Karavan ve Tiny House’lara talepler arttı
İnsanların değişen tatil anlayışı ile konut sahibi olmanın zorlaşması ve deprem gerçeği vatandaşları farklı arayışlara yönlendirdi. İşte haberin ayrıntıları...
Ekonomim.com'dan Aysel YÜCEL'in haberine göre; pandemi ile beraber yaşam tercihleri ile tatil anlayışının farklılaşmasının yanı sıra konut sahibi olmanın da giderek zorlaşması, deprem gerçeği, insanları farklı arayışlara yönlendirdi. Oluşan bu durum ile birlite Karavan ve Tiny House’lar da kendine önemli bir alan açtı. Doğada Yaşam Okulu kurucusu Serhat Akbel, Tiny House üretimi ve karavan satışlarını yükseldiğini, ancak farklı riskleri de beraberinde getirdiğini belirtti.
Karavan ve Tiny House’ların yarattığı risklere ve fırsatlara kamuoyu nezdinde dikkat çekmek için geçtiğimiz günlerde bir grup gazeteciyle bir araya gelen Serhat Akbel, yüksek taleple beraber Karavan ve Tiny House sektöründe merpen altı üretimlerin fazlalaştığını ve ruhsatsız ve denetimsiz konaklama alanlarının ortaya çıktığını söyledi.
Bu durumun çevre için çok fazla risk oluşturmaya başladığını belirten Akbel, “Oluşan bu heyecan akılcı ve kontrollü bir şekilde yönetilmediği takdirde, üretilen veya bilinçsizce dönüştürülen araçlarda güvenlik problemlerini, alt yapı eksikleri ve tarım arazilerinden çalınan konaklama alanları ile büyük bir felakete yol açacak” dedi.
DOĞRU ZAMANDA AKILCI ADIMLAR ATILMALI
Akbel, doğru zamanda akılcı adımlar atılabilirse karavan, Tiny House ve kamp alanlarına yönelik artan eğilimin hem turizm hem de ülke ekonomisi için güzel fırsatlar sunabileceğine belirterek, “Ülkemizin sahip olduğu altyapı, doğal, kültürel, tarihi ve turistik zenginlikler yaklaşık 9 milyon karavanın bulunduğu Avrupa kıtası için çok büyük bir cazibe kaynağı. Türkiye’de dinlenme tesisi açısından ise sadece 100 bin karavan kapasitesi bulunmakta. Buna göre her 4 karavandan 1’i için tesis var diye söyleyebiliriz. Karavan ve Kamp konusundaki tesis yapımızın standartlarının iyileştirilip, işletme konusundaki eksiklerin de hızla tamamlanması ile yeni arayışlar içinde olan bu mobil kitleye erişip ülke olarak kazancımızı hızla artırabiliriz” diye konuştu.
HERKES GÖZÜNÜ DOĞAYA ÇEVİRDİ
Pandemi sonrası Özellikle sanatçılar, oyuncular, sporcular, influencerlar bir şekilde doğada olmaya çalışıyor. Doğa temasının, konuyla ilgili olsun olmasın reklamlarda bile daha fazla kullanılmaya başladığını söyleyen Akbel, “Kısacası herkes gözünü biraz daha doğaya çevirdi. Bu durum hem çok iyi hem de çok kötü. Doğaya kontrolsüzce çıktığımızda ve ondan sınırsızca faydalanmaya çalıştığımızda doğaya geri dönülmez zararlar verebiliyoruz. Doğada Yaşam Okulu tam da bu konudaki eğitim boşluğunu doldurmak için kuruldu ve faaliyet veriyor. Özellikle çocukların doğa ile barışık bir şekilde yaşamaları ve onun bir parçası olduklarını hissetmeleri için yoğun çaba sarf ediyoruz” dedi.
DOĞA YAŞAM OKULU KİLYOS'TA FARKINDALIK YARATMAK İSTİYOR
Serhat Akbel, bir farkındalık yaratmak ve kaliteyi yükseltmek için, Doğada Yaşam Okulu adını verdikleri Kilyos’taki 400 dönümlük tesislerinde yaklaşık 50 karavan için bir marina oluşturduklarını belirtti. Akbel, “ Tamamı dolu olmakla birlikte misafi rlerimiz karavanları için genişçe bir alanı yıllık olarak kiraladılar. Tekne marinalarında bulacağınız tüm hizmetleri, üniteleri sayaçları ile (elektrik, su veya atık yönetimi gibi) burada da bulabiliyorsunuz. Alanınızı doğaya zarar vermemek kaydıyla istediğiniz gibi kullanıyor karavanınızla seyahatlere çıkıyor, marinadaki yerinize geri dönüyorsunuz” dedi. İzmir otobanının yakınlarında 100-150 dönümlük Avrupa’da örnekleri olan bir şekilde karavan parkı projesi üzerinde çalıştıklarını da aktaran Akbel, Tiny House alan işletmecileri olarak dernekleşmeye çalıştıklarını da kaydetti.
Tiny Home Show ve Karavan Show Eurasia kapılarını açtı!
Yeni karavanlar ve mobil evler İstanbul Fuar Merkezi'nde görücüye çıktı!
Karavan pazarının 2032'ye kadar 30 milyar doları geçmesi bekleniyor!