Araç satışlarında 'nakit kral'! Satışlar kredisiz yapılıyor
Araç alacaklar dikkat! Araç piyasasında yeni bir detay ortaya çıktı. Kredi ile araç almayı düşünenler bu habere sizi ilgilendiriyor. Uzman isimler satışların büyük bir bölümünün peşin parayla yapıldığını söyledi. İşte tüm detaylar...
‘SPEKÜLATİF ALIMLAR 15 GÜN SONRA İKİNCİ ELE DÜŞÜYOR’
Kendi markalarından örnek veren Berk Çağdaş “Mayıs-Haziran aylarında aracı alıp satışa koyup satma amaçlı ticaretlere yoğunlaştık. Takip ediyoruz en fazla 15 gün bir ay sonra tramer geri dönüşlerinden de anladık. Bunun oranı hemen hemen yüzde 50’ye geldi. Aracı kısa vadede yatırım amaçlı alan kitle azalıyor ama halen var. Renault kalite algısını daha yukarda konumlandırıyor. Dacia da tamamıyla ihtiyaca yönelik araçlar üreterek o şekilde konumlandırıyor. Benim MAİS olarak hedefim Türkiye’de yüzde 18-20 arası bir pazar bandına oturmak” diye konuştu.
ELEKTRİKLİ MEGANE 1.5 MİLYON LİRADAN GELDİ
Renault yeni elektrikli modelini Türkiye’de ön siparişe açtı. Fluence Z.E., Twizy ve ZOE’den sonra Megane E-Tech’i de Türkiye pazarına sunan marka, iddialı bir fiyat etiketiyle geldi. 1.5 milyon liralık fiyatıyla dikkat çeken model, yüzde 100 elektrikli olarak satışa sunuldu. Yeni modelin Techno versiyonunun lansmana özel opsiyon hariç fiyatı 1.499.000 TL, Iconic versiyonunun opsiyon hariç fiyatı ise 1.599.000 TL olarak belirlendi. Modelin Iconic versiyonuna sahip olacak ilk kullanıcılardan olmak için ön sipariş dönemi 1 Ağustos’ta başlıyor. Ön sipariş kaydını oluşturmak isteyen kullanıcılar, MAİS Yetkili Satıcıları ve Şubelerine ulaşarak, 250 bin TL ön ödeme yaparak siparişini tamamlayacak. Kayıt sürecini tamamlayan ilk 250 kişi Yeni Megane E-Tech’e Ağustos’ta sahip olacak. Elektrikli model, 160 kW güç ve 300 Nm tork üreten elektrikli motoru ve maksimum menzilin elde edilmesini sağlayan dört seviyeli rejeneratif fren sistemi ile elektrikli araç sürme keyfini yeni bir zirveye taşıyor.
REFACTORY İLE KULLANILMIŞ ARAÇLAR FABRİKA ÇIKIŞLI OLACAK
İkinci elde Avrupa modelini Türkiye’ye getiren Renault Group, yenileme işine OYAK-Renault fabrikasında başladı. Renault2 markası altında 56 satış noktasında hizmete başlayan marka, fabrikadan yenilenmiş ikinci el araç satışına da neden olacak. Refactory’de, aynı zamanda yenilenen tüm araçlar RENEW’un ikinci el konusundaki uzmanlığı ile buluşacak. Refactory faaliyetlerine ilk olarak Fransa’nın Flins bölgesinde başlayan Renault Group, ardından İspanya’nın Sevilla kentinde devam etti. Son olarak ise Bursa’da başladı. Test sürüşü, ekspertiz, teşhis, mekanik ve karoser onarımları gibi hizmetler sunan Refactory, aynı zamanda boya işlemleri, Renault Estetik süreci (ayrıntılı iç ve dış temizlik), kalite kontrolü ve otomobilin standartlaştırılmış fotoğraf çekimi alanlarında da kalitesiyle fark yaratıyor. İlk etapta Clio IV, Clio V ve Megane Sedan modellerine odaklanan Refactory, hizmetlerini genişletecek. Buradan çıkan ikinci el otomobiller 2 yıl garantili olacak. Bu açıklamada üzerine sorumuzu cevaplayan Berk Çağdaş “Refactory benim çok güvendiğim bir iş. Biz orada satıcıyız. Garantiyi fabrika veriyor. Biz orada ezber bozmak istiyoruz. Yaptığımız hesaplara göre bir aracın ömrü 2.5 kat arttırılabilir. Refactory bunu sağlayacak. Biz ikinci el araba satmıyoruz. 2 el işimiz var Renew o ayrı. Biz yenilenmiş otomobil satıyoruz farkımız bu. Araç üzerindeki çoğu parça sıfırıyla değiştirilmiş olarak satıyoruz. Yeni bir hikaye bu. Uygun fiyata alacak. Sıfır alan da kazanacak, Refactory edilmiş de kazanacak, ikinci el alan da kazanacak. Zaten Renault Clio, Megane, Reşat Altın’ı gibi. İkinci el araç alımı krediye bağlı. Hiçbir firma ikinci el araç alma noktasında sermaye ayırmaz. Sermaye ile sınırlı. İş çok yeni, bizim hedefimiz potansiyel bir kitleyi harekete geçirmek” yorumunu yaptı.