23 / 12 / 2024

1984 yılında İstanbul sokakları

1984 yılında İstanbul sokakları

1984 yılında İstanbul'da el değmemiş 6 binden fazla sokak varmış. 20 binin üzerindeki cadde ve sokağın bakımı için ise 73 milyar lira lazımmış. İstanbul sokaklarının yüzde 35'i ham yol durumundaymış.

1984 yılında memura taksitle daire satılacakmış!

1984 yılında İmar ve İskan Bakanlığı, İstanbul'da 2 bin 458 konutu ev sahibi olmayan memurlara satacakmış. Soğanlık, Dolayoba, Alibeyköy ve Şerifali semtlerindeki 65 metrekarelik konutlar, 2-2.5 milyon liradan satılacakmış.

1984 yılında Erenköy'de 5.580.000 liraya daire!

Reşat Altın'ın 30 bin 308 liraya satıldığı 1984 yılında, Erenköy'de iki odalı daireler 5 milyon 580 bin liraya satılacakmış. Daireler ayda 60 bin ile 120 bin lira arasında satılacakmış.

1984 yılında Bedrettin Dalan'ın büyük hedefi!

1984 yılında İstanbul Belediye Başkanı Bedrettin Dalan, düşündüğü 8 büyük proje ile İstanbul'u milyarlık yatırımlar kenti haline getirecekmiş. 8 büyük proje arasında yat limanı, Boğaz'a teleferik de varmış.

1984 yılında Türkiye'nin ilk paralı yolu açılmış!

1984 yılında Türkiye'nin ilk paralı otoyolu hizmete açılmış. İstanbul-İzmit karayolunun, İzmit-Kirazlıyalı bölümü olan 19.5 kilometre uzunluğundaki yol hizmete açılmış. Yoldan geçecekler, 100 lira ile 1000 lira arasında ücret ödeyecekmiş.

1984 yılında sosyal konut birim metrekare maliyetleri belli olmuş!

1984 yılında Bayındırlık ve İskan Bakanlığı 1984 yılı sosyal konut ve devlet inşaatları metrekare maliyet fiyatları belirlenmiş. Kaloriferli konut 31 bin 500, kalorifersiz 27 bin 750 liraya mal olacakmış.

1984 yılında Boğaziçi Köprüsü gelirine ortaklık imkanı!

1984 yılında Boğaziçi Köprüsü Gelir Ortaklığı Senetleri satışa sunulmuş. Cumhuriyet tarihinde ilk kez, halk, devlete ait altyapı tesislerinin gelirlerine ortak olma imkanına kavuşmuş. Satılacak senetlerin nominal değeri 10 milyar liraymış.

1984 yılında ''2. Boğaziçi Köprüsü'nün adını Turgut Özal koymuş!

Asya ve Avrupa'yı Boğaziçi Köprüsü'nden sonra ikinci kez bağlayacak olan, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün adını, 1984 yılında Turgut Özal koymuş. Özal, inşa edilecek köprünün adını ''Sultan Fatih'' koymuş.

1984 yılında Taşkışla için son karar verilmiş!

1984 yılında Taşkışla için sonra karar verilmiş. Taksim'deki tarihi kışla 5 yıldızlı otel olarak hizmet verecekmiş. Taşkışla'nın Maliye Bakanlığı'na devredilmesi kararı Başbakan Turgut Özal tarafından durdurulmuş.

1984 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün ihale çalışmalarına başlanmış!

1984 yılında Meclis'te açıklama yapan Bayındırlık ve İskan Bakanı Safa Giray, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün 1988 yılı sonuna kadar inşaatı tamamlanmak üzere milletlerarası ihale çalışmalarına başlandığı bildirmiş.

1984 yılında Laleli THK apartmanları 480 milyona onarılacakmış!

1984 yılında Türk Hava Kurumu'nun Laleli'deki apartman ve dükkanlarının restorasyon 480 milyon liraya ihale edilmiş. Ülkemizde toplu konutun ilk örneği olan apartmanlar restore sonrasında ''apartman-otel'' tarzında yenilenecekmiş.

1984 yılında Zeytinburnu'ndaki kum depoları kaldırılacakmış!

1984 yılında Zeytinburnu'nda bulunan kum depoları kaldırılacakmış. Semt sakinleri, seçim öncesi Başbakan Turgut Özal'dan kum depolarının kaldırılacağı sözünü almışlar ve Başbakan'ın verdiği sözü Başkan Bedrettin Dalan yerine getirecekmiş.

1984 yılında Atlı Köşk müze olacakmış!

1984 yılında Emirgan Korusu'nda bulunan tarihi Atlı Köşk müze olacakmış. Hacı Ömer Sabancı tarafından 1949 yılında Mısır Hidivi İsmail Paşa'nın torunundan satın alınan tarihi köşkü, Sakıp Sabancı müze yapacakmış.

1984 yılında Tüp Geçit ve İstanbul Metrosu için ilk imza atılmış!

1984 yılında Tüp Geçit ve İstanbul Metrosu için ilk imza atılmış. İstanbul Metrosu ve Tüp Geçit Projesi'nin fizibilite anlaşması, ABD adına Ankara Büyükelçisi'yle yapılmış ve proje masraflarını ABD karşılayacakmış.

1984 yılında İstanbul sokakları Haberi

1984 yılında İstanbul sokakları



Kışın çamurdan, yazın tozdan kurtulmamız zor


İSTANBUL'DA EL DEĞMEMİŞ 6 BİNDEN FAZLA SOKAK VAR


20 binin üzerindeki cadde ve sokağın bakımı için 73 milyar lazım. Belediye ise bu yıl yol yapımına 7 milyar lira ayırdı.


  Kamuran ABACIOĞLU


   İstanbulluların kışın çamurundan, yazın tozundan illallah dedikleri yolların yapımı için 73 milyar lira gerekiyor. İstanbul Belediyesi ise bu yıl yol yapımına bu miktarın ancak onda biri olan 7 milyar lira ayırdı. 

   Yetkililer, 20 binin üzerinde cadde ve sokağı bulunan ve dünyanın sayılı metropolleri arasında yer alan İstanbul'da 6 bin civarında cadde ve sokağın henüz el değmemiş vaziyette olduğunu belirttiler. Alınan bilgiye göre İstanbul'da...