Pandemi sonrası cadde mağazacılığı nasıl olacak Haberi
Eğitimden sosyalleşmeye, iletişimden çalışma hayatına kadar yaşamın her alanında olduğu gibi alışveriş alışkanlıklarına da pandemi damgasını vurdu. Tüketiciler alışveriş kararlarını verirken fayda ve maliyet, lokasyon gibi öteden beri göz önüne aldıkları kriterlerin yanına artık mağaza içinde maske kullanımı mesafe gibi daha önce hayatlarında hiç olmayan veya hijyen koşulları gibi kısmen uyguladıkları kriterleri dikkate alıyor.
Şüphesiz pandeminin alışveriş alışkanlıklarına yaptığı en önemli etkilerden biri ise fiziksel mağaza tercihlerinde oldu. IPSOS araştırma şirketinin yaptığı son anket tüketicilerin yüzde 90’ının AVM’leri riskli bulduğunu düşünüyor. Türkiye genelinde 465 aktif Alışveriş Merkezi olması ve AVM gibi kapalı alanların taşıdığı risk ve buna bağlı olarak resmî kurumlarca getirilen kısıtlamalar nedeniyle tüketiciler cadde mağazacılığını eskiye oranla daha fazla tercih etmeye başladı.
Pandemi, işletmelerin yatırım stratejilerini etkiledi mi?
Tüketicilerin,...