24 / 05 / 2024

Çin deli gibi altın topluyor!

Çin deli gibi altın topluyor!

2021 yılında Çin'in altın tüketimindeki yıllık yüzde 56'lık artış, 2020 yılından güçlü bir geri dönüşe şahitlik etti. Altın mücevher talebi, ekonomik toparlanma ve altın fiyatının 2020 rekor seviyesinden geri çekilmesinin etkisiyle yıllık bazda yüzde 63 arttı.



Üç farklı senaryo altında, modelimizin 2022 Çin çubuk ve madeni para talebindeki yıllık büyüme tahmini 14'tür:

Orta düzeyde büyüme: yüzde 3
İyileşme devam ediyor:  yüzde -2
Uzun süreli COVID:yüzde 12.
Sonuçlar, 2021 yılına göre, üç senaryoda daha yüksek enflasyon, daha düşük tahvil getirisi ve daha zayıf bir para birimi beklentilerinin, 2022'nin Çin çubuk ve madeni para yatırımını yönlendirmede kilit rol oynayabileceğini gösteriyor. Bu arada, uzun vadeli tasarruf talebi, daha yavaş bir GSYİH büyümesiyle makul ölçüde istikrarlı ve sınırlı kalabilir. Genel olarak, Çin'in farklı senaryolardaki modelimize dayalı olarak 2022'deki külçe altın ve madeni para yatırımı, 2019 seviyesinin oldukça üzerinde kalabilir. 

Grafik 9: Çin altın külçesi ve madeni para çeyrek tonaj talep tahminlerinin çeşitli senaryoları*

Çin deli gibi altın topluyor!

* 2022'deki modellenmiş qoq değişikliklerimiz ve tonaj bazında 4Ç'21 külçe altın ve madeni para talebine dayanmaktadır.

Ve ticari bankaların fiziksel altın ürünleri satma konusundaki artan çabaları gibi modelimizin yakalayamadığı faktörlerin bu yıl yerel külçe ve madeni para talebini teşvik etmede kilit rol oynamaya devam edeceğine inanıyoruz.

Odak 1: Talebin tüm itici güçleri ölçülebilir değildir

Nicel modellerin sınırlamaları vardır. Modelimiz, örneğin, Heritage Gold mücevher ürünlerinin artan popülaritesinin altın mücevher talebi üzerindeki olumlu etkisini yakalayamıyor. Bu, 2020'nin sonlarında modelimizin Çin'deki altın mücevher talebini hafife aldığında kanıtlandı. 

Çin'in 2022'deki altın mücevher talebini, özellikle genç tüketiciler arasında altın tüketimine karşı değişen tutum ve Heritage Gold mücevher ürünlerinin yükselişini etkileyebilecek niteliksel faktörleri inceledik. Sosyal medya analizi bize günümüzün genç Çinli tüketicilerinin servet yönetimine artan bir ilgi gösterdiğini ve genellikle altın takı alımını bir yatırım olarak değerlendirdiğini söylüyor. 15 Pek çoğu, işçilik ücretleri makul ve şeffaf olduğu sürece, iyi tasarlanmış tıknaz 24K ürünleri tercih ediyor çünkü bu modaya uygun tasarımlar kendi zevklerine uyuyor ve daha ağır ağırlıklar, gelecekte altın fiyatlarının yükselmesi durumunda daha yüksek karlar anlamına gelebilir. 

Ve 2021'deki ülke çapında altın mücevher pazarı araştırmamız , Heritage Gold mücevher ürünlerinin yerel mücevher mağazalarında ana satış odağı haline geldiğini, özellikle genç tüketicilerin moda ve yaşam tarzı ürünlerini “Guochao” trendi olarak yerleştiren geleneksel Çin kültürüne artan ilgisinden kaynaklandığını ortaya koydu. yoğunlaşır. Bu arada perakendeciler, kuyumcular tarafından giderek artan gram başına fiyatlandırma yöntemi altında daha yüksek marjlar taşıyabilecek daha ağır ürünleri teşvik etmek için daha fazla çaba sarf ediyor. Perakendecilerin “gram başına” fiyatlandırmaya geri dönüşünün iyi zamanlanmış olduğuna inanıyoruz. “Guochao”nun yükselişi ve gençler arasında altın mücevher ürünlerinin mali yönüne artan odaklanma, iyi tasarlanmış 24K ürünlerin satışlarını artırıyor. "Gram başına" fiyatlandırma modeli kapsamında daha fazla fiyatlandırma şeffaflığı, daha da fazla büyümeyi teşvik etmelidir. Perakende yatırımda, Çin ticari bankalarının fiziksel altın ürünleri satmaya odaklanmasının, diğer perakende altın işletmeleri kısıtlı kaldığı sürece devam edeceğine ve bu durumun 2022 bar ve madeni para talebini daha da canlandırabileceğine inanıyoruz. 

Ancak tüm bunlar olumlu haberler değil: 

COVID-19 ve türevlerinin ara sıra ortaya çıkması, Çin'in “sıfır COVID” politikası karşısında sokağa çıkma kısıtlamalarına ve sosyal kısıtlamalara yol açarak bir bütün olarak tüketime zarar verebilir.
Beklenenden daha yavaş olan Çin GSYİH büyümesi, tüketici geliri üzerinde baskı oluşturabilir ve bu, altın mücevherlerin yanı sıra külçeler ve madeni paralar için daha düşük bütçelere dönüşebilir. 

Çözüm

2022 muhtemelen Çin ekonomisi için zorlu bir yıl olacak. Neredeyse tüm senaryolarımız, 2022'de daha yavaş GSYİH büyümesinin, Çin evlilik kayıtlarındaki olası düşüş eğilimiyle birleştiğinde, Çin'in altın mücevher tüketimini sınırlayabilir. Dahası, Çin'in “Sıfır COVID” politikası ile olası sporadik salgınların birleşimi, periyodik bölgesel kilitlenmelere, beklenmedik ekonomik zararlara ve altın tüketimi kısıtlamalarına yol açabilir. 

Bu aksiliklere rağmen, yerel altın fiyatı düşerse veya makul düzeyde sabit kalırsa, 2022'de altın mücevher talebinin artmasını bekliyoruz. Ve gençlerin bir yatırım olarak altın takılara karşı değişen tutumu ve perakendecilerin “gram başına” fiyatlandırma yöntemini giderek daha fazla benimsemesi daha fazla destek sağlayabilir. 

GoldHub'da yer alan habere göre; külçe altın ve madeni para talebi 2022'de pandemi öncesi seviyesinden daha yüksek olabilir. Artan enflasyon olasılığı önemli bir rol oynayabilirken, yerel para birimindeki zayıflık ve senaryo varsayımlarımız altında altını tutmanın daha düşük fırsat maliyeti de talebi canlandırmaya hizmet edebilir. Ve ticari bankalar fiziksel altın ürünleri satışlarına öncelik vermeye devam ederse, Çin'deki külçe ve madeni para yatırımları 2022'yi tahminlerimizden daha yüksek kapatabilir. 

En yüksek altın rezervine sahip ülkeler!

Altının onsu 2 bin 500 dolara kadar yükselebilir!

Altında devrim niteliğinde değişiklik! Yeni dönem başlıyor!

Altın almak isteyenler dikkat! 1 Mart 2022 altın fiyatları!

Ons altında sert dalga! Altın düşüşe mi geçiyor?


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön