23 / 12 / 2024

apartman yönetim planı değişikliği nasıl yapılır

apartman yönetim planı değişikliği nasıl yapılır

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme ve yönetim planı kararlarına göre yönetiliyor. Peki, apartman yönetim plan değişikliği nasıl yapılır?

Apartman yönetim planı nasıl yapılır?

Apartmanda, sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması durumunda yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartmanın nasıl yönetileceği ise yönetim planında belirtilir. Peki, apartman yönetim planı nasıl yapılır?

Sembol Apartman Site Tesis Yönetim Hizmetleri Ticaret Anonim Şirketi kuruldu!

Sembol Apartman Site Tesis Yönetim Hizmetleri Ticaret Anonim Şirketi Kadıköy'de 50 bin TL sermaye bedeli ile Sinan Kara tarafından kuruldu.

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Toplu yaşam alanlarındaki düzeni sağlamak amacıyla bazı kuralların olması gerekiyor. Bu kapsamda planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur. Peki, Site yönetim planı nedir, neleri kapsar? İşte detaylar...

Avenue İş Merkezi Apartman Ve Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Avenue İş Merkezi Apartman Ve Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Hüseyin Fatih Erdönmez tarafından kuruldu.

Konut sitesi aidatlarına asgari ücret oranında artış kapıda! Tesis yönetim sektörü tepkili!

Asgari ücrete yapılan yüzde 34'lük yükselişin, apartman ve site aidatlarına da aynı oranda zam olarak yansıtılması ile ilgili hazırlıklar, tesis yönetim sektörü tarafından tepkiye neden oldu. 

Doğa Apartman Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Doğa Apartman Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi bugün Kadıköy'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Halil Çelen tarafından kuruldu.

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli yapıldı!

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli bugün gerçekleştirildi. Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkezi Bağcılar'da yapıldı.

Apartman yönetim süreçleri tek platformda toplanıyor!

FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, hayata geçirdiği  online tahsilat platformu Kozmos ile apartman yönetim süreçlerini tek çatı altında toplamaya hazırlanıyor.

Tasfiye edilen kooperatifte eski yönetim planı geçerli olur mu?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, 170 haneli yazlık bir sitede hisse sahibi olduğunu aktaran okuyucu, kooperatiflerini tasfiye ettiklerini belirtti. Okuyucu, eski yönetim planının, kurulların ve kararların geçerli olup olmadığını sordu.

Sitelerde yönetim planı nasıl alınır?

Posta Gazetesi Tamer Heper'e gelen soruda 20 senelik sitede yönetici seçildiğini ve elinde sitenin yönetim planının olmadığını belirten okuyucu, tapuya başvurduğunu, tapudan şahsen bu  işlemin yapılmadığı yanıtını aldığını aktardı. Okuyucu, yönetim planı için beklemenin gereği olup olmadığını sordu.

Apartman yöneticiliği için gerekli evraklar!

Apartmanda yönetim için, kat malikleri kurulu toplantısında seçim yapılıyor. Peki apartman yöneticiliği için gerekli evraklar nelerdir? İşte tüm merak edilenler...

Bina yönetim planı örneği!

Kanun kapsamında bina yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmüne sahip olurken, apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini gösteriyor. Peki bina yönetim planı nasıl hazırlanıyor? İşte bina yönetim planı örneği...

Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021!

Kat irtifakı yönetim planı nedir? Kat irtifakı yönetim planı olur mu? Kat irtifakı yönetim planı neden kurulur? Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021 nasıl hazırlanır? İşte tüm merak edilen soruların cevapları...

Sitelerde yönetim planı tescil edilir mi?

Posta yazarı Tamer Heper, '3 blok, 140 bağımsız bölümlü sitemizin ilk yönetim planı 2007 tarihli ve tapuda tescilli. 2010’da yeterli çoğunluk ile onay almış olan yeni yönetim planının, tapuda şerh edilmiş olmasa dahi geçerli plan olduğunu anlıyorum. Doğru yorumluyor muyum?' sorusunu cevapladı.

apartman yönetim planı değişikliği nasıl yapılır Haberi

apartman yönetim planı değişikliği nasıl yapılır


Posta köşe yazarı Tamer Heper, bugünkü köşesinde kendisine yöneltilen ''apartman yönetim plan değişikliği'' konulu soruyu yanıtladı. İşte, Tamer Heper'in yazısı... 

Yönetim planına göre apartmanın yönetim planı değişikliği için kat maliklerinin yüzde 100’ünün evet demesi gerekiyordu. Değişen kanuna göre kat maliklerinin 4/5 oyu yeterli mi? Yönetim planı değişikliği için Kat Malikleri Kurulu’nda, vekil oy için kağıda yazılıp imzalanan adi vekaletname yeterli mi? Yoksa, vekil oy kullananlar Borçlar Kanunu’nun 504’üncü maddesi gereğince noterden vekaletname mi getirmeli? Değişikliği tapu kütüğüne not ettirmek için kat maliklerinin bizzat gitmeleri gerekli mi? Yoksa, noterden yönetim değişikliğine ilişkin olarak alınacak özel vekaletname ile de gitmeleri mümkün mü? ● M.Ş. 

Binalarda yönetim planı değişikliği için eskiden tüm bağımsız bölüm maliklerinin oyu gerekiyordu. Sonra değişikliğe gidildi. Şimdi tüm bağımsız...