İşte gayrimenkul projelerinde hızlı satışın 6 formülü!
İstanbul’da bugüne kadar 6 farklı projenin geliştirme ve satış sürecinde yer alarak yüksek cirolu ve hızlı satış dönemi geçirmelerini sağlayan Networks Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi Emre Çapkın, gayrimenkul projelerinde hızlı satışın tüyolarını paylaştı.
İstanbul’da kısa sürede 6 farklı projenin geliştirme ve satış sürecinde yer alan Networks Grup, şimdi de Bakırcı Yapı’nın yeni projesinde görev alıyor. Networks Grup Yönetim Kurulu Üyesi Emre Çapkın, ekip olarak bugüne kadar Ataköy, Halkalı, Basın Ekspres Yolu, Bahçeşehir gibi lokasyonlarda satış ve pazarlama çözümleri geliştirdikleri projelerin hızlı satıldığını ve satış dönemini yüksek ciroyla kapattıklarını ifade etti.
Hızlı Satış İvmesi İçin Gereken 6 Faktör
Bir projede birçok doğruyu bir araya getirdikten sonra domino taşı gibi sistemli ve hızlı bir satış ivmesi oluşacağını anlatan Emre Çapkın, gayrimenkul sektöründe hızlı satışın ipuçları hakkında da bilgi verdi.
1- Doğru Ürün İçin Detaylı Check Up Gerekir
“Doğru ürün geliştirmek için bölgeyle ilgili Pazar analizi, demografik yapısı ve talepte bulunduğu ürünün tespit edilmesi ve ihtiyacı, rakip projelerin ürün detayları ve fiyat merpeni, projeyi farklılaştırabilecek sosyal imkanların tespiti gibi detaylı bir Check-up yapılması gerekir. Networks olarak biz doğru ürünü geliştirmeye ruhsat aşamasından önce başlıyoruz ve firmayı daha satışa başlamadan milyonlarca TL kara geçirebiliyoruz. Örneğin Basın Ekspres’te bir projede o bölgedeki ufak m2 ofis ihtiyacını tespit edip bir bloğu tamamen ofis bloğuna çevirdik ve bu, firmaya daha satışa başlamadan 3 milyon TL kazanç sağladı. Ayrıca lokasyona göre ürün geliştirmek önemlidir. Şehrin çeperlerindeki bir projenin çok üst segmentte ürün kalitesiyle geliştirilmesi maliyeti artırır, hedef kitleyle örtüşmez ve satışı zorlaştırır. Tersine şehrin merkezinde lüks bir semtte yapılacak projede düşük segmentte ürün kalitesi olması da hedef kitleyle örtüşmediği için satışı zorlar.
2- Bölgenin Fiyat Merpenine Uymak Gerekir
Tüm firmalar ürünlerini en yüksek karlılık ile satmak ister. Fakat fiyat belirleyen rekabet koşulları ve piyasadır. Mevcut rekabet koşulları ve piyasaya göre aynı lokasyondaki ürünlerin fiyat merpeni oluşturulur. Satış senaryosuna göre başlangıç ve bitiş metrekare fiyatları belirlenir. Bu noktada ortaya çıkan karlılık firmayı tatmin etmezse o lokasyonda o ürünü geliştirmemek en doğru karardır.
3- Doğru Lokasyon İçin Ulaşım İmkanlarına Dikkat!
Şehir merkezine ve iş merkezlerine olan yakınlık kadar, Metro, metrobüs gibi ulaşım araçlarına, ulaşım akslarına, eğitim ve sağlık kurumlarına yakınlık, bölgeye yapılan yatırımlar doğru lokasyonu belirlemenin önemli kriterleridir.
4- Satış Ofisine Gelenlere Satış Yapma Becerisi!
Projeyi ne kadar iyi geliştirirseniz geliştirin, projenin doğru pazarlanması da çok önemlidir. Proje hacmine göre ayrılan pazarlama bütçesinin belirlenmesi ile başlayan bu süreç bu bütçeyi doğru mecralarda ve doğru zamanlarda kullanarak en verimli sonucu yani hızlı satışı getirir. Mevcut rekabet ortamında her geçen gün satış ofisine gelen müşterinin maliyeti artmaktadır. Satış ofisine gelip alım gerçekleştirmeyen her müşteri ekstra maliyettir. Bu da profesyonel satış ve pazarlama ekipleriyle çalışmanın hem doğru pazarlama yönetimi hem de satış ofisine gelen müşterinin satışa dönme oranı için önemlidir.
5- Satış Ofisleri Müşterinin Gözündeki Aynadır
Satış ofislerinin tasarımı, fiziksel şartları firmanın ve projenin müşteri gözündeki aynasıdır. Müşterilerin kafasında satış ofisinde aldıkları ilk intiba ile algı oluşur. Bu algıyı yönetmenin ve yukarıya çekmenin püf noktaları vardır.”
6- Proje Bitmeden Satışı Tamamlandı
Ekip olarak projenin geliştirme aşamasında yaptıkları birkaç değişiklikle ciroyu birkaç milyon TL artırabildiklerini anlatan Emre Çapkın, sektör açısından az rastlanır bir örnekle, kendilerinin proje bitmeden satışı tamamladıklarını açıkladı. Çapkın projelerde satış ofisine gelen her 3 kişiden birine mutlaka satış yaptıklarını dile getirerek, bunun da İstanbul pazarı için önemli bir oran olduğuna dikkati çekti.
Gayrimenkul satış ve pazarlama çözümleri sunmak üzere bir araya gelen Serkan Gülmez, Emre Çapkın, Behzat Şimşek tarafından kurulan Networks Grup, 3 yıl içinde 1700 konut, 50 ticari bölüm ve toplamda 145 bin metrekare kapalı alan satışı gerçekleştirerek 470 milyon TL ciroya ulaştı.
Haber Karar Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Networks Grup, 3 yılda bin 700 konut satışına imza attı. Üç kişiden oluşan genç ekip, İstanbul’da 6 projede 470 milyon lira ciroya ulaştı.
Bugüne kadar 6 farklı projenin geliştirme, pazarlama, satış sürecinde yer alarak şirketlerin yüksek cirolu ve hızlı bir satış dönemi geçirmelerini sağlayan Networks Grup, 3 yılda 1.700 konutun satışına imza attı. Behzat Şimşek, Emre Çapkın, Serkan Gülmez tarafından kurulan Networks Grup, toplamda 145 bin metrekare kapalı alan satışı gerçekleştirerek 470 milyon TL ciroya ulaştı. 3 yıllık sürede İstanbul’da 6 farklı projede görev alarak, ayrı ayrı başarı hikâyeleri yazan grup, NEF, Bakırcı Yapı, Aziz Yapı, 24 Gayrimenkul, S Yapı gibi ünlü şirketlerin satış ve pazarlama partneri oldu.
15 BİN GÖRÜŞME
Başarılarının tesadüf olmadığını belirten Networks Grup Ticari Gayrimenkul Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Serkan Gülmez, müşteri beklenti ve davranışlarını bugüne kadar yapmış oldukları 5 bin yüz yüze görüşme, 15 bin telefon görüşmesiyle analiz ettiklerini belirtti. Serkan Gülmez, müşterilerin kararlarını incelediklerini sözlerine ekledi.
Karar