ÇED raporu nasıl alınır Haberi
Çed için gereken belgeler!
Çed raporu çed yönetmeliği doğrultusundan faaliyet konusuna göre çevreye verilen etkinin değerlendirilmesini amacıyla hazırlanan bir rapor olarak biliniyor.
ÇED raporu sürecinde firma herhangi bir faaliyete başlamaması gerekiyor. Aksi takdirde cezai durumla karşı karşıya kalabiliyor. ÇED yönetmeliğinde EK-1 veya Ek-2 Hangi kısıma girdiğinizi uzmanlarımız aracılığıyla belirlemek mümkün oluyor.
ÇED raporu, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğin EK-I listesinde yer alan veya Bakanlıkça(Çevre ve Şehircilik Bakanlığı) "Çevresel Etki Değerlendirmesi Gereklidir" kararı verilen bir proje için belirlenen özel formata göre hazırlanacak olan rapor olarak da tanımlanıyor.
EK-1 kısımına giren faaliyetler için ÇED raporu , EK-2 Kısmına giren faaliyetler için proje tanıtım dosyası hazırlanması gerekiyor. Eğer her iki faaliyete girmiyor ise ÇED görüşü belgesi alınıyor ve şirket bünyesinde saklanması gerekiyor. Peki, Çed için hangi belgeler...