AVM ciroları 2019 Haberi
Alışveriş merkezleri (AVM) bir anlamda reel ekonominin göstergeleridir. Buradaki iş hacmi piyasadaki hareketi yansıtır. Biz de bahar ayları ile birlikte AVM'ler üzerinden reel piyasanın nabzı ölçüldü. Para Dergisi'nden Özben Men'in haberine göre; öncelikle AVM'ler sonbahar kış sezonunu gayet hareketli geçirdi.
Gerek İstanbul’da, gerekse Anadolu şehirlerinde mevsimin hayli soğuk geçmesi, alışveriş merkezlerinin hem ziyaretçi sayısını hem de cirolarını ciddi oranlarda artırdı. Bunda AVM’lerin ziyaretçilerine alışverişin yanında eğlence mekanları ve keyifli zaman geçirecek ortamları sunmaları da etkili oldu.
ETKİNLİKLERİN KATKISI BÜYÜK
İstanbul Beylikdüzü’nde bulunan Marmarapark AVM, nüfus yoğunluğunun fazla olduğu bir bölgede yer alıyor. Yerli ziyaretçilerin yanı sıra yabancıların da ilgi gösterdiği AVM’nin bu sonbahar kış sezonunda ziyaretçi sayısı, bir önceki sezona göre yüzde 5 oranında artış gösterdi. Ziyaretçilerin yüzde 8’ini başta Arap ülkelerinden olmak üzere...