19 / 05 / 2024

1958 yılında İstiklal Caddesi

1958 yılında İstiklal Caddesi

1958 yılında İ.E.T.T, otobüs ve tramvay güzergahlarındaki trafik yoğunluğunu tespite çalışmaktaymış. Bir aylık kontrol sonunda caddeden 10 bin 572 araç geçmiş ve bir günde bin 678 defa trafik durmuş.

1940 yılında üç okul binası 1436 lira 20 kuruşa tamir edilmiş!

1940 yılında Ankara Merkez İstiklal, Albayrak, Mimarkemal okullarının tamirleri 1436 lira 20 kuruşa yapılmış.

1952 yılında İstiklal Caddesi'nin genişletilmesi için 25 milyon lira istenmiş!

1952 yılında İstiklal Caddesi'nin genişletilebilmesi için Belediye bazı kararlar almış ve bu çalışmalar için 25 milyon lira istenmiş.

1943 yılında Eğitim Bakanlığı, tarihi Odeon binasını satın alacak!

1943 yılında Eğitim Bakanlığı, İstiklal Caddesi'nde bulunan tarihi Odeon binasını Akşam Sanat Mektebi tesis etmek üzere satın almaya karar vermiş ve bina sahipleriyle 167 bin lira üzerinden pazarlık yapmış.

1943 yılında İstanbul Belediyesi Serkldoryan'ı satın alacak!

1943 yılında İstiklal Caddesi'nde bulunan tarihi Serkldoryan binası ile müştemilatının sahipleri, Varlık Vergisi borçlarından dolayı, Emek Sİneması'nın da bulunduğu binayı Belediye'ye 1.5 milyon liraya satmak istemişler.

2006 yılında Karaköy Cami yeniden inşa edilecek!

1958 yılında meydan genişletmesi neden gösterilerek yıktırılan Karaköy Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami, Galegenova projesiyle Türk ve İtalyan mimarlar tarafından Karaköy Meydanı'nda yeniden hayat bulacakmış.

2003 yılında Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami yeniden inşa edilecekmiş!

1958 yılında Karaköy'de anacadde yapımı nedeniyle yıkılan, Osmanlı'nın ilk ve tek mescidi olan Karaköy Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami, 2003 yılında Büyükşehir Belediyesi'nce yeniden inşa edilecekmiş.

1998 yılında İstanbul'un pahalı alanları; Gümüşsuyu ve İstiklal Caddesi!

1998 yılında İstanbul Defterdarlığı'nın hazırladığı ''Arsa ve Arazi Metrekare Birim Fiyatları'' değerlendirmesine göre İstanbul'un en pahalı alanları 600 milyon lirayla Taksim ve İstiklal Caddesi olarak belirlenmiş.

1986 yılında Taksim-Tarlabaşı arası açılacakmış!

1985 yılında Taksim-Tarlabaşı arasında kalan bölümdeki 300 apartman için istimlak kararı alınmış. İstimlak çalışmalarına 1986 yılında başlanacakmış. İstimlak sonrası yol genişletilecekmiş ve İstiklal Caddesi trafiğe kapatılacakmış.

1984 yılında tarihi Tünel Taksim'e kadar uzatılacakmış!

1984 yılında tarihi Tünel Taksim'e kadar uzatılacakmış. 25 milyara mal olacak Tünel projesi, İstiklal Caddesi'nin altından Taksim'e ulaşacakmış ve Taksim Meydanı'nın altına 500 dükkanlı bir alışveriş merkezi kurulacakmış.

1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapanacakmış!

1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapatılacakmış ve caddede yalnızca insanlar gezecekmiş. 2.5 kilometre uzunluğundaki, toplam kullanım alanı 25 bin metrekare olan cadde yeşillendirilecek ve asfalt yolun tamamı sökülecekmiş.

1974 yılında Terkos Hanı tamamen yanmış!

1974 yılında İstiklal Caddesi'ndeki Terkos Palas, çıkan yangın sonucu tamamen yanmış. Yarım saatte tamamen alevler içinde kalan Han, Beyoğlu'nda panik yaratmış ve İstiklal Caddesi trafiğe kapatılmış.

İstanbul 1958 yılında böyleydi!

İstanbul, 1958 yılında gökyüzünden böyle fotoğraflandı... İşte İstanbul'da Eminönü, Beyazıt ve Beşiktaş Meydanı, Vatan ve Millet Caddeleri ve Sahilyolu'nun 56 yıl önceki halini gösteren fotoğraflar...

1962 yılında İstiklal Caddesi'ndeki tramvay raylarını kaldırmışlar!

1962 yılında İstiklal Caddesi'nde bulunan rayları sökmüşler. Cadde asfaltlanacakmış ve kaldırımları da genişletilecekmiş. Ulaşım tramvayın yerine troleybüslerle sağlanacakmış. Ayrıca trafiğin tek istikamette işletilmesi etüt ediliyormuş.

1958 yılında İstiklal Caddesi Haberi

1958 yılında İstiklal Caddesi

İstiklal Caddesi'nde günde 1.678 defa trafik duruyor.


Beyoğlu'nda bir günde 10.572, Taksim'den Karaköy'e doğru 20.352 vasıtanın geçtiği tespit edildi.


  İ.E.T.T İdaresi Hareket Dairesi, tramvay ve otobüs güzergahlarındaki trafik kesafetini tespite çalışmaktadır. Bir aylık kontrol sonunda İstiklal Caddesi'nin bir günlük trafik hareketi vasati şöyle tespit edilmiştir. 1 günde İstiklal Caddesi'nden geçen vasıta sayısı 10.572, Taksim Meydanı'ndan Karaköy'e giden vasıta sayısı 20.352'dir.

  Taksim'den 6.164 vasıta, Sıraselviler 6.108 vasıta, Tarlabaşı 8.080 vasıta da İstiklal Caddesi'ne girmiştir. 8.080 vasıtadan 3.559'u hususi, 3.393'ü taksi, 637'si İ.E.T.T otobüsü, 324'ü tramvay, 167'si ise çeşitli vasıtadır. İstiklal Caddesi'ndeki trafik hareketi ise şöyledir: Büyükparmakkapı  Sokak'ından çıkan 1.608 vasıtanın 968'i trafiği keserek Mis Sokak'ına, Sakız Ağacı Caddesi'nden çıkan 1241 vasıtanın 399'u trafiği keserek Bursa Sokak'ına, Balo Sokak'ından çıkan 1.229 vasıtanın...