türkiye turizm planı Haberi
Türkiye, Akdeniz Çanağı’nın en hızlı büyüyen turizm ülkesiyken terör olayları ve bölgedeki savaş nedeniyle son üç yılda ciddi kan kaybetti. Ancak Türk turizmcilerin en bilinen özellikleri krizleri fırsata çevirebilme yetenekleri.
Yurtiçinde çıkış kapısı bulamayan Türk turizmciler de edindikleri deneyimleri yurtdışına taşamaya başladılar. Böylece riski bölen turizmciler uluslararası marka olma konusunda da adım atmış oluyorlar.
"Türk turizmciler yurt dışıyla riski dağıtıyorlar"
Yaptığımız araştırma kapsamında Doğuş Koç ve Dedeman'dan Elite World Hotels'e kadar 22 yerli turizm grubunun ve yatırımcının ABD'den Rusya'ya, Irak tan Malpler'e kadar dünyanın birçok ülkesinde 50 otel yatırımı bulunduğu sonucuna ulaştık. Bu grupların önümüzdeki dönemde planlanan ve yatırımına başlanan 15 oteliyle birlikte bu sayı 65'e ulaşacak.
Rixos, Dedeman, Divan, Princess gibi markalar Türkiye'de geliştirdikleri turizm tecrübelerini son yıllarda yurtdışına taşımaya başladı. Artık...