23 / 11 / 2024
fuzul

Yaşanan çip krizi sorunu git gide büyüyor: 2.el otomobil fiyatları tavan yaptı!

Yaşanan çip krizi sorunu git gide büyüyor: 2.el otomobil fiyatları tavan yaptı!

Otomobil sektöründe yaşanan gerileme sonucunda otomobil sahibi olmak isteyenlere ikinci el araç pazarı son çare olarak gözükürken şimdi ise ikinci el otomobil sahibi olmakta hayal oldu. Detaylar haberimizde...




Oto Galerici Erkan Kuşdemir ikinci el araç fiyatlarının artış göstermesinin sebebini, son zamanlarda kayıt dışı araç alımı ve satımı yapanlara bağlayarak konuya ilişkin açıklamalarda bulundu: “Bu ayakta alıp satanlar, bu stokçular, fiyatları bunlar yükseltti. Bu işi yapan stokçular var. Bunlar bizler gibi galerici değil. Bunlar büyük firmalar. Kendileri araba toparlıyorlar. Şu anda piyasanın durgunluğundan faydalanarak araba topluyorlar, arabaları stok yapıyorlar. Piyasa canlanınca bunları piyasaya sürecekler.

Bunu sıfır arabalarda da yaptılar. İkinci el arabada da yapıyorlar. TIR’larla araba alıyorlar. Bu da bizim işimizi sekteye uğratıyor tabii. Şimdi bizler normal birer esnafız. Tabii kapasitemiz belli. 15-20 arabayla çalışıyoruz. Ama bu büyük firmalar bir aldı mı, 100-200 tane birden araba alıyor. Ve bunları garajlarına kapatıp, şu anda stok yapıp bekletiyorlar” dedi.

Kuşdemir, devletin buna el atarak stokçuluk önüne geçilmesini ve kayıt dışılığın engellenmesi için araç satma yetki belgesinin yürürlüğe sokulmasını istedi. Otokent’te araç alan müşterilerse önceki aylara göre pazarda fiyatların bir nebze gerilediğini ancak daha da düşmesi gerektiğini söylüyor. Pazarcılık yapan Mehmet Şirin Önkür, “Tanıdık bir arkadaş vesilesiyle 99 model Isuzu aldık. 130 milyara aldık. Tabii ki önceki senelere, 5-10 sene öncesine göre değerlendirirsek 30-40 milyarlık bir araçtı bu. Şu an anki ekonomiye göre 130’a aldık. Yani bu da biraz düşmüş hali. Bir iki ay öncesinde biraz daha fiyat artışı vardı.

Yaşanan çip krizi sorunu git gide büyüyor: 2.el otomobil fiyatları tavan yaptı!

Şu an ne talep var ne satış var. Biz de ihtiyacımız olduğu için aldık. Bir miktarını kredi çektik, 50 bin lira kadar. Geri kalanı da kendim tamamladım. Bu fiyatların biraz daha düşmesi gerekiyor alım gücünün artması için. Şu an bu fiyatlar zaten yüksek” 

Indıcata ikinci el araç stoku analiz ve pazar izleme yazılımının 2021 senesine ait ikinci el online araç pazarı raporlarına göre, Türkiye'de kullanılmış araç fiyatlarındaki artış ortalama yüzde 63 oranında olduğu açıklanmıştır. AutoScout24 verilerine göre, Avrupa Birliği'nde ve çevresinde ikinci el otomobil fiyatları 2021 senesinde yüzde 8 oranında artış gösterdi. Amerika Birleşik Devletleri Çalışma Bakanlığı verilerine göre, ikinci el otomobil fiyatları 2021 senesin ocak ayından 2022 senesi ocak ayına kadar olan ki süreçte yüzde 40.5 oranında yükseldi.

İngiltere Otomobil derneği AA Cars'ın verilerine göre, İngiltere'de 2021 senesi ikinci el otomobil fiyatları yaklaşık yüzde 30 oranında artış gösterdi. İndicata raporuna göre, 2021 senesinde Türkiyede ikinci el otomobil fiyatlarının artması satışları düşürdü. İkinci el online hafif ticari ve binek otomobil pazarında 202 senesinde 2 milyon 53 bin 55 tane aracın satışı gerçekleşirken, 2021 senesinde ise yüzde 19 oranında bir daralma yaşayarak bu rakamı 1 milyon 652 bin 710 adete düşürdü.


Geri Dön