türkiye avm sayısı 2018 Haberi
Tüm Türkiye’yi kasıp kavuran kentsel dönüşüm ve yüksek kiralar nedeniyle bir dönem gözden düşen cadde mağazacılığı tekrar markaların birincil gündem maddesi. Kiraların yüzde 40-50 oranında gerilemesiyle perakendeciler, kaybettikleri lokasyonları yeniden kazanmak için caddelerde mağaza arayışa girdiler. Bazı markalar ilk kez caddelerde şansını denerken, köklü şirketler de caddelerde yer bulmak için fırsat kolluyor.
Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre bu farkındalıkla son dönemde caddelerin yeni markalar için de fırsatlar sunduğunun altını çizen Medyafors Fuarcılık AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Özhan Erem, “2018’in caddelerde boşluk oranlarının azalacağı bir yıl olması bekleniyor. Bunun en büyük nedeni kiraların düşmesi. 2018’in son çeyreğinde gerçek anlamda pozitif bir toparlanma olacağı tahmin ediliyor. Asıl toparlanmanın ise 2019’da geliştirme projelerinin tamamlanmasıyla yaşanacağı öngörülüyor” dedi.
Alışveriş merkezlerinin ise alışveriş yapan vatandaşlarının...