23 / 12 / 2024

3.köprünün beton imalatı

3.köprünün beton imalatı

Boğaz'da yapımı devam eden Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün kulelerinde kullanılan betonun 100 yıl dayanacağı belirtildi. İki kıtayı birbirine bağlayacak 3. Boğaz Köprüsü'nün kuleleri 304.6 metreye ulaştı...

3 milyar dolarlık 3. Köprü'nün yüzde 51’i nasıl 688 milyon dolara satıldı?

3 milyar dolar civarında yatırım öngörülen 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun yüzde 51'inin 688 milyon dolara satılacak olması kafada soru işaretlerine neden oldu.

Çinliler 3. köprüye talip!

Çinli China Merchants Expressway, CMU, Zhejiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway firmalarından oluşan 688.5 milyon dolar sermayeli konsorsiyum 3.köprünün işletmesinden sorumlu olan IC İçtaş'ın yüzde 51'ini almayı hedeflediğini açıkladı.

3. köprünün şehir plancıları meslekten atılmış!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin imar planlarını yapan Şehir Plancısı Ahmet Özdal ile ortağı Arzu Özdal’ın 3 ay boyunca meslekten men edilmiş...

Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı!

Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayında ilçelerde düzenlediği açılış ve temel atma törenlerinin sonuncusunu Tarsus’ta düzenledi. Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı.

Türkiye'den 3. köprü 'dünyanın en uzun köprüleri' arasında olacak!

Türkiye 2023 hedefleri arasındaki Çanakkale 1915 Köprüsü ile dünyanın en uzun köprüsünü inşa edecek.Çanakkale 1915 Köprüsü tamamlandığında Türkiye 3 köprü ile dünya sıralamasına girmiş olacak.

3. Köprü inşaatının çevreye etkileri meclis gündeminde!

CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, 3. Köprü'nün çevreye etkilerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanrıkulu sorularının Çevre Ve Şehircilik Bakanı Kayseri Mehmet Özhaseki tarafından yanıtlandırılmasını istedi..

Nihat Özdemir: 3. Köprü bağlantıları için finansmanı beklemedik!

3. Köprü’nün açılmasıyla yaşanan trafik sıkıntısını çözecek Kuzey Marmara Otoyol projesi konsorsiyumunda yer alan Limak’ın Başkanı Nihat Özdemir,“Sıkıntının farkındayız, bir an evvel çözmek için yolun yapımına finansmanı beklemeden başladık. Şu an 1500 kamyon şoförü arıyoruz” dedi.

3. köprü ile Türkiye, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olacak!

Yıllık sadece işgücü ve yakıttan 1.8 milyar dolar katkı sağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü hizmete girdi. Ticareti hızlandıracak 3. Köprü ile Türkiye, 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefine bir adım daha yaklaştı.

Çiğdem Toker : 3.köprünün geçiş ücreti önceden belliydi!

Cumhuriyet Gazetesi yazarlarından Çiğdem Toker bugünkü yazısında iki gün sonra açılacak olan 3.köprünün geçiş ücretlerini ele aldı. İşte Toker'in o yazısı...

3. köprü ve 3. havalimanı çevreye duyarlılığıyla ön planda!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, 3. köprü ve havalimanının çevre duyarlılığıyla ön plana çıktığını belirterek, her iki proje için dikilecek ağaç sayısının 9 milyonu bulacağını bildirdi.

3. köprü ile Pekin'e kadar bağlantı yolu kurulacak!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İslam İşbirliği Teşkilatı Zirvesi'ne katılan devlet başkanları onuruna verdiği yemekte, 3. köprünün 26 Ağustos'ta açılacağını, 3.köprüdeki yüksek hızlı tren hattı ile Pekin'e kadar bağlantı yolunun kurulacağını belirtti

3. köprünün teknik özellikleri neler?

İstanbul'da iki yakayı üçüncü kez bir araya getirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü özellikleri ile öne çıkıyor. Üçüncü Köprü dünyada ilklere de imza atıyor. Peki Üçüncü Köprü'nün teknik özellikleri neler?

3. Köprü güzergahındaki arsaların değeri son 6 yılda yüzde 20 arttı!

3. Köprü ve bağlantı yollarının güzergahı üzerinde arsa satın alanlar şimdiden ihya oldu. Bölgedeki köylerde arsaların değeri son altı yılda 20 kat arttı. Projenin tamamlanmasıyla fiyatların daha da yükselmesi bekleniyor...

3.köprünün beton imalatı Haberi

3.köprünün beton imalatı

İki kıtayı birbirine bağlayacak 3. Boğaz Köprüsü'nün kuleleri 304.6 metreye ulaşarak betonarme imalatları tamamlandı. Köprünün yapımında çalışan uzmanlar, köprü kulelerindeki betonarme imalatların dayanıklılık süresinin en az 100 yıl olduğunu belirtti. Ayrıca, Kuzey Marmara Otoyolu'nun Avrupa yakasında ilk asfalt Odayeri mevkisinde döküldü. 


GECE GÜNDÜZ ÇALIŞTIK 

Proje yetkilileri 29 Mayıs 2013'teki temel atma töreniyle yapımına başlanan kulelerde 304.6 metre kotuna ulaştıklarını belirterek, "Köprü temel üstünde 1.5 metreden başlayan beton kalınlığı sürekli daralarak, yapılan tasarıma uygun olarak 208 metre kotunda 1 metre oldu. Köprüde önce kayar kalıpla yükseldik, 208 metre kotundan sonra da tırmanır kalıp sistemine geçildi. Kulelerde gece gündüz vardiyalar halinde yaklaşık 300 kişi çalıştı. Gelinen son noktada otomatik tırmanır kalıpla 304. 6 metre kotuna ulaşıldı" dedi. 


Hasan...