TOGG'da dikkat çeken ÖTV detayı! Sır gibi saklanıyordu
Mart ayında satışa çıkacak Togg'un elektrikli SUV modeli, ilk etapta 3 farklı donanım paketi ile görücüye çıkacak. İşte detaylar...
DONANIMLARI
2019'da tanıtılan prototip otomobilin tasarım özellikleri büyük ölçüde seri üretim versiyonuna aktarılırken, en büyük farkın ise otomobilin ön farlarının değişmesi olduğu fark ediliyor.
Hatırlanacak olursa, konsept araçta kokpiti boydan boya saran ekranın bazı yerlerinde boşluklar vardı. Seri üretim versiyonunda ise bu ekran artık kesintisiz bir biçimde görüntü sunuyor.
Diğer bir farklılık olarak da, konsept araçta kokpit ve kapı üstleri deri malzeme ile kaplı iken, bizim test ettiğimiz otomobilde ise bundan vazgeçilerek plastik malzemelere yer verildiğini gördük.
Aracın tavan kaplamaları da konsept versiyon nubuk/deri karışımı bir malzemeydi. Seri üretim versiyonunda bu malzeme yerine standart bir kumaş kaplamaya geçildiğini de belirtelim.
Bu plastik parçalar kokpit ve ön kapı üstlerinde hafif yumuşak dokuya sahip iken, arka kapı üstlerinde ise sert olarak kullanılmış. Unutmamak gerekir ki, sektördeki birçok C-segment SUV otomobilde de aynı durum geçerli.
Fakat, yine de Togg'un tercih ettiği plastik parça kalitesinin segmentin üst sıralarında yer aldığını söylemek zor.
Test ettiğimiz otomobil, 320 kW (420 beygir) motor güç ve 4x4 çekiş sistemine sahip versiyondu. Elektrikli otomobillerde ilk kalkıştan itibaren torkun üretilmesi, Togg'un direksiyonun başında da kendini hissettiriyor. Tam gaz ilk kalkışta ivmelenin etkisi ile tam tabiri ile koltuğa yapışıyorsunuz.
Test pistinde otomobil ile 170 km/s hıza kadar çıktık. Yüksek hızlarda otomobilin kabin içi dış seslerden başarılı bir şekilde izole edilebiliyor.
Otomobilin virajlı yollarda yola tutunması, bozuk zeminde süspansiyon konforu ve gövde salınımı gibi özelliklerini ise pist sürüşünde test etme imkanımız olmadı.
Bu parametreleri ölçmek için, ilerleyen dönemde umarız Togg'u gerçek yol koşullarında da kullanabiliriz.