bayilik alırken dikkat edilecek hususlar Haberi
Senegal, Kanada, Rusya veya ABD... Türkiye'deki perakendeciler için artık hiç bir pazar uzak değil. 2000'li yıllarda başlayan mağazalaşma atağını yurt dışına taşıyan şirketler, son dönemde iç pazarda yaşanan sıkıntıların da etkisiyle yurtdışı büyümesine hız verdi. Kur baskısı ve rekabetle birlikte kâr marjları gerileyen perakendeciler, yurtdışına açılarak büyümeyi sürdürürken iç pazardaki riski dağıtma imkanına da buluyor. Hazır giyimden yeme-içme sektörüne ve mobilyaya kadar pek çok farklı alanda faaliyet gösteren şirketlerin yurtdışındaki hızlı büyümesinin arkasında ise master franchise sistemi var. Zira yerel bir ortakla büyümek pazara girişi kolaylaştırırken riskin dağılmasını da sağlıyor.
NEDEN MASTER FRANCHİSE?
Ekonomist'te yer alan habere göre; Uluslararası markaların kendi ülkeleri dışındaki girişimcilere verdikleri franchise ismi ve franchise hakları master franchise olarak biliniyor. Elbette belirli lisanslar ve şirket politikaları çerçevesinde...