tapu satış işlemleri 2016 Haberi
Tapu işlemleri 2016!
Bir taşınmaz mal satın alacak olan kimselerin bu süreçte herhangi bir problem yaşamaması adına bazı noktaları bilmesi ve hazırlıklı olması gerekiyor.
Peki, tapu alım satım işlemleri nelerdir? Tapu işlemleri 2016 nasıl yapılır, diye soruyorsanız hemen yanıtlayalım;
Tapu işlemlerinin gerçekleşmesi için öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor.
Tapu randevusu..
Tapuda randevu almak için onlinerandevu.tkgm.gov.tr adresine giriş yapılıyor. Ayrıca ALO 181 aranarak da tapu randevu işlemleri gerçekleştirilebiliyor.
Alınan randevu günü ve saatinde orada bulunamayacak taraflar randevuyu iptal edebildiği gibi, işlemin yapılmaktan vazgeçilmesi durumunda da tapu randevusu iptal ediliyor.
Tapu için gerekli evraklar..
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için...