franchise gayrimenkul şirketleri Haberi
Türkiye'de franchising, gıdadan gayrimenkule, otomotivden eğitime günden güne birçok sektörde büyüyen bir sistem. Farklı sektörlerden birçok farklı markanın franchise uygulamalarıyla daha da geliştiğini ve büyüdüğünü görüyoruz. Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre, franchising sistemi, yatırımcıya, marka sahibinin yıllarca kurumsallaşmak için çalıştığı bilgi birikimini kullanarak, bulunduğu bölgede fırsat eşitliği yaratarak, düşük maliyetle iş sahibi olma fırsatını sağlıyor. Franchising sisteminin bu kadar hızlı büyümesinin nedenleri arasında, sistem için gerekli sermaye tutarının düşük olmasını, girişimcinin motivasyonunu sağlamasını, sistemin standart olmasını, kabul görmüş bir marka ve kontrol mekanizması bulunmasını sayabiliriz.
Türkiye'deki zincir işletmelerin sayısı 3 bin 500'e ulaşırken, zincir işletmelere bağlı şube sayısı da 65 bini buldu. Master franchise vererek yurtdışına açılan 215 Türk markası bulunuyor. Bu rakamlar da gösteriyor ki Türk markaları artık...