EYT e-Devlet emeklilik başvurusu nasıl yapılır? İşte adım adım yapılması gerekenler...
EYT düzenlemesi nihayete kavuşurken emeklilik hakkı kazanan milyonlarca vatandaş sürecin nasıl ilerleyeceğini öğrenmeye çalışıyor. EYT başvurusu sürecinin başlayıp başlamadığı EYT’liler tarafından araştırılıyor.
EMEKLİ OLABİLİR YAZISI E-DEVLET'TEN ALINABİLİR Mİ?
SSK'lı çalışanlara emekli maaşı bağlanabilmesi için çalıştığı işinden ayrılması ve yazılı istekte bulunması gerekiyor. Hem SSK'lı çalışanlar hem Bağ-Kur'lu çalışanlar başvuruyu ise bağlı bulunduğu sosyal güvenlik il/merkez müdürlüğüne yapıyor.
Aynı zamanda, e-Devlet aracılığıyla da yaşlılık aylığına başvuruda bulunulabilir. Başvuru esnasında gelir/aylık/ödenek talep belgesi ve Sigortalı İşten Ayrılış Belgesi (çalışanın işten ayrıldıktan sonra ilk 10 gün içinde talepte bulunanlar için) gerekiyor.
Kamu çalışanları ise emeklilik belgelerini Hizmet Takip Programı üzerinden göndermesi gerekiyor.
İŞTE ADIM ADIM E-DEVLET EYT BAŞVURUSU
- e-Devlet sistemine giriş yapılmasının ardından 'gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi'ne tıklanacak.
- Sayfada çıkan yeni başvuru sekmesi tıklanacak.
- Tahsis talep türü olarak ise 'yaşlılık aylığı' tıklanacak.
- SSK çerçevesinde maaş talep edecekler '4A', Bağ-Kur kapsamına girenler ise '4B' seçeneğini işaretleyecek.
- Seçim yaptıktan sonra 'başvur' kısmına tıklanacak.
-Aylık ödemesinin yapılacağı bankayı seçtikten sonra açıklama kısmına istenen şube bilgileri girilecek.
- Diğer iletişim bilgileri doldurulacak.
- 'Aylık alıyor mu?' sorusu da "evet" ya da "hayır" şeklinde yanıtlanacak.
- Son adımda 'ileri' butonuna, daha sonra 'başvur' butonuna basılarak bilgiler SGK'ya gönderilecek.
Emeklinin yeni maaş tablosu belli oluyor! Emekli maaşlarıyla ilgili en güncel bilgiler!
Uzman isim dolar 25 TL olacak dedi! Peş peşe açıklanan rakamları görenlerin nutku tutuldu!
“Kıyma fiyatları 400 TL’ye çıkacak” dedi! Duyanların aklı başından gitti!