22 / 11 / 2024
fuzul

Kanal İstanbul deprem riskini artırır mı

Kanal İstanbul deprem riskini artırır mı

Kanal İstanbul projesinin sitesi açıldı ve cevapsız kalan bir çok soru cevabını buldu. Kanal İstanbul projesinin amacı nedir? Kanal İstanbul’un lokasyonu tam olarak  neresidir? Kanal İstanbul kaç yıl sürecek? Kanal İstanbul’un inşaat maliyeti nedir? İşte 50 soruda Kanal İstanbul...

Şişli’nin Kanal İstanbul’u için hem bakanlık, hem büyükşehir hem de ilçe belediyesi devrede!

Şişli Belediyesi tarafından mühürlenen de “Şişli’nin Kanal İstanbul’u” şeklinde bilinen 24 bin metrekarelik rezerv yapı alanı için bu defada İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı devreye girdi. İşte detaylar...

İnşaat Mühendisleri Odası'ndan Kanal İstanbul raporu!

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO), Gölcük depreminin 22. yıl dönümünde açıklama yaptı. Açıklamada, Kanal İstanbul projesi için, “Deprem riski çok yüksek olan bu kentin Avrupa yakasını ikiye bölmenin yaratacağı açmazlar karar vericiler tarafından göz ardı edilmektedir" denildi.

Kanal İstanbul'da deprem riski yok!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2011 7 Nisan'da “çılgın proje” şeklinde açıklanan Kanal İstanbul projesi gündemden düşmüyor. Projeye ilişkin birçok iddia gündeme geliyor; depremi tetikleyeceği, tarihi dokuya zarar vereceği gibi. Uzmanlar bu iddiaları değerlendirdi...

Kanal İstanbul'un parasıyla İstanbul güvenli bir şehir yapılabilir!

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, deprem bütçesinin düşürüldüğü ile ilgili iddiaları yanıtladı ve Kanal İstanbul'a ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. 

Naci Görür açıkladı: Kanal İstanbul depremi tetikler mi?

Kanal İstanbul projesinin temelinin ne zaman atılacağı tarih için açıklama geldi, o tarih belli oldu. Projeyle ilgili tartışmalar devam ederken, her yaptığı açıklamayla gündem olan deprem uzmanı Naci Görür, Kanal İstanbul'un depremi tetikleyip tetiklemeyeceğine ilişkin açıklamalarda bulundu.

Ekrem İmamoğlu'ndan Kanal İstanbul ve deprem açıklaması!

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Yeşil Şehir Aksiyon Planı Mutabakat İmza Töreni”nde gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. İmamoğlu, Kanal İstanbul projesi ve İstanbul'un deprem riskine ilişkin konuştu.

Kanal İstanbul depremi tetiklemeyecek!

Elazığ'daki deprem konutlarını incelemek için kente gelen Murat Kurum, Kanal İstanbul projesine yönelikl açıklamalarda bulundu. 

Kanal İstanbul'un depremde göçme riski var mı?

Deprem Mühendisi Mehmet Nuray Aydınoğlu, Kanal İstanbul projesinin ÇED raporundaki incelemelerine ilişkin açıklamalarda bulundu.. Prof. Dr. Aydınoğlu, Kanal İstanbul'un depremde göçme riski olduğunu söyledi.

Kanal İstanbul ile rezerv konutlar üretilecek!

TBMM Deprem Araştırma Komisyonu toplantısında açıklama yapan Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Kanal İstanbul Projesi'ne yönelik açıklamalarda bulundu.

Kanal İstanbul ile gelecek nüfus artışı kenti yaşanılamaz kılacak!

Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Başkanı Ali İpek, “Deprem riskine karşı önlem alınması gereken bu ortamda Kanal İstanbul gibi bir projenin konuşulmaması gerekiyor. Nüfus artıracak yeni bir kent projesinin İstanbul’u yaşanılmaz bir kent haline getireceği aşikar” dedi.

Ekrem İmamoğlu'ndan Kanal İstanbul çıkışı!

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu yaptığı açıklamada, " Deprem için büyük bir mücadeleye varız; kul, köle oluruz. Emre amade oluruz. Ama Kanal İstanbul için de karşınızda dimdik dururuz" dedi.

Kanal İstanbul deprem riskini artıracak mı?

Naci Görür, "Kanal demek orada 300-500 bin bina daha yapılması demek. Deprem bekleyen yerde yapılmaması gereken en önemli şey nüfus yoğunluğunu artırmaktır" dedi... 

Ekrem İmamoğlu: Kentimiz için deprem ve Kanal İstanbul önemli tehdit!

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, seçim zaferinin 1’nci yılında toplantı düzenledi. İmamoğlu, İstanbul için en önemli 3 tehditi; “deprem”, “mülteci meselesi” ve “Kanal İstanbul” dedi ve, "İzin veremeyiz, vermeyeceğiz” dedi...

Kanal İstanbul deprem riskini artırır mı Haberi

Kanal İstanbul deprem riskini artırır mı

1- Kanal İstanbul projesinin amacı nedir?

İstanbul Boğazı’nda su yolu ulaşımını riske eden keskin dönüşler, kuvvetli akıntılar ve transit gemi trafiği ile dik kesişen kent içi deniz trafiği mevcuttur

Yılda yaklaşık 43.000 geminin geçtiği İstanbul Boğazı, en dar yeri 698 m olan doğal bir su yoludur. Gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle akaryakıt ve benzeri diğer tehlikeli/ zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, İstanbul üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmaktadır.

İstanbul Boğazı’nda su yolu ulaşımını riske eden keskin dönüşler, kuvvetli akıntılar ve transit gemi trafiği ile dik kesişen kent içi deniz trafiği mevcuttur. Boğaz’ın her iki yakasında yüzbinlerce sakin yaşamaktadır. Boğaziçi gün içinde milyonlarca İstanbullu için ticaret, yaşam ve geçiş yeridir. Transit geçen gemi...