05 / 05 / 2024

1966 yılında teleferik

1966 yılında teleferik

1966 yılında İstanbul Valiliği, Gülhane Parkı ile Üsküdar Doğancılar arasında teleferik yaptıracakmış. Belediye Başkanlığı ise, Sarayburnu ile Üsküdar arasındaki bu teleferiğin silüeti bozacağını ileri sürmüş.

2007 yılında Kartal'dan Adalar'a teleferik!

2007 yılında Kartal Belediye Başkanı Arif Dağlar, Kartal ile Adalar arasında teleferik kurmayı planladıklarını söylemiş. Aynı zamanda kentsel dönüşüm projesi içinde bin yatlık bir marina da bulunuyormuş.

2005 yılında İstanbul'a ikinci teleferik hattı!

2005 yılında İstanbul'a ikinci teleferik hattı Haliç - Pierre Loti arasında yapılıyormuş. 1993 yılında Maçka-Taşkışla'dan sonra ikinci teleferik hattı 419 metre uzunluğunda olacakmış ve 6 milyon liraya mal olacakmış.

2002 yılında Haliç'e teleferik gelecekmiş!

2002 yılında Eyüp ile Piyer Loti arasında yapılacak teleferik projesini Anıtlar Kurulu'nun onaylamasıyla, proje ihaleye çıkacakmış. 670 metre uzunluğunda olacak teleferik ile Haliç manzarası kuşbakışı izlenilecekmiş.

2000 yılında Haliç'ten Piyer Loti'ye teleferik!

2000 yılında Eyüp Belediyesi, Haliç kıyısından Piyer Loti tepesine yolcu taşıyacak teleferik için kolları sıvamış. Eyüp Cami'nin arkasından Piyer Loti'ye yerleştirilecek teleferik 145 milyar liraya mal olacakmış.

1991 yılında İstanbul'a ilk teleferik!

1991 yılında İstanbul'da ilk kent içi teleferik Maçka'da inşası devam eden Demokrasi Parkı'nda kuruluyormuş. Demokrasi Parkı'ndaki Maçka Çeşmesi ile Hilton arasında çalışacak teleferik 400 mesafede gidip gelecekmiş.

1991 yılında İstanbullular süper bir parka kavuşacakmış!

1991 yılında İstanbullular süper bir parka kavuşacakmış. Taksim-Maçka arasında yapılması düşünülen park 250 bin metrekare alanı kapsayacakmış. Avam projesi tamamlanan, 20 milyara mal olacak ''Demokrasi Parkı''nda teleferik sistemi de olacakmış.

1986 yılında tramvaydan metroya!

1966 yılında İstanbul'dan tamamen kaldırılan tramvay, yerini 1986 yılında Aksaray'da temeli atılacak metroya bırakacakmış. Kenan Evren'in de katılacağı törenle temeli atılacak metro, Yenikapı-Ataköy arasında toplam 23 kilometrelik hat üzerinde çalışacakmı

1984 yılında Bedrettin Dalan'ın büyük hedefi!

1984 yılında İstanbul Belediye Başkanı Bedrettin Dalan, düşündüğü 8 büyük proje ile İstanbul'u milyarlık yatırımlar kenti haline getirecekmiş. 8 büyük proje arasında yat limanı, Boğaz'a teleferik de varmış.

1983 yılında Boğaz'a teleferik hattı kurulacakmış!

1983 yılında Boğaziçi Köprüsü'nden sonra Avrupa ile Asya'yı ikinci defa birbirine bağlayacak Boğaz teleferik hattının yapımına başlanacakmış. Kuruçeşme-Kandilli arasında kurulacak hat ile saatte 500-600 kişi taşınacakmış.

1966 yılında Hasip Paşa Yalısı 2 milyon liraya satılacakmış!

Reşat Altın'ın 157 liraya satıldığı 1966 yılında, Hasip Paşa Yalısı 2 milyon liraya satılacakmış. Beylerbeyi'nin en gösterişli yalılarından biri olan Hasip Paşa Yalısı'nı 12 bin 739 adet altın parasına almak mümkünmüş.

1966 yılında Çengelköy'de metrekaresi 5 liradan satılık arsa!

Reşat Altın'ın 157 liraya satıldığı 1966 yılında Çengelköy'de metrekaresi 5 liradan, Ümraniye'de 3 liradan, Küçükçekmece'de 12 liradan, Anadoluhisarı'nda ise metrekaresi 4 liradan arsa satın almak mümkünmüş.

1966 yılında Belediye'nin dükkanlardan yıllık geliri 10 milyon liraymış!

1966 yılında İstanbul Belediyesi'nin kiralayacağı dükkan sayısı 189'u bulmuş. Yapılan hesaplara göre, Belediye bu dükkanlardan yılda 10 milyon lira gelir sağlıyormuş ve kiralanacak dükkan sayısı da 500'e çıkartılacakmış.

1966 yılında Gezi Parkı'ndaki dükkanlar kiraya verilecekmiş!

1966 yılında Belediye, Gezi Parkı önüne inşa ettirdiği 23 dükkanı kiraya verecekmiş. Dükkanlar Belediye'ye 2 milyon 218 bin liraya mal olmuş ve 1 milyon 374 bin lira kira geliri elde edilecekmiş.

1966 yılında teleferik Haberi

1966 yılında teleferik

Gülhane Parkı ile Üsküdar arasında teleferik yapılacak


  Gülhane Parkı ile Üsküdar Doğancılar arasında yapılacak teleferik inşaatı hakkında Vilayet Bayındırlık Müdürlüğü uzmanları incelemelerine başlamışlardır. Gerekli bütün masraflar il bütçesinden karşılanacaktır. Teleferik Gülhane Parkı'ndan 60 metre yükseklikte ilerleyerek Doğancılar Parkı'nın karşısındaki sahaya inecektir. Burada bir otopark ve kafeterya da inşa edilecektir. 

  Vilayetin bu teklifi belediyece tartışmalara yol açmıştır. Belediye Başkanlığı, Sarayburnu ile Üsküdar arasındaki bu teleferiğin silüeti bozacağını ileri sürmekte ve uygun görmemektedir. Şiddetli rüzgar akımları dolayısıyla da gidiş ve gelişin çeşitli yönlerden mahzurlu olacağı da ileri sürülmektedir. Fakat Valilik, kararlı olduğundan Belediye Başkanlığı'nın bütün itirazlarına rağmen teleferik için müracaatı Belediye'ye yapacaktır. Başkanlık tarafından herhangi bir itiraza uğramaması için de müracaat doğrudan doğruya Belediye Meclisi Başkanlığı'na yapılacaktır. Başkan Ertuğrul Adalı bu...