26 / 11 / 2024

AVM ciroları 2019

AVM ciroları 2019

Alışveriş merkezleri kış aylarında doldu taştı. İstanbul ve Anadolu’daki AVM’lerin hemen hepsinin hem ziyaretçi sayısında hem de ciroları arttı. Ciro artışında kampanyaların yanı sıra sosyal etkinliklerin katkısı da büyük.

AVM'lerde ciro ve kira kavgası büyüyor: Kira uyarlama davalarında rayiç yüzde 10-15 daha düşük kalıyor! 

BMD’nin AVM’lerdeki haksız uygulama iddialarına cevap veren ECE Türkiye Eş Genel Müdürü ve AYD Başkanı Nuri Şapkacı, "Biz onların cirolarını denetlettiremiyoruz. O zaman ciro kaçıranlar belirlendiğinde bize fesih hakkı verilsin” dedi ve AVM'lerde kira uyarlama davalarına da değindi.

Ziraat Bankası Ankara Next Nevel AVM'yi 1 milyar liraya satıyor!

Pasifik Gayrimenkul tarafından yapılan Ankara Next Level AVM, 2019’da kredi borcu karşılığı Ziraat Bankası’na devredilmişti. Ziraat, AVM’yi bu ay 1 milyar liraya satışa çıkardı. 

AVM’lerde kiralanabilir alan ciroları Kasım'da ne kadar oldu? 

AVM'lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar, Kasım ayında İstanbul'da 6 bin 824 lira, Anadolu'da ise 4 bin 069 lira şeklinde oldu. İşte ayrıntılar...

AVM Perakende Ciro Endeksi ağustos ayında yüzde 133,4 yükseldi!

AVM'lerde kiralanabilir alan başına düşen cirolar, ağustos ayında İstanbul'da 5 bin 719 lira, Anadolu'da ise 3 bin 559 lira olarak gerçekleşti. İşte detaylar…

AVM’lerde kiralanabilir alan ciroları Ağustos'ta ne kadar oldu?

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa hazırlanan AVM Endeksi’nin Ağustos 2022 sonuçları belli oldu. Buna göre AVM'lerde metrekare verimlilik endeksi yüzde 133.4 yükseldi. İşte tüm veriler...

AVM ciroları katlandı!

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, döviz kurunun AVM'leri nasıl etkilediğine ilişkin açıklamalarda bulundu.

AVM mağazalarında cirolar 2 kat arttı!

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Markalarımızın dörtte üçü, Temmuz’da cirolarını geçen yılın aynı ayına göre iki kat veya daha da fazla arttırdığını beyan etti" dedi.

AVM'lerde 1 Haziran beklentisi! Cirolar artacak mı?

AVM'ler Kovid-19 kısıtlamaları kapsamında yeme - içme alanları açılmadan hizmet sunuyor. Kısıtlamalar sebebiyle haftasonu da kapalı olan AVM'lerde 1 Haziran'daki açılma için beklenti büyük. Ciroların artması bekleniyor.

AVM ciroları 1 yılda yüzde 23 eridi!

Alışveriş merkezlerinin ciroları Şubat'ta geçen senenin aynı ayına göre yüzde 22,6 azaldı. Ziyaretçi sayılarına da işaret eden ziyaret endeksi yıllık bazda yüzde 62 gerilemesine rağmen aylık bazda yaşanan yüzde 9,4'lük artış toparlanmaya işaret etti.

Cumartesi yasağının kalkması AVM cirolarına yüzde 30 katkı sağladı!

Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü yaptığı açıklamada cumartesi yasağının kalmasının cirolarda yüzde 30’lar seviyesinde artış sağladığını söyledi.

AVM’ler kendilerinin kiracısı oluyor!

Kovid-19 salgını sebebiyle cirolarında düşüş yaşayan markaların zarardaki mağazalarını kapatmak istemesi, AVM’leri farklı yollara itti. AVM yönetimleri ayrılmak isteyen markalara ‘bayiniz olayım, çıkmayın’ teklifini sunuyor.

AVM'lerde cirolar pandemi öncesine dönüyor!

AVM'lerde cirolar pandemi öncesine dönmeye başladı. Pandemi dönemi öncesinde daha çok vakit geçirmek için AVM'lere gelinlerin yerini artık gerçekten alışveriş yapmak isteyenler almış durumda.

AVM cirolarında eylül ayı umudu!

AVM’lerin eylül ayı itibarıyla eski kalabalık günlerine döneceğini söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, önemli açıklamalarda bulundu...

AVM ciroları 2019 Haberi

AVM ciroları 2019

Alışveriş merkezleri (AVM) bir anlamda reel ekonominin göstergeleridir. Buradaki iş hacmi piyasadaki hareketi yansıtır. Biz de bahar ayları ile birlikte AVM'ler üzerinden reel piyasanın nabzı ölçüldü. Para Dergisi'nden Özben Men'in haberine göre; öncelikle AVM'ler sonbahar kış sezonunu gayet hareketli geçirdi.

Gerek İstanbul’da, gerekse Anadolu şehirlerinde mevsimin hayli soğuk geçmesi, alışveriş merkezlerinin hem ziyaretçi sayısını hem de cirolarını ciddi oranlarda artırdı. Bunda AVM’lerin ziyaretçilerine alışverişin yanında eğlence mekanları ve keyifli zaman geçirecek ortamları sunmaları da etkili oldu.

ETKİNLİKLERİN KATKISI BÜYÜK

İstanbul Beylikdüzü’nde bulunan Marmarapark AVM, nüfus yoğunluğunun fazla olduğu bir bölgede yer alıyor. Yerli ziyaretçilerin yanı sıra yabancıların da ilgi gösterdiği AVM’nin bu sonbahar kış sezonunda ziyaretçi sayısı, bir önceki sezona göre yüzde 5 oranında artış gösterdi. Ziyaretçilerin yüzde 8’ini başta Arap ülkelerinden olmak üzere...