avm sektörü 2022 Haberi
Salgın sebebiyle 2020’yi kapanmalarla geçiren perakende sektörü 2021’den de istediğini elde edemedi. Sözcü'den Gamze Bal'ın haberine göre; bu yıl dışarıda ham madde, içeride kur kriziyle üretim planlaması yapmakta zorluk çeken sektör, 2022’ye de Türk lirasının tarihi değer kayıplarının yarattığı yıkımlarla giriyor.
Sektördeki son durum hakkında konuşan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Kurdaki rekor artışlar sonrası üretim planlaması yapmakta zorlanıyoruz. Herkes üretim adedini düşürme eğiliminde. Çünkü yeni üretilecek ürünlerde maliyet çok yüksek olacak” dedi.
“Perakendeci geçmiş sezondan kalan mallardan, stoklardan satış yapacaktır” diyen Öncel, “Vatandaşın tüketimi de daha çok gıda ve elektroniğe kaydı. Talep elastikiyeti olan üründe tüketici hemen vazgeçer. Hazır giyim geri planda kalacak gibi gözüküyor. Kira, yeme içme, ısınma gibi zaruri ihtiyaçlar öne çıkacak” şeklinde konuştu.