02 / 05 / 2024

1983 yılında İstanbul Metrosu

1983 yılında İstanbul Metrosu

1983 yılında İstanbul Metrosu ve tüp geçit planları, Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü'nce hazırlanacakmış. 1985 yılında önce metro, sonra da 2. Boğaz Köprüsü ve tüp geçit inşaatına ilk kazma atılacakmış.

1983 yılında İstanbul Metrosu'nun proje ihalesini Devlet Demir Yolları yapacakmış!

1983 yılında Yenikapı-Ayazağa arasında kurulacak İstanbul Metrosu'nun proje ihalesini Devlet Demir Yolları yapacakmış. 150 milyar liraya mal olacak metronun proje ihale için 100 milyon lira ödenek sağlanmış.

1983 yılında tüp geçit 120 milyar liraya mal olacakmış!

1983 yılında Yenikapı ile Söğütlüçeşme arasında yapılması düşünülen tüp geçit projesi 120 milyar liraya mal olacakmış. 100'er metrelik tüplerle yapılacak geçitten sadece trenler geçecekmiş, ileri de ise metro geçecekmiş.

1983 yılında Vaniköy'de 250 milyon liraya yalı!

Reşat Altın'ın 25 bin liraya satıldığı 1983 yılında, Vaniköy'de bulunan 290 metrekare büyüklükteki yalı 250 milyon liraya satılacakmış. 250 milyon liraya Devlet Tahvilleri satın alınsa, yılda 87 milyon lira faiz geliri alınabilirmiş.

1983 yılında Boğaz'daki tapulu arsalar ''yeşil saha'' olmuş!

1983 yılında Milli Güvenlik Konseyi tarafından kabul edilen ''Boğaziçi Kanunu'na göre, Boğaz'da yeni inşaat yapımı yasaklanmış. Kanuna göre, üzerinde konut bulunan arsalar hariç her yer ''yeşil saha'' olmuş.

1983 yılında İstinye Tersanesi Pendik'e taşınacakmış!

1983 yılında Boğaziçi'ne doğal görünümünü kazandırmak amacıyla alınan kararların ilki İstinye Tersanesi'nin kaldırılmasıymış. Başbakanlıktan İstanbul Valiliği'ne verilen emre göre, tersane İstinye'den Pendik'te tersane için ayrılan yere nakledilecekmiş.

1983 yılında İETT kurtarılacak işletmeler arasına girmiş!

1983 yılında İETT kurtarılacak işletmeler arasına girmiş. Tramvayı müzeye, elektriği de TEK'e kaptıran İETT, 1983 yılında personelinin maaşlarını veremez hale gelmiş. Belediye otobüsleri kilometre başına 26 lira zarar ediyormuş.

1983 yılında Rasim Paşa Yalısı kaderine terk edilmiş!

1983 yılında Kanlıca'daki Rasim Paşa Yalısı kaderine terk edilmiş. 30 yıldır boş duran tarihi yalının bir an önce restore edilmesi lazımmış. Taç Vakfı'nın himayesinde bulunan yalı için 30 milyona ihtiyaç varmış.

1983 yılında İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün ilk ihalesi yapılmış!

1983 yılında 2. Boğaziçi Köprüsü'nün ilk ihalesi yapılmış. 100 milyar liraya mal olacak köprünün ilk ihalesini Freeman Fox and Patners adında İngiliz firması kazanmış. Firma, 1 milyar 416 milyon lirayla en iyi teklifi vermiş.

1983 yılında Okmeydanı kan ağlıyormuş!

1983 yılında Okmeydanı kan ağlıyormuş. Paha biçilmez abidelerin olduğu Okmeydanı talan edilmiş, siyasilerin oy kaygısı ile gecekondu yapımına göz yumması tarihi meydanın harap olmasına yol açmış.

1983 yılında Göksu Deresi kirlilikte Haliç'le yarışır olmuş!

1983 yılında İstanbul'un en ünlü mesirelerinden biri olan Göksu, Haliç'e meydan okuyan bir görünüm almış. Meşhur dere, artık lağım sularını ve sanayi artıklarını denize sürükleyen bir kanal haline gelmiş.

1983 yılında Türkiye'nin ilk ''Basın Müzesi'' kurulacakmış!

1983 yılında Çemberlitaş'taki eski Darülfünun binası, imzalanan protokolle ''Basın Müzesi'' olarak kullanılmak üzere, belediyece Gazeteciler Cemiyeti'ne devredilmiş. Cemiyet, binaya karşılık belediyeye her yıl 1 milyon 200 bin lira kira ödeyecekmiş.

1983 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün günlük geliri 15 milyon liraymış!

1983 yılında İstanbul trafiğinin büyük yükünü çeken Boğaziçi Köprüsü'nün günlük geliri 15 milyon liraymış. Aynı yıl 11. hizmet yılına girecek köprüden, toplam 256 milyon araç geçmiş.

1983 yılında İstanbul Belediye Konservatuvarı Kadıköy'e taşınacakmış!

1983 yılında İstanbul Belediye Konservatuvarı Kadıköy'e taşınacakmış. Kadıköy Meydanı'ndaki eski hal binası Atatürk Kültür Merkezi olarak tahsis edilmiş, binanın ilk iki katı konservatuvar binasına ayrılmış.

1983 yılında 2. Boğaziçi Köprüsü'nün proje ihalesi yapılacakmış!

Asya ve Avrupa'yı ikinci defa bağlayacak olan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün proje ihalesi 1983 yılında yapılacakmış. 60 milyara mal olacak köprünün ihale projesine dünyaca tanınmış firmalar katılacakmış.

1983 yılında Halkalı Toplu Konut Projesi inşaat safhasına gelmiş!

1983 yılında Halkalı Toplu Konut Projesi inşaat safhasına gelmiş. Kamulaştırılan 8 milyon 710 metrekarelik arazinin bedeli olan 1 milyar 800 milyon lira hak sahiplerine ödenmiş. Araziye 105 bin konut yapılacakmış.

1983 yılında İstanbul Metrosu Haberi

1983 yılında İstanbul Metrosu



İlk proje 29 yıl önce yaptırılmıştı


Planlar, 1 yılda tamamlanacak


İstanbul'a metro işi ciddileşti


   İSTANBUL'un toplu taşım sistemine büyük ferahlık getireceği bildirilen İstanbul Metrosu ve tüp geçit planları, Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü'nce 1 yılda hazırlanacak.

   Bu hazırlıklardan sonra da 1985 yılında önce metro, sonra 2. Boğaz Köprüsü ve çevre yolları son olarak da tüp geçit inşaatına ilk kazma atılacak.

   Yoğunlaştırılan çalışmalara göre, metro ile ilgili olarak İETT tarafından 1954 yılında Fransızlara yaptırılan ihale projesi, 1967 yılında Sovyetler'e yaptırılan metro güzergah etüdü, 1977 yılında Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü'nce hazırlanan İstanbul Metrosu ve istasyon yerleri çalışmaları Bayındırlık Bakanlığı'na teslim edildi. Bakanlık...