26 / 11 / 2024

1955 yılında elektrikli tren seferleri

1955 yılında elektrikli tren seferleri

1955 yılında açılacak olan Sirkeci - Halkalı elektrikli tren hattının işletmeye açılması yağmurdan dolayı ertelenmiş. Açılacak olan hattın elektrifikasyonu 23 milyon liraya, demiryolu hattının tamiri ise 12 milyon liraya mal olmuş.

1954 yılında kira sorunu: Kiralar serbest bırakılmasın!

1955 yılında mağaza ve dükkan kiralarının serbest bırakılacağı kararı konut kiralarını da etkileyeceğinden vatandaş tedirgin olmaya başlamış. 

Dükkan kiraları 1955 yılından sonra serbest bırakılmış!

1954 yılında, İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Birliği'nin üçüncü kogresinde dükkan kiraları görüşülmüş. Buna göre 1955 yılından sonra dükkan kiraları serbest bırakılması kararlaştırılmış...

Toyota, yeni nesil tam elektrikli araçlarını 2026 yılında satışa çıkaracak!

Otomotiv devleri arasında yer alan Toyota, merakla beklenen yeni nesil tam elektrikli araçlarını ilk olarak 2026 yılında satışa çıkarmayı planlıyor.

1955 yılında Çırağan Sarayı'nın otel haline getirilmesi kararlaştırılmış!

1955 yılında harabe halinde bulunan Çırağan Sarayı'nın restore edilerek modern bir otel haline getirilmesi kararlaştırılmış. Emekli Sandığı'nın yürüteceği restore çalışmaları sonunda saray, Balkanlar'ın en konforlu oteli olacakmış.

1955 yılında İstanbul'da taş devri hayatı yaşayanlar varmış!

1955 yılında İstanbul'da taş devri hatayı yaşayan insanlar varmış. Fatih'te, Bizans devrinden kalma ışıksız ve rutubetli bir mahzende aile yaşıyormuş. Mahzende yaşayan ailenin reisi verem olmuş.

1955 yılında İstanbul'da 13 milyon liralık istimlak yapılmış!

1956 yılında Vali Gökay, İstanbul Belediyesi'nin Şehir Meclisi'nde bütçe hakkında açıklamalarda bulunmuş. 1955 yılında 13 milyon liralık istimlak yapılmış ve bu Vali'ye göre bu bir rekormuş.

1956 yılında Sirkeci - Halkalı elektrikli trenleri günde 47 sefer yapacakmış!

1956 yılında işletmeye açılan Sirkeci - Halkalı elektrikli tren seferleri, 3 Haziran 1956 tarihinden itibaren her gün 47 sefer yapacakmış. Yeşilköy'den Halkalı'ya kadar ise seferler eski trenlerle yapılacakmış.

1956 yılında İstanbul'un en yüksek binası Nişantaşı'nda inşa edilecekmiş!

1955 yılında Demokrat Parti'nin ileri gelenlerinde bulunduğu bir şirket Nişantaşı'nda, 55 metre uzunluğunda, 18 katlı, 34 daireli bir bina için ruhsat almaya teşebbüs etmiş. Proje Emin Onat tarafından hazırlanmış.

1955 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün yanında Güzelce Hisar'da metrekaresi 5 liraya arsa!

1955 yılında Güzelce Hisar'da bulunan arsalar, metrekaresi 5 ve 10 lira arasında satışa çıkarılmış. Satışa çıkarılan arsaları satabilmek için, on beş yıl sonra yapılacak olan Köprü'nün getireceği avantajları da kullanmışlar.

1955 yılında açılacak olan elektrikli tren seferleri yağmurlardan başlayamamış!

1955 yılında açılacak olan Sirkeci - Halkalı elektrikli tren hattının işletmeye açılması yağmurdan dolayı ertelenmiş. Açılacak olan hattın elektrifikasyonu 23 milyon liraya, demiryolu hattının tamiri ise 12 milyon liraya mal olmuş.

1955 yılında Levent Mahallesi 4'üncü kısım inşaat temeli atılmış!

11 Ekim 1955 yılında Levent 4. kısım inşaat temeli atılmış. İlk harcı Maliye Bakanı Hasan Polatkan koymuş. 80 adet blok bina, 345 lojman ve tüm binalar 20 milyon liraya mal olacakmış.

1955 yılında Baruthane'de kurulacak şehrin projeleri hazırlanmış!

1955 yılında 50 bin dönüm Baruthane arsası üzerinde kurulacak modern şehir için hazırlanan projeler, jüri heyeti tarafından incelenmeye başlanmış. Proje müsabakasının neticesi 29 Ekim'de belli olacakmış.

1955 yılının ilk dokuz ayında 996 yangın vakası olmuş!

1955 yılı ocak ayı başından eylül ayı sonuna kadar İstanbul'da 996 yangın vakası olmuş. Bu yangınlarda 21 tane bina tamamen, 111 bina ise kısmen yanmış.

1955 yılında elektrikli tren seferleri Haberi

1955 yılında elektrikli tren seferleri



Elektrikli tren seferleri yağmurlardan başlayamadı.


Yeni hattın hasara uğrayan kısımları tamir ediliyor. Hattın elektrifikasyonu 23 milyon liraya maloldu.





Sirkeci - Halkalı Elektrikli Tren Hattı'nın işletmeye açılması tehire uğramıştır. Devlet Demir Yolları İdaresi bu tehire sebep olarak, yağmurları göstermektedirler.


 ...