20 / 05 / 2024

ispanya gökdelen asansör

ispanya gökdelen asansör

İspanya'nın Benidorm şehrinde inşa edilen ve Avrupa'nın en büyük konut binası olması planlanan InTempo Kuleleri projesinde skandala imza atıldı, 47 katlı gökdelenin tamamlanmasına birkaç ay kala "asansör yapmayı unuttukları" ortaya çıktı.

İstanbul'daki 1 ev fiyatına, Baltimore'da 135 bin metrekarelik gökdelen alınıyor! 

Türkiye'deki konut fiyatları ile yurt dışındaki konut fiyatları sık sık karşılaştırılıyor. Şimdi de ABD Baltimore'da satılan bir gökdelen fiyatıyla gündem oldu. İşte o paylaşım ve gelen yorumlar...

Giriş katta oturanlar asansör giderlerini ödemek zorunda mı? 

Zemin katta oturan kişiler, asansör kullanmadıklarını belirtse de genel olarak asansör gideri ödemelerinden kaçınamıyorlar. Fakat bu durum binanın yönetim planlarına göre değişebiliyor. Peki zemin katta oturan kişiler asansör giderlerini ödemek zorunda mı? Asansör giderlerinden muaf tutulur mu?

Gürel Yapısal Çelik Asansör Sistemleri Ve Otomotiv Sanayi Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Gürel Yapısal Çelik Asansör Sistemleri Ve Otomotiv Sanayi Ticaret Limited Şirketi Sultanbeyli'de 500 bin TL sermaye bedeli ile Vedat Gürel tarafından kuruldu.

Uğursuz gökdelen! 

Maslak'ta 20 yıldır natamam durumda kalan ve şimdi yeni bir şirket tarafından inşa edilen gökdelende 7. kattan asansör boşluğuna düşen temizlik işçisi yaşamını yitirdi. Aynı gökdelende, 2012 yılında denetim yapan İBB Genel Sekreteri Adem Baştürk de merdiven boşluğuna düşmüştü.

Güderpen Yapı Malzemeleri Pvc Asansör Otomotiv Ve Nakliye Limited Şirketi kuruldu!

Güderpen Yapı Malzemeleri Pvc Asansör Otomotiv Ve Nakliye Limited Şirketi Pendik'te Hüseyin Güder tarafından kuruldu.

Baş Yapıt Grup İnşaat Elektrik Makina Asansör Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Baş Yapıt Grup İnşaat Elektrik Makina Asansör Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi Avcılar'da Mehmet Güli Akgün tarafından kuruldu.

Görelelim Asansör Kaynak Elektrik Dekorasyon İnşaat Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Görelelim Asansör Kaynak Elektrik Dekorasyon İnşaat Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi bugün Kartal'da Hasan Ali Sazak tarafından kuruldu.

Asansör Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği 2022!

Asansör Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği bugünkü 31775 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Asansör giderleri oturulan kata göre değişir mi?

Asansör giderleri oturulan kata göre değişir mi sorusunun yanıtı merak ediliyor. Peki asansör giderleri oturulan kata göre değişir mi?

Bilici Asansör İnşaat Tekstil Gıda Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Bilici Asansör İnşaat Tekstil Gıda Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi bugün Beylikdüzü'nde 100 bin TL sermaye bedeli ile Hülya Bilici tarafından kuruldu.

İzmir depremi asansör denetimlerini yeniden gündeme getirdi!

Türkiye genelinde asansör sayısı 550 bini aşarken, en çok asansör 147 bin 271 adetle mega kent İstanbul'da bulunuyor. Uzmanlar, deprem sırasında asansörün kullanılmaması konusunda uyarıyor.

Asansör Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği!

Asansör Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yönetmeliği bugünkü 31276 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Zorlu Holding’in İzmir’de yapacağı gökdelen için kat kararı bekleniyor!

Zorlu Holding’in İzmir’in kalbi Konak’a 60 kat olarak inşa etmeyi planladığı gökdelen için Kent Estetik Kurulu'nun kaç kat olacağı yönündeki kararını kısa sürede açıklanacak. Karar beklenirken, Zorlu’nun 60 kat olması yönünde baskı yaptığı ileri sürüldü.

ispanya gökdelen asansör Haberi

ispanya gökdelen asansör


Gökdelenin orjinal projesinin 20 katlı olduğu ancak dah asonra müteahhitlerin hızlarını alamayarak 27 kat daha inşa ettiği anlaşıldı. Dolayısıyla ilk 20 katın planında asansör var ancak onun üzerindeki katlarda sadece merpen bulunuyor.


El Pais gazetesinin haberinde 20'nci kattan yukarıda asansör olmadığı gibi asansör yapacak yer de yok.


SKANDALLAR PEŞ PEŞE

Ancak bu InTempo Kuleleri projesindeki ilk skandal değil.


İspanya'da 1990'ların sonu 2000'lerin başında emlak balonu döneminde planlanan gökdelenin açılışı ilk önce 2009 yılı olarak planlanmıştı. Ancak resesyon nedeniyle proje bugünlere kadar sarktı.


İnşaatta çalışan işçilere 2010 yılında dört ay boyunca maaşları ödenmedi. Dahası ilk 23 katın inşaatı tamamlanana kadar bir servis asansörü de bulunmadığı için işçiler bu kadar katı yürüyerek inip çıkmak zorunda kaldı.


Servis asansörünün varlığı yokluğundan da beter sonuçlara neden oldu: Temmuz 2011'de...