çimento sektörü 2014 hedefleri Haberi
Türkiye ekonomisinde inşaat sektörü lokomotif malum, o lokomotifin de en önemli parçası çimento sektörü. Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği Başkanı Mustafa Güçlü de diyor ki, "2013 yılında yüzde 12 büyüdük. 2014'te tahminimiz yüzde 6'lık büyüme."
Satış hacmi, üretim kapasitesiyle Türk çimento sektörü Avrupa'da birinci, dünyada beşinci.
2013'de kişi başına düşen çimento tüketimi bizde 800 kilo, dünya ortalaması 550 kilo, Avrupa Birliği 350 kilo.
2013'te yüzde 12 büyürken, çimento sektörünün ihracatı yüzde 9 azalmış.
Bu rakamlar Türkiye ekonomisinin lokomotifinin inşaat sektörü olduğunu kanıtlıyor.
Çimentocuların başkanı Mustafa Güçlü ne diyor?
"Biz skoru bıraktık, kalite peşindeyiz."
Kalite denildiği anda akla ilk, çimento fabrikalarının bulunduğu bölgede çevreyi 'beyaz toz bulutuna' kaplaması geliyor.
Bu noktada Mustafa Güçlü şunları söylüyor:
"Çimento sektörü ulaştığı bilgi birikim seviyesiyle artık yatırımlarında nicelik değil, niteliği gözetme noktasındadır. Aslında kalite...