22 / 12 / 2024

Rusya krizinin fırsata çevrilebilmesi görüşüldü!

Rusya krizinin fırsata çevrilebilmesi görüşüldü!

Alanya Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Burhan Sili, “Kişi sayısı olarak mevcut şartlarda ve kısa vadede Rus pazar açığının kapatılması mümkün görünmüyor” dedi.



Alanya Turistik İşletmeciler Derneği’nin 2015 yılı turizm sezonu değerlendirmesi ve mevcut duruma yönelik strateji geliştirme toplantısı Sun Prime C-Lounge Hotel’de konaklama sektörü temsilcilerinin yoğun katılımıyla yapıldı. Toplantı sonrasında basın mensuplarına açıklamada bulunan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve ALTİD Başkanı Burhan Sili şöyle konuştu:


“AVRUPA PAZARINDA GEÇEN SENEYE ORANLA ÖN REZERVASYONLAR GERİLEDİ”

Konaklama sektörü temsilcilerimizle geniş katılımlı bir toplantı gerçekleştirdik. Rusya ile yaşanan son gelişmeler neticesinde Antalya ve Alanya üzerindeki yansımaları paralelinde bu süreçte neler planlamamız ve yapmamız gerektiğinin istişaresini yaptık. Cumartesi günü Turizm Bakanımız Sayın Mahir Ünal ile yapılan toplantıda görüşülen konuları da üyelerimize aktardık. Turizmimizin bu gün geldiği noktada neler fırsata çevrilebilir, üzerimize ne gibi görevler düşüyor bu toplantıda masaya yatırdık. Görünen o ki önümüzdeki sezonda Rus pazarında ciddi bir eksilme söz konusu olacak. Pazarın tamamı ile kapanacağı konusunda öngörümüz söz konusu değil. Rusya ile ilişkiler mutlaka zaman içinde belli bir noktaya yeniden oturacaktır. Avrupa pazarındaki ön rezervasyonlarda da gerileme söz konusu. Tüm bunların yanında Alanya turistik işletmecileri olarak reklam ve imaj çalışmasını Avrupa, Doğu Avrupa ve İskandinav ülkelerinde ve Rusya pazarında stratejik olarak belirledik.


“KRİZ PLANLAMASI YAPTIK”

Bir yandan da vazgeçilmezimiz olan iç pazar tanıtımı konusunda Alanya Tanıtma Vakfı (ALTAV) öncülüğünde bölgemize potansiyel oluşturan Gaziantep, Adana, Bursa, Eskişehir, Ankara, Konya gibi ana şehirlerde çalışmalarımıza ağırlık vermeyi, bu bölgelerde büyük sanayi kuruluşları ve işletmelerle ilişkiler kurarak üye ve çalışanlarına tatil fırsatları oluşturma konularını görüştük. Kişi ve gelir oranında yaşanacak düşüşlere önlem anlamında hizmet ve servis kalitesini düşürmeden maliyet önlemleri alma konusunda görüşmeler yaptık. Yaşadığımız krizi en düşük ölçekte atlatarak ve bir daha bu tip bir durumla karşılaşılması durumunda nasıl hareket edilebileceği noktasında planlamalar yaparak sektör dışında gelişen etkenlerin olumsuz yansımalarını nasıl fırsata çevirebileceğimizi irdeledik.


“2015 YILINDA 3 MİLYON 400 BİN RUS ANTALYA’YA GELDİ”

Geçtiğimiz yıl Antalya’ya gelen 3 milyon 400 bin civarındaki Rus turistin ne kadarının tekrar gelebileceği konusunda net bir şey söylemek mümkün değil. Fakat önümüzdeki sene 2 veya 2 buçuk milyon rakamına ulaşabileceğimizi öngörüyorum. Diğer pazarlarda çalışmamızı sürdüreceğiz ama Rus pazar açığının kişi sayısı olarak kısa vadede kapatılması mümkün olmayacak.



Geri Dön