23 / 12 / 2024

AAOSB'de 21 milyon TL'ye icradan satılık fabrika!

AAOSB'de 21 milyon TL'ye icradan satılık fabrika!

Ankara Batı İcra Dairesi, Sincan'daki Ankara Anadolu Organize Sanayi Bölgesi içerisinde yer alan fabrikayı satışa çıkardı. Gayrimenkulün satış bedeli 21 milyon 34 bin TL olarak belirlendi.



Ankara Batı İcra Dairesi tarafından Sincan'daki  Ankara  Anadolu Organize Sanayi Bölgesi'nde yer alan fabrikayı 21 milyon 34 bin TL'ye satışa çıkardı.

T.C. ANKARA BATI İCRA DAİRESİ TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
1 NO'LU TAŞINMAZIN
Özellikleri : Ankara İl, Sincan İlçe, 100540 Ada, 5 Parsel, TEMELLİ/MALIKÖY Mahalle/Köy, 3 Katlı Prefabrik Sanayi Binası ve Arsası Nolu Bağımsız Bölüm Taşınmazın borçluya isabet eden tam hissesi satışa çıkarılmış olup, Adresi: Ankara İli, Temelli Malıköy Mahallesi Anadolu Organize sanayi Bölgesi 2. Cadde No:1/A-B Sincan/Ankara şeklindedir. Taşınmaz fabrika ve müştemilatları Sincan İlçesi Maliköy Mahallesindeki Ankara Anadolu Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) içinde bulunmaktadır. Başkent Organize Sanayi Bölgesi Bölgenin batısında komşu sanayi bölgesidir. Eskişehir Ankara Karayonluna yaklaşık 6 km, Ankara -İstanbul Demiryolu Malıköy Yükleme Boşaltma İstasyonuna 1 km Temelli Merkeze yaklaşık 10 kilometre mesafededir. Bölgede genelde Makine İnşaat, Elektrik, Sağlık,Demir Metal Çelik v,b nitelikte çalıştığı belirtilen işletmeler vardır. Bölge alt yapısı tamamlanmış vaziyettedir.

