İstanbul Shopping Fest'e yerli ilgisi artıyor!
Bu yıl altıncısı düzenlenen İstanbul Shopping Fest, yerli tüketicinin de ilgi odağı oldu. İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, bu etkinlikle markaların bilinirliğini artırmayı ve perakende sektörünü büyütmeyi hedeflediklerini söylüyor.
Bu yıl akıncısı düzenlenen Türkiye’nin en büyük turizm, alışveriş ve kentsel markalaştırma projesi İstanbul Shopping Fest (ISF), turistlerin yanı sıra yerli tüketicinin de markajına girdi. Yıllar içerisinde yerli tüketicinin de alışveriş davranışlarında önemli değişiklikler gözlemlediklerini belirten İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı ve İstanbul Shopping Fest icra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, yerli müşterinin ISF tarihlerinde alışveriş yapma oranının giderek yükseldiğini söylüyor. 2013’te yüzde 66,3, 2014’te yüzde 76 olan bu rakam 2015’te ise yüzde 84,6’ya ulaşmış durumda. 2013’te ortalama 3,1 değişik ürün veya hizmet satın alan yerli müşteriler, 2014’te 2,7 parça, 2015’te ise 3,7 parça alışveriş yaptı.
ALIŞVERİŞ SEPETİ BÜYÜDÜ
İbrahim Çağlar, beş yıl önce sıfır noktasından başlayan bu geleneğin artık hem İstanbullular hem de alışveriş turizmini takip eden yabancılar için heyecanla beklenir hale geldiğini söylüyor.Son üç yıldır yabancı müşterilerin alışveriş sepeti de zenginleşti. 2012’de ortalama 2,8 değişik ürün veya hizmet satın alan yabancı müşteriler, 2013’de 3,5, 2014 ve 2015’te 4,2 parça alışveriş yaptı. Turistler arasında ISF’yi ‘İstanbul’a gelmeden önce’ duyma oranı 2014 yılında yüzde 9,4 iken bu oran 2015’te yüzde 15,4’e ulaştı. Üstelik şehre gelmeden önce festivali duyanların yansından fazlası yani yüzde 57,4’ü İstanbul’a esas gelme nedenlerinin ISF olduğunu söylüyor.
KÖRFEZ’DEN İLGİ BÜYÜK
Ortadoğu’nun son dönemde turizm sektöründe yakaladığı başarı grafiği ISF’yi de olumlu etkiliyor. Üstelik Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin ortalama harcaması kişi başı 756 dolarken Körfez ülkelerinden gelen turistlerde bu rakam 3 bin dolara kadar çıkıyor.İbrahim Çağlar, bu yıl da başta Türkiye’nin yakın çevresindeki ülkeler olmak üzere tüm dünyadan turistleri İstanbul’da ağırlamayı hedeflediklerini söylüyor.
İSF takvimi güncellendi
1 Temmuz’da başlayan İstanbul Shopping Fest, geçtiğimiz hafta Atatürk Havalimanı’na yönelik saldırının ardından açılış partisini iptal ederek etkinlik takviminde düzenlemeler yaptı. Çağlar, “Yaşanan elim olayın pek çok farklı yönü var. Bunlar arasında turizme, ekonomiye ye İstanbul markasına zarar verme çabası da yer alıyor. İSF ile sahiplendiğimiz bu üç alanda yola devam etmemizin tam da bu şartlar altında büyük önem taşıdığına inanıyoruz” açıklamasını yaptı.
Ekonomist