lüksün tanımı Haberi
GROHE ile trend araştırmalarında uzman Zukunftsinstitut’un birlikte gerçekleştirdiği “Ulaşılabilir Lüks” araştırması sonuçları, lüks konseptin geçmişe göre çok daha bireysel, fiyat etiketinden bağımsız ve kitlelerin daha kolay erişebildiği bir noktaya taşındığını gösterdi. Lüksün ulaşılabilir olmasındaki etkenler arasında teknolojik ilerleme, varlıklardaki genel artış, küreselleşme ve lüks olanaklara internet üzerinden kolay erişim yer alıyor.
“Ulaşılabilir Lüks” araştırmasına göre, lüksün sosyal statü ve maddi zenginlik ile bir tutulduğu günler geçmişte kaldı. Günümüzde, Almanların sadece %11’i, Amerikalıların %21’i ve Çinli tüketicilerin %35’i özellikle yüksek fiyata sahip bir ürünün lüks olarak nitelendirileceğini düşünüyor.
Bireysel refah ve yaşam kalitesi hiç olmadığı kadar önem kazanırken, lüks algısının bireysel ve kültürel farkındalıkları ile de bağlantılı olduğu görülüyor. Dünyanın her yerinde, sağlık ve sağlam sosyal yapılar hayatta arzulanan şeyler listesinin üst...