21 / 05 / 2024

1971 yılında İstanbul Çevre Yolu

1971 yılında İstanbul Çevre Yolu

1971 yılında 22 kilometre uzunluğundaki İstanbul 1. Çevre Yolu, bir buçuk milyar liraya mal olacakmış. İstimlak işlerine 300 milyon, yol inşaatına 300 milyon, köprülerin yapımına ise 900 milyon lira harcanacakmış.

1977 yılında Belediye gecekondulardan işgaliye alıyormuş!

1977 yılında İstanbul Belediyesi, kendine ait arsalar üzerindeki fuzuli işgallerden işgaliye alıyormuş. 1976 yılında fuzuli işgallerden 5 milyon liraya yakın gelir sağlamış. Belediye bu gelirleri ecr-i misil olarak topluyormuş.

1977 yılında İstanbul sahilleri yanlış yerleşme ile paylaşılmış!

1977 yılında İstanbul sahilleri sorumsuzca, rastgele ve keyfi bir şekilde parsellenmiş. Sahillerin bir kısmı ise Belediye ve halk tarafından yağma ve işgal edilmiş. Boğaz'daki fabrikalar ise bunun çarpıcı örneklerindenmiş.

1977 yılında Sahilyolu'na dökülen çöplere kuşlar üşüşüyormuş!

1977 yılında İstanbul Belediyesi işçilerinin direnişinden sonra şehirde biriken çöpler, Habibler yerine Sahilyolu'ndan denize dökülmeye başlanmış. Bu yüzden Sahilyolu'nda İstanbul'un en büyük çöplüklerinden biri oluşmuş.

1977 yılında İstanbul Belediyesi maaş ve ücretleri ödeyebilmek için arsa satacakmış!

1977 yılında İstanbul Belediyesi, maaş ve ücretleri ödeyebilmek için çok değerli bazı arsaları satacakmış. Dönemin Belediye Başkanı Ahmet İsvan, ''Hükümetin bizi bu duruma düşürmemesini dilerim'' demiş.

1976 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Çubuklu ile İstinye arasında yapılacakmış!

1976 yılında İstanbul trafiğine yeni çözüm yolu bulmak için yeni bir Boğaz Köprüsü veya tüp geçit inşasına karar verilmiş. Köprü için en uygun yer İstinye ile Çubuklu arası seçilmiş.

1976 yılında özel mülkiyetin denizle ilişkisi kesilecekmiş!

1976 yılında İstanbul'da kıyıların yüzde 99'u halka kapalıymış. Kıyı şeritlerini halka açmak için kumlamak, kayalamak ya da presle sıkıştırılmış çöplerin asfalt benzeri bir madde ile karıştırılarak sahillerin doldurması düşünülmüş.

1975 yılında Tarabya Hayvanat Bahçesi'nin inşaatı durdurulmuş!

1971 yılında Tarabya sırtlarında inşaatına başlanan Tarabya Hayvanat Bahçesi'nin inşaatı 1975 yılında mali sıkıntılardan dolayı durdurulmuş. Belediye tarafından yüzbinlerce lira para harcanan sahada, halk piknik yapıyormuş.

1975 yılında İstanbul halkı için bir ''kurtuluş garı'' yapılacakmış!

1975 yılında İstanbul halkı için ''kurtuluş garı'' yapılacakmış. Trakya ile Anadolu'yu birbirine bağlayacak olan gar 127 milyon liraya mal olacakmış ve 27 bin metrekarelik saha istimlak edilmiş.

1974 yılında İstanbul Metrosu'nun yeni güzergahları belli olmuş!

1974 yılında İstanbul Metrosu'nun yeni güzergahları belli olmuş. Toplamda dört hat olarak inşa edilecek olan metronun iki hattı Avrupa Yakası'nda, diğer iki hattı ise Anadolu Yakası'nda inşa edilecekmiş.

1975 yılında Eminönü ve Galata'daki düzensizliğe son verilecekmiş!

1975 yılında İstanbul Belediye Ahmet İsvan, Eminönü Meydanı ve Galata Köprüsü'nde incelemeler yapmış. Düzensizliğe son verilecek diyen İsvan, iskelelerin bulunduğu yerin otobüs durağı olacağını söylemiş.

1973 yılında Altunizade'de 400 yataklı huzur evinin temeli atılmış!

1973 yılında İstanbul Huzur Hastanesi ve Dinlenme Evleri Vakfı tarafından Üsküdar Altunizade'de yaptırılacak olan 400 yataklı hastane ve huzurevlerinin temeli, Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından atılmış.

1973 yılında İstanbul Boğazı'na su borusu döşeniyormuş!

1973 yılında İstanbul'un iki yakasındaki su kaynaklarını birleştirecek Boğaz sualtı boru hattının sondajlarına başlanmış. Bin 900 metre uzunluğunda, birbirine paralel iki boru hattının döşenmesi 50 milyon liraya mal olacakmış.

1971 yılında Boğaz'da çadırlı mahalle kurulmuş!

1971 yılında Boğaz'da seksen kişinin yaşadığı çadırlı mahalle kurulmuş. 92 hanelik gecekonduların Karayolları tarafından yıkılmasından sonra evsiz kalan gecekondu sakinleri, Boğaz'ın en güzel yerinde çadırlı mahalle kurmuşlar.

1971 yılında İstanbul Çevre Yolu Haberi

1971 yılında İstanbul Çevre Yolu



ÇEVRE YOLU NERELERDEN GEÇİYOR?


İstimlak parası ile birlikte yol 600 milyon liraya mal olacak


H. B. ÜLGEN


  UZUNLUĞU 22 kilometreyi bulacak 34 metre genişliğindeki çevre yolu inşaatı bitince Ankara Asfaltından çıkacak bir araç saatte 60 kilometre hızla gittiği takdirde, sadece 22 dakikada Londra Asfaltı'na ulaşacaktır.

  Yolun her iki tarafı dikenli tellerle çevrilecek kavşakların dışında taşıt araçlarının hiç bir şekilde bu yola girmesine izin verilmeyecektir.

  Yapılan hesaplara göre istimlak işlerine 300 milyon, yol inşaatına 300 milyon, köprülerin yapımına ise 900 milyon olmak üzere yolun tüm inşasına bir buçuk milyar lira harcanacaktır.

  Çevre yolu ile beraber Karayolları Büyük Nazım Plan...