ARSA: Dikdörtgen konumludur. Arsanın batısında Dumlupınar Caddesi Güneyinde 2. Cadde doğusunda 1. Cadde vardır. 39.987 metrekare büyüklükteki arsa köşe parseldir. Çevresindeki imar yolları açıktır. Arsa üzerinde 1 adet fabrika binası ile bu binanın içinde idare binası vardır. Ayrıca parselin güneydoğu köşesinde fabrika binasına göre yüksek kotta olan kısımda karkas halinde duran natamam toplam 4 katlı frefabrik binası da bulunmaktadır.
Arsanın Değeri: 39.987,00 metrekareX170,00TL=6.797,790,00TL olarak takdir ve tespit edilmiştir.
FABRİKA BİNASI: Parselde bulunan fabrika binasında çalışmaların olduğu görülmüştür. Binanın 18.08.2015 tarih ve 2015-34 belge nolu yapı kullanma izin belgesi vardır. Binanın içerisinde aynı çatı altında Güneydoğu tarafında birbirine geçişli idare binası da vardır. Fabrika binası idare binası ile birlikte toplam 19.431,18 metrekare inşaat alanı olup sadece fabrika binası ise 16.052,16 metrekare inşaat alanlıdır. Yaklaşık 3 senelik olan fabrika binası Prefabrik beton sistemle inşa edilmiş tek katlıdır. Binanın dış cepheleri alimünyum sandviç panellidir. Binanın iç cepheleri ise kısmen sıva üzeri plastik boyalıdır. Fabrika tabanları endüstriyel zemin uygulaması ile yapılan sertleştirilmiş betondur. Fabrika tavanı beton makas, beton aşıklar üzeri alüminyum sandviç panellidir. Yerinde taban-tavan beton makas alt yüksekliği 11.55 metre ölçülmüştür. İmalathane kısmı olan bu alan L şeklindedir. Fabrika binasının dış cephesinde eni 6 metre yüksekliği h= 5,40 metre ölçülen 9 adet otomatik açılır sistemli kapı ile mevcut yapının mimarlık hizmetine esas sınıfı II-C sanayi yapıları (tek katlı bodrum ve asma katı da olabilen prefabrik beton betonarme ve çelik yapılan) grubu olup yapının mevcut durumu dikkate alındığında 1 metrekaresinin 502 TL/metrekare binanın yıpranma yapının da yaşı ve fiziksel durumu dikkate alındığında %4 olduğu tespit ve takdir edilmiştir.
Fabrika Binası Değeri : 16.052,16metrekare X 502TL X 0,96 = 7.735,856,95 TL
İDARE BİNASI: Fabrika binasının içinde aynı çatı altında güney doğu köşede 3 katlı prefabrik beton sistemle inşa edilmiştir. 3.379,02 m² inşaat alanlıdır. Binaya güney dış cepheden fabrika binası içinden girilmekte olup yine binadan doğusunda bulunan natamam vaziyetteki yan binaya çelik konstrüksiyonlu asma köprü ile de geçilmektedir. İdare binasının zemin katında fabrika binasına bakan kısmında çay ocağı revir, bay-bayan WC soyunma odaları şef odaları ile ısı merkezi sığınak arşiv vb birimler olup üst katlara 3 ayrı merpen grubu ile çıkılmaktadır. 1. katta yemekhane, dinlenme hobi bekleme odaları gibi birimleri vardır. Koridor ıslak zemin tabanları seramik oda tabanları laminat parke olan idare binasına tavanları genelde taş yünü asma tavanlı duvarlar alçı üzeri plastik boyalıdır.
İdari Binası Değeri : 3.379,02metrekare X 838 TL X 0,96 = 2.718.354,01 TL
NİZAMİYE BİNALARI : Parselin kuzey ve batı girişleri ile parselin güneydoğusundaki natamam bina kısmına giriş kapısı yanında tek katlı nizamiye giriş binaları vardır. Dış cepheleri alüminyum sandviç panel dış cephe kapı ve pencereleri PVC plastik doğramalı ısıcamlı Wc birimleri de bulunan binalar toplam 68,62 metrekare inşaat alanlıdır.
Nizamiye Binaları Değeri : Maktuen ; 50.000TL
BETON SAHA: parseldeki 0,25 mt yüksekliğindeki demirli beton saha 15.533 metrekare olup yıpranma yapı da göz önünde bulundurularak;
