Marmarayla boşa çıkan istasyon arazileri Haberi
2004'te temeli atılan proje 9 yıl sonra tamamlanmadan açıldı. Her iki yakadaki banliyö tren hatları ve istasyon arazileri boşa çıktı yon metrekare arazinin boşa çıkarılmasının gerekçesine dönüştü. Diğer istasyonların arazileri de hesap edilirse bu rakam 10'a katlanır. Yani Marmaray'ın temelinde İstanbul'un trafiğini çözmekten çok, bu alanları nasıl boşa çıkarıp ranta çeviririz çabası var.
1900'lerin başında, Bağdat Demiryolu'nun bir parçası olarak yapılan Haydarpaşa-Pendik ve Sirkeci-Halkalı arasındaki istasyonlar pek çok tarihi yapıyı da içeriyor. Bu garlar da Marmaray'la birlikte işlevini yitirecek ve ranta açılmış olacak." Birleşik Taşımacılık Sendikası 1 nolu Şube Başkanı Mithat Ercan da AKP'nin yerel seçimlere yatırım yapmak için Marmaray'ı bitmeden açtığını vurgulayarak "İktidar tarafından 'asrın projesi' olarak tanıtılan Marmaray'ın, yüklenici firma ile imzalanan sözleşmeye göre 18 Haziran 2015 tarihinde...