Birleşmiş Markalar Derneği hedefleri Haberi
Türkiye’nin önemli markalarını çatısı altında toplayan Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) Yeni Başkanı Sami Kariyo, her yıl Türkiye ortalamasının birkaç kat üzerinde büyüyen organize perakendenin yeni rotasının çizdiklerini belirtti. Kariyo, Türkiye’nin gelecek 10 yılda ‘büyük marka yürüyüşüne’ tanıklık edeceğini söyledi.
800 yeni mağaza
Sami Kariyo, BMD üyesi markaların hikayelerinin Türkiye’nin ekonomik gelişiminin de hikayesi olduğunu vurgulayarak, marka ekonomisi ve Türkiye’nin markalı ekonomiye dönüşümü stratejisinin kendileri açısından vazgeçilmez olduğunu ifade etti.
Bugün 84 BMD markasının 90 ülkede 2 bin 951 satış noktası bulunduğunu kaydeden Kariyo, “2015’te BMD üyesi markaların yurtdışı satış noktası sayısının 3 bin 750’ye ulaşacağını öngörüyoruz. BMD markaları açısından önem taşıyan hazır giyim ve konfeksiyonda markalı ihracat, 2014’te yaklaşık 3.2 milyar dolara çıktı” dedi.
Eylem...