13 / 05 / 2024

1960 yılında Beyazıt Meydanı

1960 yılında Beyazıt Meydanı

1960 yılında şehrin belli başlı merkezlerinden biri olan Beyazıt Meydanı'nı, İstanbul'un kimliğine uygun hale getirilecekmiş. Fotoğraflarda 1960 yılının Beyazıt'ını ve uygulanacak planın projesi yer alıyor...

1957 yılında Saraçhane ve Beyazıt'taki binaların yıkımına başlanmış!

1957 yılında Saraçhane ile Beyazıt arasındaki bina ve dükkanlar yıkılmaya başlanmış.

1957 yılında köylünün bir an önce toprak sahibi yapılması istenmiş! 

1957 yılında Bütçe Komisyonunda Arif Onat (CHP) bu memlekete toprakların 50 milyon kişiyi bile geçindirebileceğini ve topraksız köylünün kalmaması gerektiği konusunda açıklamalarda bulunmuş.

Eminönü Hanı 1939 yılında yıkılmış!

1942 yılında bir türlü sonuçlandırılamayan Eminönü Hanı için yıkım kararı verilmiş. Söz konusu yapının 1942 yılında yıkılması için çalışmalar başlatılmış.

2020 yılında bütçe giderleri 1 trilyon 95.5 milyar lira!

Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanı Naci Ağbal, 2020 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi'nin bugün TBMM'ye sunulacağını açıkladı. Naci Ağbal, 2020 yılında bütçe açığı tahminini 138.9 milyar TL olarak belirlediklerini söyledi.

Zigana Tüneli 2021 yılında hizmete girecek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Zigana Tüneli’nde çalışmaların aralıksız sürdüğünü ifade ederek, hedeflerinin 2020 yılında ışığı görmek ve 2021 yılında da tüneli hizmete açmak olduğunu dile getirdi. 

1945 yılında Tünel'in içinden tramvay geçirilmesi düşünülmüş!

1945 yılında tarihi Tünel'in içinden tramvay geçirilmesi düşünülmüş ve geçirilmesi düşünülen tramvayın daha kolay manevra yapabilmesi için Tünel Meydanı'nın solundaki adanın da kaldırılması gündeme gelmiş.

1942 yılında Beyazıt ile Şişli arasında yeraltı yolu!

1942 yılında Prost tarafından hazırlanan yeraltı yolu projesine göre, Bayazıt'tan Eminönü'ne inecek tünel, Karaköy Köprüsü'ne paralel yapılacak bir köprüden geçerek tekrar yeraltından Taksim ve Şişli'ye ulaşacakmış.

1941 yılında Beyazıt Meydanı tanzim ediliyor!

1941 yılında tarihi Beyazıt Meydanı tanzim ediliyormuş. Meydanda bulunan tarihi Haydar Bey Havuzu'nun etrafı da asfaltla kaplanıyormuş. Beyazıt Cami'nin önündeki ahşap dükkanlar ve kırtasiyeci dükkanları da kaldırılmış.

1939 yılında Beyazıt'da denizi gören bir saha açılacak!

1939 yılında Beyazıt Meydanı, Henri Prost'un tanzim ettiği plana göre yeniden şekil alacakmış. Prost'un planına göre, Beyazıt Meydanı'nda bulunan dükkanlar kaldırılacakmış ve denizi gören bir saha açılacakmış.

1938 yılında Beyazıt Meydanı genişletilecek!

1938 yılında İstanbul'un nazım planını hazırlayan Prost, Beyazıt Meydanı'nı şehrin merkezi bir meydanı olarak kabul etmiş ve genişletilmesine karar vermiş. Genişletme çalışmalarında Sırmakeş Han'ın da bulunduğu ada kaldırılacakmış.

2006 yılında TOKİ, 5.885 konutu 'açıktan' satışa çıkarmış!

2006 yılında TOKİ, Türkiye genelinde 48 projedeki 5 bin 885 konutu ''açıktan satış'' yöntemiyle satışa çıkarmış. Satışlardan 250 milyon lira gelir hedefleyen TOKİ, konutları ön şartsız ve başvuru önceliğine göre satacakmış.

2006 yılında Belediye, ''tünel yol'' inşaatlarına başlayacak!

2006 yılında Büyükşehir Belediyesi trafiğin yoğun olduğu bölgelerde alternatif çözüm olarak üretilen ''tünel yol'' inşaatlarına başlayacakmış. Toplam 7 kilometre uzunluğunda olacak 3 'tünel yol' 105 milyon liraya mal olacakmış.

2005 yılında Haydarpaşa Garı otel olacak!

2005 yılında Ulaştırma Bakanı olan Yıldırım, ''Marmaray Projesi tamamlanınca gar, işlevini kaybedecek. Garı atıl tutmak yerine, uluslararası ticaret, kültür, sanat, kongre ve turizm merkezi olarak kullanmayı planlıyoruz'' diye konuşmuş.

1960 yılında Beyazıt Meydanı Haberi

1960 yılında Beyazıt Meydanı



BEYAZIT MEYDANI: Şehrin belli başlı merkezlerinden biri olan Beyazıt Meydanı'nın İstanbul'un hüviyetine uygun bir şekle getirilmesi için hazırlanan plan ve projelerin tatbikine süratle başlanmıştır. Resimlerde, meydanın bugünkü vaziyeti (yukarıda) ve inşaatın alacağı şeklin maketi görülüyor.


Hürriyet Gazetesi 7 Nisan 1960



Abdullah Kutalmış...