Beton Saha Değeri : 15.533,00metrekare X 55 TL/metrekare=854.315,00TL
ÇEVRE B.ARME DUVAR: Genelde taş duvar üst/yanında bulunan ortalama 2,00 m yüksekliğinde ortalama 30 cm genişliğinde 485,00 m uzunluğunda b.arme duvar vardır. Yıpranma payı da göz önünde bulundurularak:
Çevre duvar değeri :485,00 X 2,00 X160 TL/m² =155.200,00 TL
TAŞ DUVAR : Parselin çevresinde ve Güney doğu kısmında 396 metre uzunluğunda ortalama 4,50 m yüksekliğinde ortalama 1,00 metre eninde taş duvar örülü vaziyettedir. Yıpranma payı da göz önünde bulundurularak;
Taş duvar değeri :1.782 metrekare X 210 TL =374.220,00 TL
TEL ÖRGÜ: Parselin çevresindeki duvarların üstünde 881 m uzunluğunda ortalama 1,50 m yükseklikte kafes tel örgü vardır. Yıpranma payı da göz önünde bulundurularak;
Tel örgü değer: 881,00 mmetre X 35 TL = 30.835 TL
NATAMAM 4 KATLI PREFABRİK YAPI: Taşınmaz 100540 Ada, 5 Parselin içinde olan parselin güneydoğu köşesinde bulunan toplam 4 katlı prefabrik beton sistemle inşa edilmiş bina natamam durumdadır. Kolon kiriş ve kat tavan ve taban betonları yapılı ara bölme duvarları dahil başka imalatları bulunmayan natamam binanın 18.08.2013 tarih ve 2013-75 nolu ilk ruhsatı (Yapı Ruhsatı) vardır. 4.463,04 metrekare inşaat alanlıdır. Bina yüzde 40 tamamlanmış durumdadır. Yapının; Mimarlık Hizmetineesas sınıfı III-B (Ticari Bürolar) Grubu olup 1 metrekare 838 TL 'dir.
4 Katlı Natamam Yapı Değeri : 4.463,04 metrekare X 838 TL X 0,40 = 1.496.011,01 TL
ELEKTRİK TESİSATI :Taşınmazın aydınlatma tesisatı CCTV paratoner, telefon tesisatı, çevre aydınlatma tesisatı yangın algılama tesisatı gibi yapının mütemmim cüzü olarak nitelendirilen elektrik tesisatı işlerinin tesisin tespit edilenyapı sınıfının özelliklerine uygun olarak yapılmış olduğu tespit edilmiştir. İşlerin 2015 yılında yapılmış olduğu, tespit sırasında malzemeler üzerinde yaptığımız gözlemler, Malzemelerin yıpranma durumları keşif tarihini 05.12.2017 olduğu hususları göz önüne alındığından şu şekildedir. 1 Adet 1000 KVA 36 kV trafo Beton köşk, YG hücreleri ve AG panoları =75.000,00 TL – 1 adet yıldırım darbe test cihazı, 1 adet ısınma test cihazı, 2 adet şebeke frekans ölçüm cihazı 100kV, 2 adet direnç ölçüm cihazı 1 adet yalıtım test cihazı 2kV 1 adet kesici analizöürü, 5 adet redresör den oluşan test ekipmanları:95.000,00 TL -1 adet Faraday Kafesi, Fabrika sahasındaki Bus-Bar sistemi kuvvet tesisatı besleme hatları ile trafo YG kablo işleri : 630.000,00 TL olarak tespit edilmiştir.
Yüzölçümü : 39.987,00 metrekare
İmar Durumu : Kaydı Gibidir. Dosyasında Mevcut.
Kıymeti : 21.034.581,97 TL
KDV Oranı : %18
Kaydındaki Şerhler :1- Kadastroca Yenilemeye Tabidir.
2-4562 Sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanununun 18. Maddesi uyarınca devir ve temlik edilemez.
3- Katılımcılara geri alım hakkı şerhi kaldırılarak tapu verilmesi durumunda tapu kaydına taşınmazın icra yoluyla satışı dahil 3. Kişilere devrinde osb den uygunluk görüşü alınması zorunludur. Bu durumda eski katılımcının vermiş olduğu taahhütler yeni alıcı tarafından da aynen kabul edilmiş sayılır.
4- Diğer şerhler tapu kaydı gibidir. Dosyasında mevcut.
1. Satış Günü : 07/02/2019 günü 09:30 - 09:35 arası
2. Satış Günü : 07/03/2019 günü 09:30 - 09:35 arası
Satış Yeri : Mezat Salonu - Ankara Batı Adalet Sarayı ETİMESGUT / ANKARA

