22 / 11 / 2024
fuzul

türkiyedeki demir yolu hatları

türkiyedeki demir yolu hatları

Tükiye'de 2023’te raylı sistem uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek. Tüm hatlar yenilenecek. Demir yolu taşımacılık payı yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15’e ulaşacak ve Türkiye demir yolunda merkez haline gelecek...

Karadeniz’e yeni demir yolu müjdesi! Bakan Abdulkadir Uraloğlu resmen açıkladı!

Çalışmalarına hız kesmeden devam eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 185 kilometrelik Çorum-Samsun arasındaki demir yolunun yapım çalışmalarına 2025’te başlanacağını müjdeledi.

Bakan Uraloğlu açıkladı! Erzurum'a hızlı tren geliyor...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ilk etapta Sivas'tan Kars'a kadar olan mevcut demir yolu hattını rehabilite ettiklerini ve Erzurum için hızlı tren çalışmalarının da sürdüğünü açıkladı.

1941 yılında Van-İran arası 320 km'lik demir yolu ulaşımı!

1941 yılında İran ile Van Gölü sahilindeki Kapyan şehrine kadar ulaşacak toplam 320 km'lik demir yolu ulaşımı yapılması planlanmış.

Bakan Uraloğlu açıkladı! Yeni Zigana Tüneli'nden 1 yılda 1 milyon 770 bin araç geçti...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, geçen sene bugün hizmete açılan Trabzon'u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum'a bağlayan Avrupa'nın en uzun çift tüplü kara yolu tüneli Yeni Zigana Tüneli'nden 1 yılda 1 milyon 770 bin aracın geçtiğini duyurdu.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek tren için BAE ile kredi görüşmesi yapılıyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçecek demir yolu projesi için BAE ile kredi görüşmesinin yapıldığına dikkat çekerek, proje ile ilgili bilgi verdi. 

Bakan Uraloğlu müjdeyi verdi: Samsun-Sarp demir yolu projesine bu yıl başlıyoruz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Samsun’dan Sarp’a giden ve Trabzon’un da içinde bulunduğu demir yolu proje çalışmalarının bu sene başlayacağının müjdesini verdi. 

Türk Müteahhitlerin 2024 hedefi 50 milyar dolar için 'Kalkınma Yolu Projesi' büyük önem taşıyor...

Basra Körfezi'nden Türkiye'ye kara ve demir yolu ağıyla ulaşacak Kalkınma Yolu Projesi'ne ilişkin değerlendirmelerde bulunan TMB Başkanı Erdal Eren, söz konusu projenin Türk müteahhitler için büyük önem taşıdığını belirtti.

Türk demir-çelik sektörü Avrupa’da toparlanmaya başladı

Türkiye demir-çelik sektörü, Afrika pazarındaki istikrarlı büyümesini devam ettirirken Avrupa pazarında da toparlanmaya başladığı kaydedildi. Türkiye’nin 2023 senesi Ekim ayı ihracatı yüzde 7,4 otranında artış ile 22,9 milyar dolar olarak gerçekleşti. İşte haberin ayrıntıları...

İhracatçılar açıkladı! Demir çelik sektörü 2024 yılına hedef koyamıyor

Türk demir çelik ve demirdışı metaller sektörünün dünyadaki rekabet gücünü kaybettiğini belirten Ege Demir ve Demirdışı Metallar İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ertan, ihracatta Avrupa’nın payının yüzde 43’ten yüzde 31’e gerilediğini açıkladı. İşte haberin ayrıntıları...

Demir fiyatları Payas, İzmir ne kadar? 1 ton demir bugün kaç lira oldu? Güncel demir fiyatları!

Milyonlarca vatandaş arama motorlarında en çok ''Payas ve İzmir'' demir fiyatlarını merak ediyor. Son zamanlarda zam gelen demir rekor fiyatlara ulaştı. Peki demir fiyatları Payas, İzmir ne kadar? 1 ton demir bugün kaç lira oldu? Güncel demir fiyatları.

Türkiye, demir çelik üretiminde dünyada 8. Avrupa'da ise 2. oldu!

Türkiye’de hem de dünyanın bazı ülkelerine demir çelik ürünleri pazarlayan Evren Akar sektör hakkında önemli değerlendirmelerde bulundu. İşte Akar'dan dikkat çeken açıklamalar...

Dünyanın 3. en uzun çift tüplü tüneli Zigana Tüneli açıldı!

Dünyanın üçüncü, Avrupa'nın ve Türkiye'nin en uzun çift tüplü kara yolu tüneli olarak hayata geçirilen Zigana Tüneli açıldı.

Zigana Tüneli açılıyor: 1 saat süren yol 30 dakikaya düşecek!

Türkiye'nin ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise sayılı çift tüp kara yolu tünellerinden olan Zigana Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşecek olan törenle bugün açılacak. İşte detaylar...

türkiyedeki demir yolu hatları Haberi

türkiyedeki demir yolu hatları

Doğal gaz ve petrol boru hatları ile enerjide transit ülke olan Türkiye, demir yollarında da Asya-Avrupa-Afrika üçgeninde önemli bir demir yolu koridoru haline gelecek. 2023’te ray uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek. Tüm hatların yenilenmesi bitirilecek.

Yeni Şafak'tan Yasemin Asan'ın haberine göre; kara ve hava yollarında altyapıyı tamamlayan Türkiye, demir yollarındaki çalışmalara ağırlık verecek. Bu doğrultuda raylı taşımacılıkta Türkiye’nin teknolojik bağımsızlığını sağlaması için TCDD ile TÜBİTAK ortaklığında Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü kuruldu. Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu demir yolu teknolojileri milli olarak tasarlanacak, teknoloji transfer anlaşmaları organize edilecek. Enstitü daha emniyetli, hızlı ve verimli demir yolu taşımacılığı için yeni teknolojiler geliştiricek.

DEMİR YOLU SANAYİSİ GELİŞTİRİLECEK

Teknolojik atılıma paralel olarak ise demir yolu ağı genişleyecek. 2023 ve 2035 hedefleri doğrultusunda yüksek hızlı ve konvansiyonel demir yolu...