yabancı ülkedeki türk markaları Haberi
HAZIR giyim firmaları markalaşma çalışmalarına geç adım atsalar da bu alanda hızlı yol aldılar. Rakamlar da bunu açıkça teyit ediyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) verilerine göre, çoğu hazır giyimci olmak üzere 99 firmanın tam 110 ülkede 3 bine yakın mağazası var. Üstelik dünyanın pekçok ülkesinde yaşanan gerek ekonomik gerekse siyasi dalgalanmaya rağmen hazır giyimcilerin mağazacılık yatırımları dünyanın dört bir yanında devam ediyor. Yatırım hızının bu oranda sürmesi durumunda yurtdışındaki mağaza sayısının 2020 yılında 4 bin 500’e çıkması bekleniyor.
Para Dergisi'nde yer alan habere göre yine BMD kayıtlarına göre, perakende sektöründe faaliyet gösteren 412 şirketin Türkiye’deki mağaza sayıları toplamı ise yaklaşık 70 bin. Türk markaların mağazalarının yüzde 50’si Rusya, Azerbaycan, Ermenistan, Beyaz Rusya, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan, Moldova, Özbekistan, Tacikistan, Türkmenistan ve...