Satış şartları :

1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin yüzde 50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir.Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.

2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV,1/2 tapu harcı ile eslim masrafları alıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)

3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.

4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.

5- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.

6- Satışa konu taşınmaz Organize Sanayi Bölgesi dahilinde yer almakta olup 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunun Arsa tahsisleri başlıklı 18.maddesi ve Uygulama Yönetmeliğinin Tapu Verme başlıklı 106. Maddesinin 2. Bendinde ‘taşınmazın icra yoluyla satışı dâhil üçüncü kişilere devrinde OSB’den uygunluk görüşü alınması zorunludur” hükmüne amirdir. Bu nedenle tapu devrinden önce OSB’den uygunluk görüşünün alınması gereklidir.

Taşınmazı satın alacak kişi ve kuruluşlarda hangi niteliklerin ve şartların arandığı ile ilgili 4562 Sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği’nin; Kurulamayacak tesisler
MADDE 101 – (1) OSB’lerde aşağıdaki tesisler kurulamaz:
a)Karma ve İhtisas OSB’lerde;
1- Rafineriler, gazlaştırma ve sıvılaştırma tesisleri;
1.1)Ham petrol rafineriler.
1.2)Kömür veya bitümlü şistin sıvılaştırıldığı ve gazlaştırıldığı tesisler,
1.3)Sıvılaştırılmış petrol gazı dolum ve depolama tesisleri,
2-Çimento fabrikaları, beton santralleri, çimento klingeri üreten tesisler,
3-Nükleer güç santralleri ile diğer nükleer reaktörler,
4-Radyoaktif atıkların depolanması, bertarafı ve işlenmesi amacıyla projelendirilen tesisler ve benzeri radyoaktif atık tesisleri,
5-Nükleer yakıtların üretilmesi veya zenginleştirilmesi ile ilgili tesisler,
6-Endüstriyel nitelikli, sintine ve benzeri atık suların geri kazanım tesisleri,
7-Çevre ve Orman Bakanlığı’nın olumlu görüşü doğruştusunda OSB tarafından kurulmasına izin verilen; kullanılmış yağın yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı, metal, plastik, ahşap, naylon, lastik, kauçuk, kağıt, karton, cam, iplik ve benzeri atık ve hurdaları ara veya nihai ürüne çeviren tesisler hariç olmak üzere, her türlü atığın; geri kazanımı, ayrıştırılması, gazlaştırılması, kimyasal yolla arıtılması, nihai ve/veya ara depolanması ve/veya araziye gömülmesine ilişkin tesisler.
b) Karma OSB’lerde;
1-Parlayıcı/patlayıcı/yakıcı maddelerin üretildiği ve dolumunun yapıldığı tesisler,
2-Petro kimya kompleksleri,
3-Üretiminde kapalı proses gaz veya sıvı yakıt ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; tuğla ve kiremit fabrikaları, kömür yıkama kireç, alçı ve zımpara tesisleri,
4-Entegre şeker fabrikaları,
5-Klor - alkali tesisleri, gliserin, yağ asitleri, sülfürik asit, fosforik asit, hidro klorik asit, klor ve benzeri kimyasal maddeler üreten yerler, azot ve sanayi ile entegre gübre fabrikaları,

