29 / 04 / 2024

1957 yılında Sarayburnu sahilyolu

1957 yılında Sarayburnu sahilyolu

1957 yılında Sarayburnu - Florya sahil yolunun toprak tesviye işine başlanmış. Sahil yolunun ilk 14 kilometresini Karayolları, Baruthane Sitesi'nin içinden geçen bölümü Emlak Kredi Bankası, Ayamama-Florya arasını da Belediye yapacakmış.

1957 yılında İETT çalışanları için Şişli'ye site yapılmış!

1957 yılında İETT mensupları için Şişli Hürriyet Abidesi civarında site inşa edilmesine karar verilmiş.

1957 yılında Modern Mecidiyeköy Sitesi için Büyükdere Caddesi'ndeki arsalar satılacakmış!

1957 yılında, Mecidiyeköy'de Şişli Büyükdere Caddesi ile Beşiktaş Yıldız arasında Modern Mecidiyeköy Sitesi için imar planı hazırlanmış.

1957 yılında Aksaray civarındaki bina ve dükkanlar yıkılmış!

1957 yılında,  Aksaray civarındaki binalarla, Saraçhane ile Beyazıt arasındaki binaların ve dükkanların yıkımına karar verilmiş.

1957 yılında köylünün bir an önce toprak sahibi yapılması istenmiş! 

1957 yılında Bütçe Komisyonunda Arif Onat (CHP) bu memlekete toprakların 50 milyon kişiyi bile geçindirebileceğini ve topraksız köylünün kalmaması gerektiği konusunda açıklamalarda bulunmuş.

1938 yılında Sarayburnu'ndaki barakalar yıktırılacak!

1938 yılında İstanbul Belediyesi, Sarayburnu'ndaki salaş bir tiyatro sahnesiyle bir takım barakaları yıktıracakmış. Yıkım işleri tamamlandıktan sonra Mimar Prost, Sarayburnu için bir imar planı hazırlayacakmış.

1935 yılında İstanbul rıhtımları uzatılacak!

1935 yılında İstanbul rıhtımlarının uzatılmasına karar verilmiş. Rıhtımlar Sirkeci'den Sarayburnu'na, Galata'dan Fındıklı'ya kadar uzatılacakmış. Bin 600 metre uzunluğunda olan rıhtımlar, yeni rıhtımlarla 2 bin 230 metreyi bulacakmış.

1957 yılında Sıhhiye'de 7 daireli apartman 250.000 liraya!

Reşat Altın'ın 131 liraya satıldığı 1957 yılında, Ankara Sıhhiye'de 7 daireli bir apartman 250 bin liraya (bin 905 adet altın parasına), Cebeci'de 9 daireli bir apartman ise 180 bin liraya satılacakmış.

1986 yılında Fransızlar, Tüpgeçit'i yap-işlet-devret yöntemiyle inşa etmek istemiş!

1986 yılında Harem-Sarayburnu arasında, deniz altında açılacak, Yenikapı ile Söğütlüçeşme arasında inşa edilecek 12 kilometre uzunluğundaki tüneli, Fransız Bouygues firması ''yap-işlet-devret'' yöntemiyle inşa etmek istemiş.

1981 yılında çift hatlı tüp geçit yapılacakmış!

1981 yılında Sarayburnu ile Söğütlüçeşme'yi birbirine bağlayacak Çift Hatlı Demiryolu Tüp Geçit Projesi'nin gerçekleştirilmesi için çalışmalar hızlandırılmış. Etüt ihalesi de yapılan proje, İstanbul Metrosu'yla irtibatlı olacakmış.

1977 yılında 2. Boğaz Köprüsü Arnavutköy ile Kandilli arasında yapılacakmış!

1977 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Arnavutköy ile Kandilli arasında inşa edilecekmiş ve temeli 1978 yılında atılacakmış. Sarayburnu ile Anadolu Yakası'nı denizin altından bağlayacak tünelin projesi de tamamlanmış.

1977 yılında Boğazaltı Su Projesi'nin temeli atılmış!

1977 yılında Sarayburnu ile Salacak arasında bir Japon firması tarafından döşenecek 220 milyon liralık, bin 900 metre uzunluğundaki Boğazaltı Su Projesi'nin temeli Süleyman Demirel tarafından atılmış.

1966 yılında Gülhane ile Üsküdar arasında teleferik yapılacakmış!

1966 yılında İstanbul Valiliği, Gülhane Parkı ile Üsküdar Doğancılar arasında teleferik yaptıracakmış. Belediye Başkanlığı ise, Sarayburnu ile Üsküdar arasındaki bu teleferiğin silüeti bozacağını ileri sürmüş.

1966 yılında Boğaz Köprüsü yerine tünel teklif edilmiş!

1966 yılında İnşaat Mühendisleri Odası, Boğaz'a yapılacak köprü yerine tünel yapılmasını teklif etmiş. 700 milyon liraya, Sarayburnu ile Haydarpaşa arasında yapılacak olan tünel tüp şeklinde yapılacakmış.

1957 yılında Sarayburnu sahilyolu Haberi

1957 yılında Sarayburnu sahilyolu




Yolun ilk kısmı bu yıl bitirilecek.


  Sarayburnu - Florya sahil yolunun toprak tesviye işine başlanmıştır. İlk olarak Karayolları tarafından sahil yolunun Sarayburnu - Samatya arsasındaki kısmı ele alınmıştır. 7 Kilometre olan bu kısmın yaz ortasında bitirilmesine çalışılacaktır. Yol, Sarayburnu'ndan Samatya'ya kadar kıyı boyunu takip edecektir. 

  

  Sarayburnu - Florya sahil yolunun 14 Km.lik kısmını karayolları, Baruthane Sitesi'nin içinden geçen bölümü Emlak Kredi Bankası, Ayamama - Florya arasını da belediye yapacaktır. 

  

  Karayolları 14 kilometreyi (7'şer kilometrelik) iki kısma ayırmıştır. İlk 7 km. sahili takip edecektir. İkinci 7 Km.'nin 5 km.'si sahilden 250 metre içeriden geçecektir. Buna sebep de, Yedikule -...