Ev satarken tapu masrafı kime aittir?
Gayrimenkul alım satım işlemleri gerçekleştirilirken çeşitli masraflar ortaya çıkmaktadır. Peki, ev satarken tapu masrafı kime aittir? İşte konu hakkında tüm merak edilenler...
Evin satış işlemi tapu dairelerinde gerçekleştiriliyor. Burada evi satın alan ile ev sahibi arasında tapu devri gerçekleştiriliyor. Bu noktada alıcıdan ve satıcıdan %2’şer olmak üzere toplamda %4 oranında harç kesiliyor. Ayrıca bu bedele ek olarak döner sermaye ücreti de tahsil ediliyor.
Tapu için gerekli belgeler nelerdir?
Alım- satım işlemi gerçekleştirilecek olan gayrimenkuller için gerçek kişiler ve tüzel kişilerden farklı belgeler talep ediliyor. Her iki satış tekniğinde; satış işlemini başka bir kişi yapacak ise noterden alınmış vekaletnamenin olması gerekiyor. Diğer belgeler ise şu şekildedir;
Tapu Belgesi
Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi, alıcı ve satıcıdan
Güncel fotoğraf (6×4) alıcıdan 2, satıcıdan 1 adet
Temsile ilişkin belge, kimlik aslı ve fotokopisi ile fotoğraf
Dask sigorta poliçesi
Belediyeden alınan rayiç değer belgesi
Belediyeden alınan vergi borcu yoktur yazısı
Tüm bu belgelerin temini ile tapu devir işlemleri yapılabiliyor.
Miras intikali tapu ücreti 2022 ne kadar?
Kat mülkiyet tapulu ev alınır mı?
Miras kalan ev için tapu harcı ödenir mi?
Ev alırken tapu masrafları ne kadar tutuyor? Tapu masrafı 2022 hesaplaması!
Tapu iptal davası nasıl ve nerede açılır?
Tapu kadastro ada parsel sorgulama nasıl yapılır?
E devletten tapu randevusu nasıl alınır?