02 / 05 / 2024

asya avrupa arası

asya avrupa arası

Asya-Avrupa arasını 4 dakikaya indirecek asrın projesi Marmaray ile günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınacak. Marmaray'ın açılış töreni sonrasında davetliler ve vatandaşlar Üsküdar'dan Yenikapı'ya geçecek...

Avrupalılar kış için ülkeleri terk ediyor! Türkiye ilk tercihleri olacak!

Rusya ve Avrupa arasında yaşanan kriz nedeniyle artan enerji fiyatları Avrupalıları kış turizmine itiyor… Türkiye’nin Avrupalılar için ilk tercih olması bekleniyor.

Doğal gaz krizi Türkiye’ye yaradı! Avrupalılar kış için geliyor

Rusya ve Avrupa arasında yaşanan enerji krizinden dolayı Avrupalılar kışı Türkiye’de geçirmeye hazırlanıyor.

Ford Otosan Craiova fabrikasının devrini gerçekleştirdi! Puma dahil 4 modeli üretecek

Ford Otosan ile Ford Avrupa arasında, Romanya'daki Craiova fabrikasının devrine ilişkin anlaşma tamamlandı. Ford'un Craiova'daki araç üretim ve motor üretim tesislerinin sahipliği Ford Otosan'a geçti.

Ukrayna'da kripto paralar yasal hale geldi!

Rusya ve Avrupa arasına sıkışan Ukrayna, son zamanların gündem konuları arasında yer alan kripto paraları yasal hale getiren 5. ülke oldu.

Türkiye'nin 2023 hedefi: 2-4 milyon metrekarelik Küresel Lojistik Merkezler!

Asya, Avrupa ve Afrika'nın ortasında bulunması ve üç tarafının denizlerle çevrili olması sayesinde Türkiye, lojistik açıdan yabancı yatırımcılara önemli olanaklar sunuyor. İşte Türkiye'nin lojistikte 2023 hedefi...

Halkalı-Kapıkule arası 4 saatten 1 saat 20 dakikaya düşecek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Asya-Avrupa koridorunun ilk parçası olan Halkalı-Kapıkule demiryolu projesiyle ilgili ''Halkalı-Kapıkule (Edirne) arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya; yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 20 dakikaya düşecek'' dedi.

Dünya Bankası: Avrupa ve Orta Asya bölgesindeki ekonomiler bu yıl yüzde 4,45 daralacak!

Dünya Bankası tarafından, Avrupa ve Orta Asya bölgesindeki yükselen ve gelişmekte olan ekonomilerin bu yıl yüzde 4,45 daralmasının ve 2008 küresel finansal krizinden bu yana en kötü resesyonu kaydetmesinin beklendiği bildirildi.

Türkiye'de ulaşım yatırımları hızlandı!

Çin ile Avrupa arasındaki demiryolu yük taşımacılığında Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ve entegre olunan “Orta Koridor” güzergahına talebin giderek artması, ülkemizi Asya ve Avrupa arasında lojistik üs olma hedefine yaklaştırıyor.

Türk inşaat şirketlerinin yeni hedef pazarı Avrupa ve Orta Asya oldu!

Türk yatırımcıların da rotasını değiştirdi. İnşaat gibi alanlarda Türk şirketlerinin yeni hedef pazarı Avrupa ve Orta Asya oldu. 

Asya ve Avrupa kıtası birleşiyor! Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanıyor!

Karayolları Genel Müdürlüğü, Asya ve Avrupa kıtasını birleştirecek Kuzey Marmara Otoyolu’nun Nakkaş-Başakşehir kesimi için ihaleye çıkıyor...

Başakşehir Siteler Arası Futbol Turnuvası'nın şampiyonu Avrupa Konutları!

Başakşehir Belediyesi ve Başakşehir Amatör Spor Kulüpler Birliği tarafından gerçekleştirilen Siteler Arası Futbol Turnuvası'nın şampiyonu Avrupa Konutları oldu.

Asya ve Avrupa'nın en büyük tema parkı Ankara'da açıldı! 

Asya ve Avrupa'nın en büyük tema parkı olan Wonderland Eurasia Ankara'da açıldı. Asya ve Avrupa'nın sentezi olarak tasarlanan dev tema parkta pek çok farklı konsept yer alıyor. 

Cumhurbaşkanı: Asya ile Avrupa'yı üç katlı tüp ile bağlayacağız!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "İstanbul'a yaptığımız çok şey var ama yapacağımız çok şeyler var. İnşallah Boğaz'ın altından üç katlı bir tüp yapacağız yine aynı şekilde. Hem oradan otomobiller geçecek hem de raylı sistem geçmek suretiyle yine Asya'yı Avrupa'ya bağlayacağız" dedi...

asya avrupa arası Haberi

asya avrupa arası


Marmaray, teknolojik alt yapısı, ekonomik büyüklüğü, demiryolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırıyor. 


Avrupa ve Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştiren Marmaray, Gebze ve Halkalı arasında konumlandırılan üç bölümden oluşuyor. 185 dakika süren Gebze ile Halkalı arası yolculuk süresi,Marmaray Projesi kapsamında iyileştirilmiş banliyö demiryolu sisteminin hizmete girmesiyle 105 dakikaya inecek. Bostancı ve Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika olacak.


Trenler, İstanbul Boğazı'nın Asya bölümündeki Üsküdar İstasyonu ile Avrupa yakasındaki Sirkeci arasını ise 4 dakikada katedecek. Böylece İstanbul Boğazı'nın altından Avrupa ile Asya arası yolculuk süresi de 4 dakikaya inmiş olacak.


Günde 1 milyon 200 bin yolcu hedefleniyor


Boğaz geçiş kesiminde çift hat olarak Kazlıçeşme'den sonra Yedikule'de yer altına giren Marmaray, Yenikapı ve Sirkeci boyunca...