29 / 11 / 2024

Boğaziçi Köprüsünün inşaat hali

Boğaziçi Köprüsünün inşaat hali

1972 yılında Avrupa Yakası, Asya Yakası'na telle bağlanmış. Köprüyü taşıyacak esas ana kablonun yapılabilmesi için gerekli olan 2 bin metre uzunluğundaki kılavuz tel, 2 saat 15 dakikada çekilmiş.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Çin dünyanın en büyük kemerli demiryolu köprüsünü inşa etti!

Çinli mühendisler, Güneybatı Çin eyaleti Yunnan'da, Nujiang nehri üzerine dünyanın en büyük kemerli demiryolu köprüsünü inşa ettiler. 

Osmangazi Köprüsü'nü inşa eden firmaya verilen garantiye ilişkin sorunlar mecliste!

CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, Osmangazi Köprüsü'nü inşa eden firmaya verilen devlet garantisine ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanrıkulu sorularını, Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan sordu..

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

Körfez Geçiş Köprüsü’nün son tabliyesini Cumhurbaşkanı yerleştirecek!

Körfez Geçiş Köprüsü, Türkiye ekonomisine itici güç olacak. Köprünün kritik önem taşıdığı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun 27 milyar liralık bir ekonomik faaliyeti tetiklemesi bekleniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün belgeseli çekilecek!

Önümüzdeki ay sonunda ulaşıma açılması beklenen İzmit Körfez Geçiş köprüsü'nde 113 tabliyeden 91'i yerleştirildi.Öte yandan drone'larla yapım aşamaları görüntülenen projenin, tamamlanmasının ardından belgesel hazırlanacağı öğrenildi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün 275 metresi tamam!

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Mayıs ayı içinde ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek!

Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek. Toplam 87 tabliyenin yerleştirileceği köprüde işlemlerin şubat sonunda tamamlanarak trafiğe açılması bekleniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün yüzde 50'si tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin’in 2016 yılının Mart ayında, yaklaşık 5 ay sonra açılacağı bilgisini verdiği GEBZE-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor.

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsünün inşaat hali Haberi

Boğaziçi Köprüsünün inşaat hali



Avrupa, Asya'ya telle bağlandı


Boğaz, tarihinin en sakin saatlerini yaşadı..


BİRİNCİ TEL 2 SAAT 15 DAKİKADA ÇEKİLDİ


  BOĞAZ asma köprüsünü taşıyacak esas ana kablonun yapılabilmesi için gerekli olan kılavuz tellerin çekimine dün sabahtan itibaren başlanmış, deniz trafiği tamamen durmuştur.

  Kılavuz tellerinin İstanbul Boğaz Köprüsü Ortaköy ve Beylerbeyi ayakları arasında çekilmesi, Liman Başkanlığı'nın saat 9.35'de ''Her




şey tamam! Bismillah, başlayabilirsiniz'' telsiz mesajıyla başlanmıştır. 

  Sabahtan beri sabırsızlıkla bekleyen müteahhit firma ilgilileri mesajdan sonra hemen harekete geçmişler, iki bin metre uzunluğunda ve altı...