6-Zirai mücadele ilaçları için hammadde üretimi yapan tesisler,

7-Asbest, asbest içeren ürünlerin işlenmesi veya dönüştürülmesi yapılan tesisler,
8-Selüloz ve selüloit üretimi yapan tesisler,
9-OSB’nin kanal deşarj standardına uygun atıksı arıtma tesisi kuran tesisler hariç olmak üzere; kağıt hamurundan her çeşit kağıt üretimi yapan tesisler,
10-Ham deri işleme, padok ve hayvan kesimi yapılan tesisler,
11-Maya ve tuz üretim tesisleri,
12-Talk, barit, kalsit, antimuan ve benzeri kırma ve öğütme tesisleri.
(2) OSB, yukarıda belirtilen tesislerin dışında, OSB’de kurulu tesislerin sektör yapısını ve OSB altyapı tesislerine etkilerini dikkate alarak kurulmasında sakınca gördüğü diğer tesisler için üniversite ve benzeri kuruluşlardan alınacak raporlar çerçevesinde karar verir.
Temel Şartlar
MADDE 102 – (1) OSB’de arsa tahsisi için, kurulacak tesislerde aşağıdaki şartlar aranır:
a) Yer seçimi aşamasında getirilen kısıtlamalara uygun talepte bulunulması
b) Kuruluş protokolünde belirlenen sektör sınıflamasına uygun tesis olması,
c) Kullanılacak elektrik, su ve diğer altyapı ihtiyaçlarının OSB’nin sağlayabileceğinden fazla olmaması,
ç) OSB’lerde kurulamayacak tesis tanımlamasının içinde olmaması
Başkalarına devir
MADDE 109 – (1) Katılımcıların satın aldığı parsellerin tapu kayıtlarına geri alım hakkı şerhi konur.
(2) Katılımcılara tahsis veya satışı yapılan arsalar hiçbir şekilde tahsis amacı dışında kullanılamaz.
(3) Bu arsalar katılımcılar veya mirasçıları tarafından borcun tamamı ödenmeden ve tesis üretime geçmeden satılamaz, devredilemez ve temlik edilemez. Bu husus tapuya şerh edilir. Arsa tahsis ve satışının şirket statüsündeki katılımcılara yapılması halinde, borcu ödenmeden ve tesis üretime geçmeden arsanın satışını ve spekülatif amaçlı işlemlerle mülkiyet hakkının devrini önlemeye yönelik tedbirleri almakta Bakanlık yetkilidir.
(4) Arsa tahsisi veya satışı yapılan firmanın tasfiyesi halinde, firmanın katılımcı vasfını taşıyan ortağına veya ortaklarına tahsis hakkının devri mümkündür. Bu konudaki işlemlerin muvazaalı olup olmadığının tetkikiyle sonucuna göre gerekli tedbirleri almakta Bakanlık yetkilidir.
(5) OSB’ce teminat olarak gösterilen ve bu nedenle satışına karar verilen veya katılımcıların borcundan dolayı satışına karar verilen gayrimenkullerin icra yoluyla satışı halinde; Bakanlık ve OSB alacaklarının öncelikle ödenmesi koşuluyla, OSB’nin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip alıcılara veya kredi alacaklısı kuruluşa satış yapılabilir. Satış ilanlarında kuruluş protokolünde yer alan katılımcı niteliklerine de yer verilir.
(6) Taşınmazların kredi alacaklısı kuruluşa satılması halinde, kredi alacaklısı kuruluş, satın aldığı taşınmazı sadece OSB’nin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip gerçek veya tüzel kişilere en geç 2 yıl içerisinde satmak veya aynı nitelikteki gerçek veya tüzel kişilere kiraya vermek zorundadır.
(7) Bu husustaki yasaklara aykırılığın mahkemelerce tespiti halinde, arsa kimin tasarrufunda olursa olsun, tahsis veya satış tarihindeki bedeliyle geri alınarak bir başka katılımcıya tahsis ve satışı yapılır.
(8) Alıcı tapusunu aldıktan ve tesisini ikmal ettikten sonra devir ya da satış söz konusu olması halinde; OSB’nin yeni alıcı ile yapacağı sözleşmede, ilk alıcı ile yaptığı sözleşmede bulunan hükümleri çıkarma veya yeni hükümler koyma hakkı vardır.
Hükümlerine amirdir. Daha fazla bilgi Başkent Organize Sanayi Bölgesinden alınabilir.
Ayrıca;
İhaleye katılanlar Organize Sanayi Bölgeleri Kanunun ve Uygulama Yönetmeliginin tüm hükümlerini peşinen kabul etmiş sayılırlar.
Organize Sanayi Bölgeleri Kanunun 15. Maddesinin 3. Fıkrası ile Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliğinin 109. Maddesinin 5. Bendinde katılımcıların borcundan dolayı satışına karar verilen taşınmazların icra yoluyla satışı halinde; Bakanlık ve OSB alacaklarının öncelikle ödenmesi gerekeceği tescil işleminin bu borçların ödenmesinden sonra yapılacağı yasal zorunluluktur.
OSB'nin katılımcılarından olan alacaklarının her türlü alacaktan "ipotek dahil" rüçhanlı olması nedeniyle, taşınmazı satışa çıkartılan borçlu OSB katılımcısının, OSB Müdürlüğüne olan borçları ödeninceye kadar icra yoluyla satılsa dahi tescil işlemleri yapılamayacaktır.
Organize Sanayi Bölgeleri Kanununun 18. Maddesinde katılımcılara geri alım hakkı şerhi kaldırılarak tapu verilmesi durumunda tapu kaydına taşınmazın icra yoluyla satışı dahil üçüncü kişilere devrinde OSB'den uygunluk görüşü alınmazı zorunludur. Şerhi konulur. Bu durumda eski katılımcının vermiş olduğu taahhütler, yeni alıcı tarafından da aynen kabul edilmiş sayılır. OSB Uygulama Yönetmeliğinin 106. Maddesinin son fıkrasında da aynı hükme yer verilmiştir. Organize Sanayi Bölgeleri Kurulurken düzenlenen kuruluş protokolü OSB'nin kuruluş amacını ve bünyesinde yer alabilecek sanayicilerin niteliklerini belirtmektedir. Bu bakımdan kuruluş protokolünde OSB üyesi olacaklar için aranan şartlara sahip olmayan alıcıların satış ihalesine iştirak etmeleri mümkün olmayacağından, ihaleye iştirak edecek gerçek ve tüzel kişi alıcıların, ihaleye katılımlarında engel bir durumun olmadığı konusunda, Başkent Organize Sanayi Bölgesi Başkanlığına müracaatla alacakları "UYGUNLUK GÖRÜŞÜ"ne dair resmi evrakı en geç ihale esnasında İcra Müdürlüğümüz dosyasına ibraz etmeleri zorunludur. Söz konusu resmi evrakı ibraz edemeyenlerin ihaleye katılamayacakları ihtar olunur.

7- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2017/1569 Tlmt. sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.04/12/2018


Geri Dön