Ev tapusu için gereken evraklar!
Ev tapusunu üzerinize almak için, gerekli belgeleri temin etmeniz ve gerekli tapu masraflarını ödenmesi gerekiyor. Peki, ev tapusu için ne kadar harç ödenir? Ev tapusu için gereken evraklar nelerdir?
Ev tapusu için gereken evraklar!
Mesken ihtiyacınızı karşılamak için bir ev satın almak istediğinizi ve daha önce hiç taşınmaz mal alım satım işleminde bulunmadığınızı farz edelim. Ev tapusunu üzerinize almak için, gerekli belgeleri temin etmeniz ve gerekli tapu masraflarını ödenmesi gerekiyor.
Aynı zamanda satıcının da yanında bulundurması gereken belgeler ve ödemesi gereken bir harç oranı bulunuyor. Tapu ve Kadastro Harçlar Tarifesine göre taşınmaz mal alım satım işlemlerinde hem alıcıdan hem de satıcıdan binde 20 oranında harç tahsil ediliyor.
Ayrıca, tapu döner sermaya işletmecesince belirlenen döner sermaye bedelinin de ödenmesi gerekiyor. Bu bedel, 100 ile 300 TL arasında değişkenlik gösterebiliyor. Tapu harcı ise gerçek satış bedeli üzerinden ödeniyor.
Örneğin, değeri 100 bin TL olan bir ev tapusu için 2 bin TL harç bedelinin hem alıcı hem de satıcı tarafından ayrı ayrı ödenmesi gerekiyor. Ev tapusu için gereken belgeler ise şu şekilde sıralanıyor:
Ev tapusu için gereken evraklar..
-Belediye Rayiç Bedeli Belgesi
Alıcı veya satıcı beraber gitme zorunluluğu olmamakla birlikte tapu fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye başvurulur. Belediyede yetkili kişi, ada parsel numarası ve tapuya kayıtlı isim bilgilerine göre gayrimenkül bilgilerine ulaşır ve belediye rayiç bedelini gösteren belgeyi, istek yapan kişiye sunar. Bu belge alım-satımın yapılacağı gün tapuya verilecektir.
-TC Numaralı Nüfus Cüzdanı ve Fotoğraf
Her iki taraf da nüfus cüzdanının aslı ve birer fotokopisini yanında bulundurmalı, ayrıca satıcı için 1, alıcı için 2 fotoğraf bulundurmak zorunludur.
-Vergi Borcu Yoktur Yazısı
Vergi borcu yoktur yazısı, gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden alınır. Geçmiş döneme ait borçlar varsa bu borçların öncelikle ödenmesi istenir.
-Tapu Aslı veya Fotokopisi
Tapunun aslı, aslı bulunamıyorsa fotokopisi bulundurulmalıdır.
-Deprem Sigortası (DASK)
DASK yapılmadan tapuda alım-satım işlemi yapılmaz. En geç 1 gün öncesinde alıcı, satın alacağı gayrimenkulün deprem sigortasını herhangi bir sigorta acentasından yaptırmalıdır.
-Vekaletname
Eğer tüm işlemler emlakçı veya tam yetkili kılınan kişi tarafından yapılacaksa önceden ilgili kişilere vekaletname verilmelidir.
-Satıcıdan İstenen Belgeler
Tapu veya fotokopisi
1 Fotoğraf
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
Vergi borcu yoktur yazısı
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
-Alıcıdan İstenen Belgeler
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
2 Fotoğraf
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Ev tapusunun kime ait olduğunu nasıl öğrenebilirim?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com