AVM'lerde rekor harcama yaşandı!
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ( AYD ) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi 'nin Aralık 2014 sonuçları açıklandı. AVM Endeksi 160 puana ulaştı.
Buna göre, AVM Ciro Endeksi Aralık 2014te bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 10.9 artarak 193 puana çıktı. AVM Ciro Endeksi 2014 yılında ise önceki yıla göre yüzde 8.1'lik bir artış kaydederek 160 puana ulaştı.
DÜŞEN TAKSİT HARCAMALARI DÜŞÜRDÜ
Aralık ayında daralma yaşanan tek endeks teknoloji oldu. Bu daralmada kurlann yükselişi ve taksit sayısının düşürülmesi etkili oldu. Bu arada 2010 yılında 25 milyar TL olan AVM'lerin toplam ciro tutan 2014 sonunda 75 milyar TL'ye çıktı ve 5 yılda yüzde 200 arttı.
KİŞİ BAŞI 39 LİRA HARCADIK
AVM'lerde 2014 yılında kişi başı ortalama 39 TL ile bugüne kadarki en yüksek harcama rakamına ulaşıldı. Bu rakam 2010 yılında 26.8 TL'ydi. AVM Ciro Endeksi'nin en fazla artış gösteren sektörü yüzde 96 ile giyim ve aksesuar oldu.
EN ÇOK AYAKKABI ÇANTA SATILDI
Bu sektörü ayakkabı-çanta sektörü yüzde 94 üe izlerken, yiyecek içecek kategorisinde 5 yıllık AVM Ciro Endeksi artışı yüzde 70 olarak gerçekleşti. İstanbul'da 871 TL, Anadolu'da ise 649 TL'ye ulaşan ciro verimliliği, endeks hesaplanmaya başladığı tarihten bu yana en yüksek seviyesine ulaşmış oldu. AYD Başkam Hulusi Belgü, sektörün 2014 yılını başarılı geçirdiğini belirterek, "Bu durum 2015 yılına ilişkin umutlarımızı artınyor" diye konuştu.
Ekonomi Gazetesi