23 / 12 / 2024

Yerli otel zincirleri alt markalarla büyüyor!

Yerli otel zincirleri alt markalarla büyüyor!

Divan’dan Dedeman’a, Titanic Otelleri’nden Rixos’a kadar birçok yerli zincir yabancı devlerle kıyasıya rekabet içinde. Bazı şirketler düşük yıldız, bazdan da lüks yeni markalar yaratarak, hizmet yelpazesini çeşitlendirme yoluna gidiyor.



Dünyanın önde gelen otel zincirleri olan Hilton’dan Sheraton’a kadar birçok marka, 5 yıldızlı otellerinin yanı sıra 4 yıldızlı, 3 yıldızlı, butik ya da lüks konsepdi farklı markalan ile de hizmet veriyor. Hatta bu zincirlerin kimilerinin birbirinden farklı kitlelere hitap eden 10’un üzerinde farklı markası bulunuyor. Bu zincirler Türkiye’deki büyüme planlarını pazann ihtiyaçlan-na göre belirleyip pazara uygun markalarıyla Anadolu’nun gelişen kentlerine yayılmaya başladılar.


Yabancı zincirlerin uzun yıllar önce yaptıkları marka kırılması ile yarattıkları birbirinden farklı segmentteki markaların büyüme hızı, yerli turizmcilere de esin kaynağı olmaya başladı. Yerli otel zincirleri de artık marka kırılmasıyla 3-4 yıldızlı alt markalar ya da lüks markalar yaratıyor. Örneğin Divan Grubu, Dedeman Grubu ve Rixos Grubu gibi birçok yerli otel zincirinin bu konuda çalışmalan var.


REKABET GÜCÜ İÇİN


Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkanı Murat Ersoy, her geçen yıl büyüyen Türk turizminin markalaş-mada bir üst basamağa tırmanmak için evrim sürecine girdiğini söylüyor. Ersoy, büyük uluslararası zincirler gibi yerli zincirlerin de yeni markalar, alt markalar yaratarak yollarına devam ettiğini söylüyor.



Yerli zincirler marka kırılmasıyla büyüyor

1- Alkoçlar Hotels-Uludağ Alkoçlar, Alkoçlar Exclusive, Alkoçlar 128 A butik otel, Bodrum La Boutique markaları bulunuyor.

2 -Avantgarde Collection- Avantgarde markası ve farklı adlarda butik otellerle büyümesine devam ediyor.

3 -Barut Hotels Barut Hotels markası ile kıyı, Akra Barut ile şehir otelciliğinde büyüyor.

4- Corendon Hotels&Resorts- Corendon Hotels ve Grand Parks markaları var.

5 -D Hotels & Resorts- D Resort, D Hotel markalarıyla büyüyor.

6- Dedeman International- Dedeman ve Park Dedeman markaları bulunuyor.

7 -Delphin Hotels- Delphin De Luxe, Delphin Palace, Delphin Premium, Delphin Platinium gibi markaları var.

8 -Divan Hotels- Divan Grubu, Divan, Divan Express, Divan Suites markaları ile yönetim anlaşması yaparak büyüyor.

9 -EliteWorld- Elite World markasına yeni markalar eklemek için araştırmalar yapıyor.

10 -ETS Group- Voyage ve lüks segmentteki Maxx Royal markaları ile büyüyor.

11 -Gioria Hotels- Gioria Hotels markası ile büyüyor. Şehir otelciliğinde yeni marka yaratılması planlanıyor.

12- Kaya Hotels- Kaya Hotels ve Kaya Palazzo markaları ile büyüyor.

13 -Martı Hotels- Martı Resorts ile kıyıda, Martı markası ile şehir otelciliğinde, Güllü Konakları ile butik otelcilikte faaliyette.

14 -Özbek Grubu- Nippon ve Point Hotel markası ile büyüyor.

15- Rixos Hotels- Rixos, Rixos Dovvn Town, Rixos Suites 2010 markalarına sahip.

16 -The Green Park- The Green Park markası ile büyüyor. Yeni alt marka çalışmaları yapılıyor.

17 -Titanic Hotels- Titanik Deluxe, Titanik City, Titanik Comfort, Titanik Business markaları ile büyüyor.


Murat Ersoy, marka çeşitlenmesinin yatırımcılan hedef odaklı, tüketici taleplerine uygun yatırımlar yapmaya yönlendirdiğine dikkat çekiyor. Ersoy, bu konuda şunları söylüyor: “Marka tarılmasıyla birlikte yaratılan yeni markalar pazarın talebine göre çeşitli kentlerde hayat buluyor. Örneğin gelişen Anadolu kentlerinde uluslararası zizn-cirler Novotel, İbiş gibi markaları ile yer alırken sadece 5 yıldızlı markası bulunan yerli zincirler buralarda yer akmıyorlardı. Bundan sonraki süreçte Anadolu’nun gelişen kentlerinde yerli zincirler de alt markalanyla rekabet edebilecek.”


