15 / 05 / 2024

Nisan'da markaların hem satışları hem ciroları arttı! Yerli müşterilerden yoğun alışveriş!

Nisan'da markaların hem satışları hem ciroları arttı! Yerli müşterilerden yoğun alışveriş!

BMD'den yapılan son dakika açıklamasına göre, Nisan'da markaların hem satışları hem ciroları arttı. İşte o veriler...



Açıklamada görüşlerine yer verilen BMD Başkanı Sinan Öncel, organize perakende sektörü için Nisan'ın oldukça verimli geçtiğini vurguladı. 

Nisan performansının yaz dönemi için umut verici olduğuna dikkat çeken Sinan Öncel, "Biz sektördeki gelişimi genel olarak adet satışları üzerinden takip ediyoruz. Adet satışlarında hem yıllık hem de aylık ölçekte artış var" açıklamasında bulundu. 

Nisan 2022 ile kıyaslandığında üye markaların yüzde 75'inin adet satışlarında artış görüldüğünü, söz konusu dönemde üyelerin yüzde 40'ının satışlarını en az yüzde 20 artırdığını beyan ettiğini vurgulayan Öncel, "Adet satışlarında marttan nisana aylık değişimde de çarpıcı sonuçlar çıktı. Markalarımızın yüzde 77'si mart ayına göre adet satışlarını artırdı. Her 3 markamızdan birinin adet satışlarında en az yüzde 20 artış gerçekleşti" şeklinde konuştu. 

Nisan da markaların hem satışları hem ciroları arttı! Yerli müşterilerden yoğun alışveriş!

Cirolarda ise enflasyon ve adet satışlarına paralel doğal bir yükseliş görüldüğünü aktaran Sinan Öncel, "Yıllık ölçekte markalarımızın yüzde 70'i en az yüzde 80 ciro artışı kaydetti. Marttan nisana cirolarda da önemli bir artış var" diyerek, Nisan'da her 4 markadan birinin Mart'a göre göre yüzde 40'ın üzerinde ciro artışı gerçekleştirdiğini aktardı. 

Yerli müşterinin yoğun alışveriş trafiğine rağmen yabancıların ciroya katkısının Nisan ayında da beklenenden düşük olduğunun altını çizen BMD Başkanı Sinan Öncel, "Yabancıların ciroya katkısının mayıstan itibaren artmasını bekliyoruz. Turizm ve tatil sezonunun da etkisiyle Kurban Bayramı'na kadar alışverişte canlılığın devam edeceğini öngörüyoruz" açıklamasında bulundu ve yeni mağaza yatırımları ile ilgili de konuştu. 

Nisan da markaların hem satışları hem ciroları arttı! Yerli müşterilerden yoğun alışveriş!

Sinan Öncel, finansmana erişim konusunda zorluklar olmasına karşın yer ve kiralama koşulları uygun noktalarda yeni mağaza yatırımının markalar için hala cazibesini koruduğuna dikkat çekti. 

Uygun koşullu finansmana erişimdeki sıkıntıların yanı sıra yüksek kira maliyetlerinin de yatırım iştahının kaçmasına neden olduğunu vurgulayan Öncel, konuya ilişkin "İş yeri kira artışında yıllık TÜFE ortalaması dikkate alınıyor. Nisanda bu oran yüzde 67 düzeyindeydi. Mevcut koşullarda yüzde 67 bile çok yüksekken sözleşmesi biten mağazalarda yüzde 400'e varan kira artışı talepleriyle karşı karşıya kalabiliyoruz" değerlendirmesinde bulundu. 

Kendilerinin geçici bir süre de olsa kira artışının yıllık TÜFE ortalamasının yüzde 50-60'ı seviyesinde kısıtlandırılmasını, mal sahibinin kaybının da vergi kolaylıkları ile telafi edilmesini önerdiklerine dikkat çeken Sinan Öncel, önerilerinin enflasyonla mücadeleye de pozitif katkıda bulunacağına inandıklarını belirtti.

 Seçim sonrası piyasaları neler bekliyor? İşte seçim sonrası riskler ve fırsatlar...

Merkez Bankası açıkladı! Mevduatta faiz oranları yüzde 30'un üzerine çıktı!

Kuru soğan 8,50 TL, çay 39 TL, kaşar peynir 129 TL, tereyağı 155 TL ile dip yaptı! Yetişen hemen sepetine alacak!

 


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön