Gayrimenkul satışında yeni dönem başladı! Randevu e-devletten, satış noterden!
Tüm Girişimci Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Hakan Akdoğan, “Başvurular, e-Devlet sistemindeki Türkiye Noterler Birliğinin “e- randevu/başvuru” uygulamasından alınacak. 500-4000 TL arasında hizmet bedeli verilecek” dedi.
Gayrimenkul satışında yeni dönemin startı dün verildi. Bugüne kadar sadece tapu dairelerinde yapılan alım-satım işlemleri artık tapu sicil müdürlükleri ile birlikte ek ücret ödenerek noterler tarafından yapılacak.
Tüm Girişimci Emlak Müşavirleri Derneği (TÜGEM) Başkanı Hakan Akdoğan, noterin düzenlediği başvuru belgesini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne Tapu ve Kadastro Paylaşım Sistemi üzerinden ileteceğine dikkat çekerek, satışı yapılacak taşınmaza ait ayrıntılı tapu kayıt bilgileri ile diğer bilgi ve belgelerinde yine bu sistem üzerinden sorgulanacağını söyledi.
Akdoğan, taşınmazla ilgili kayıt ve belgelerin eksikliği halinde tespitlerin taşınmazın kayıtlı olduğu tapu müdürlüğünden talep edileceğini belirterek, “Görülen eksiklikler tapu müdürlüğünce en geç üç iş günü içinde giderilerek sisteme yükleme yapılır. Taşınmazın kayıt ve belgelerinin tamamlanması ile noter, taşınmazın satışına engel hukuki bir durumun bulunmadığını tespit ederek sözleşmeyi hazırlar” ifadesini kullandı.
RANDEVUSUZ İŞLEM YAPILMAYACAK
Noterden satış yapmak isteyenler e-Devlet kapısını kullanarak Türkiye Noterler Birliği’nin ‘e-randevu/başvuru’ uygulamasından başvuru yapacaklar. Notere randevusuz gidilmesi mümkün değil. Başvuru sırasında, satışı yapılacak taşınmaz seçilecek. Türkiye Noterler Birliği Bilgi Sistemi’ne, ilgili tarafların bilgileri, taşınmazla ilgili emlak vergi değeri ve taraflar arasında belirlenen satış bedeli girilir ve belgeler yüklenir. (Belgelerin asılları, noterde ibraz edilecek)