DÖRT YENİ MARKA


Marka tanlması ile yeni marka yaratma konusunda en aktif zincirlerden biri Divan Grubu. Divan Otelleri’nin Divan Express, Divan Suites, Divan Residence markaları var. Bu markaları yaratarak marka karmasını çeşitlendirdiklerini söyleyen Divan Otelleri Mali İşler ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. Faik Öztunç, “Divan Exp-ress markamızı 2012 yılında Divan Express Bakü ile hayata geçirdik. Divan Express Eskişehir de bu alt markamızla hizmet veriyor. Divan Suites markamızı 2012 yılında Divan Suites İstanbul G-Plus projemizle hayata geçirdik. Divan Suites Gaziantep ve Divan Suites Batumi de bu segmentte hizmet veren diğer otellerimiz” diyor.


2-3 YILDIZLI ARAŞTIRMASI


Anadolu’nun gelişen kentlerinde 2-3 yıldızlı otellere yönelik talebin artması, yabancı zincirlerin yanı sıra yerli zincirleri de bu alana yönlendiriyor.


Dedeman Grubu’nun 4 yıldızlı Park Dedeman’ı yaratarak ürün yelpazesini çeşitlendirdiğine dikkat çeken Dedeman Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Banu Dedeman, “Önümüzdeki dönemde yeni projelerimiz olacak. İstanbul şu anda 5 yıldızlı otele doydu ama hala 3 ve 4 yıldızlı oteller konusunda talep var. Doğru yerde doğru yatırım yapılırsa turizmde fırsatlar mevcut. 2 ve 3 yıldızlı oteller için, Anadolu’da talep var. Biz de son altı aydır bunun üzerinde çalışıyoruz” diyor.


Elite World Hotels olarak 2-3 yıldızlı otel markası yatınmı için araştırmalar yaptıklannı belirten Elite World Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Elik, “Marka kırılması için araştırmalar yap-uk ancak önceliği yurtdışı yatırımlarımıza verme karan aldık. Önümüzdeki yıllarda alt marka yatırımlarını gündeme alabiliriz” diye konuşuyor.


TÜKETİCİ TALEPLERİ BELİRLİYOR


Dünyada önemli bir yere sahip olan Türk turizminin evrim geçirerek büyüdüğüne dikkat çeken Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık, marka kırılmasının da bu sürecin bir aşaması olduğunu vurguluyor. Ayık, “Milyon dolarlık yatırımlarla oluşturulan otel zincirleri tek yönlü büyümesini marka çeşitlenmesi ile geniş yelpazeye yayıyor. Örneğin tayı otelciliğinde faaliyet gösteren bir grup yeni bir marka ile şehir otelciliğinde de ben vanm diyebiliyor” diyor.


Barut markası ile kıyı turizminde hizmet veren Barut Otelleri de, geçtiğimiz yıllarda Akra Barut markasını yaratarak şehir turizminde de hizmet vermeye başladı. Barut Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Barut, tayı turizminin ardından şehir turizminde yaptıklan bu yatınmı diğerlerinden ayrıştırmak üzere Akra Barut markasını yarattıklarını söylüyor.


LÜKS MARKA YARATTI


Otel yatırımcıları arasında 3-4 yıldızlı marka yaratmanın yanı sıra talebe bağlı olarak lüks marka yaratanlar da bulunuyor. Örneğin Rixos, Down Town Antalya ile tayı ve şehir otelinin birleştirildiği bir konsept yaratmış, burada ‘sınırlı odada sınırsız hizmet’ kavramını Türk turizmine kazandırmıştı.


Lüks konseptte yeni marka yaratan bir diğer yatırımcı ise ETS Group. Maxx Royal markasını yaratarak lüks segmentte hizmet isteyen müşteri kitlesine ulaştıklarına dikkat çeken ETS Group Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, Maxx Royal ile Bodrum’da 750 yataklı, Uludağ’da 300 yataklı tesisler planladıklarını, İstanbul’da fırsatlar değerlendirdiklerini söylüyor. Ersoy, beş yıl içinde yurti-çinde Maxx Royal ve Voyage ile dört yeni otel açıp, 12 tesiste 9 bin yatak kapasitesine ulaşmayı planladıklarını ifade ediyor.



Üç aşamalı süreç;

Türkiye'de otellerin zincirleşme süreçleri üç aşamalı bir şekilde gerçekleşiyor.


Birinci aşama: Markalar kendi otellerinin sahibi olarak sektörde hizmet veriyor.


İkinci aşama: Markalar birkaç yıllık franchise anlaşmaları ile ilerliyor. 


Üçüncü aşama: Marka kırılması başlıyor. 5 yıldızlıdan sonra 4 ve 3 yıldızlı marka yaratılması süreci geliyor.


Ekonomist


Geri Dön