23 / 12 / 2024

demiryolu ulaşımı

demiryolu ulaşımı

Tünaydın Gazetesi köşe yazarı Osman Uzun bugünkü yazısında Demiryolu ve Turizm başlığını ele alıyor. İşte Osman Uzun'un bugünkü yazısı;

Ulaşım yatırımları tam gaz devam edecek!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 'nın yatırımları arasında en yüksek tutara, 6 milyar 960 milyon lira ila bu yıl da demiryolu ulaştırması sahip oldu.

TCDD arazisi, Avrasya Tüneli için yeniden kamulaştırıldı!

İstanbul'un iki yakasını bir araya getirmesi hedeflenen projeler, planlama hataları nedeniyle kamunun zarara uğramasına neden oluyor. Marmaray Projesi nedeniyle işlevsizleşen ve satışa çıkarılan TCDD arazisi, Avrasya Tüneli için yeniden kamulaştırıldı...

Türkiye ulaşım yatırımlarında gaza bastı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ulaşım yatırımlarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Adil Karaismailoğlu, 2023 yılında demiryolu ağının 16 bin 775 kilometreye ulaşacağını belirtti.

Demiryolu yapımında yüzde 90 yerliliğe ulaştık!

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü İsa Apaydın, demiryolu yapımında yerlilik oranının yüzde 90'a ulaştığını açıkladı.

Niğde'deki demiryolu ulaşımına ilişkin 5 soru TBMM'de!

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Niğde İli'ndeki demiryolu ulaşımı ile ilgili bazı ihtiyaçlara ilişkin Bakan Ahmet Arslan'a 5 soru sordu..

Büyük ulaşım projelerinde yüzde 10 ödenek şartı aranmayacak!

Gebze­-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattının İyileştirilmesi, Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı Projesi, şehir içi raylı ulaşım sistemleri ve metro yapım projeleri ve bu projelerin ihale edilebilmesi için yüzde 10 ödenek şartı aranmayacak

Niğde'nin 5 ulaşım projesi mecliste!

Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Niğde'deki bazı ulaşım projelerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Gürer önergesinde "Bor-Kemerhisar arasında demiryolu araç üst geçidi yapılması düşünülmekte midir?" diye sordu..

İstanbul Finans Merkezi ulaşımın kavşak noktası olacak!

İstanbul Finans Merkezi (İFM), metro bağlantıları ve demiryolu hattıyla hem ekonominin hem de ulaşımın kavşak noktası olacak.

Avcılar Turgut Özal Stadı toplu ulaşım için transfer merkezi oluyor!

Avcılar'daki Turgut Özal Stadı, toplu ulaşım için transfer merkezi oluyor. Stadın yerine yapılacak transfer merkezi metro, otobüs, metrobüs, Marmaray, tramvay, demiryolu ağı gibi ulaşım hatlarının Avcılar'daki aktarma noktası olacak.

Tugay Kartal: Haydarpaşa Garı olmadan demiryolu ulaşımı olmaz!

Haydarpaşa Dayanışması, Haydarpaşa Garı’nın yanışının 4. yılında düzenlenen toplantıda yangınla ilgili soruşturma dosyasının kapatıldığını hatırlattı. Haydarpaşa Dayanışması aktivisti Tugay Kartal da Haydarpaşa Garı olmadan demiryolu ulaşımı olmaz dedi.

Demiryolu ulaştırmasına 5 milyar 802 milyon lira ayrıldı!

2014 Yılı Yatırım Programına göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yatırımları arasında bu yıl en yüksek tutar 5 milyar 802 milyon lirayla demiryolu ulaştırmasına ayrıldı

Binali Yıldırım: 2023'te demiryolu ağımız 25 bin kilometreye çıkacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım '2023'te demiryolu ağımız 25 bin kilometreye çıkacak' dedi. Yıldırım, gelecek 10 yılda ulaştırma alanında ağırlıklı yatırımın demiryollarına yapılacağını belirtti...

TCDD Etiyopya'nın demiryolu ulaşımını yeniden yapılandıracak!

Etiyopya'nın, yeni açılacak demiryolu hattı için yardım isteğine olumlu yanıt veren TCDD, tecrübesini Afrika'ya aktaracak...

Başarır İnşaat Helenium Garden ulaşım!

Başarır İnşaat Helenium Garden ulaşım kapsamında projenin krokili detaylı adresi haberimizde yer alıyor

Mahal Palace ulaşım!

Mahal Palace ulaşım bilgileri haberimizin içinde krokili bir şekilde yer alıyor

demiryolu ulaşımı Haberi

demiryolu ulaşımı

Demiryolu; Üzerinde trenlerin yol aldığı paralel iki çelik raydan oluşan ulaşım yolu. 

Bugün, bir yerden bir yere karadan gitmek için en kullanışlı yol kuşkusuz demiryoludur. Yolcuya, karayollarının kazalarından ve tıkanıklığından uzak tam bir rahatlık ve güvenlik sağlar Türkiye'de Demiryolu, Demiryolu işletmeciliği Türkiye'ye oldukça geç geldi. Osmanlı toprakları üzerinde ilk demiryolu 1854'"te Kahire-İskenderıye arasında yapılmıştı. Bugünkü Türkiye topraklarında yapılan ilk demiryolu ise bir ingiliz şirketinin gerçekleştirdiği İzmirAydın hattı oldu. 

Devletin doğrudan doğruya yaptırdığı ilk demiryolu 1888'de gerçekleştirilen İstanbul-İzmit demiryolu oldu. 1889'da Almanlarla ortaklaşa Anadolu Demiryolları Osmanlı Şirketi kuruldu. Bir Fransrz şirketine de AlaşehirÂfyon yolunun yapımı verildi. 1893'te Almanlarla Ankara-Kayseri yolu için anlaşma yapıldı. Eskişehir-Konya arası da Fransızlara ihale edildi. 

Türkiye'de demiryollarındaki önemli gelişme Cumhuriyet döneminde oldu. Bu dönemin başında yabancı şirketlerin elinde bulunan...