fikri türkel köşe yazısı Haberi
Alışveriş merkezleri nereye koşuyor?
Uzun dönemdir ortalıkta görünmeyen Mehmet Bayraktar ile Cannes'da karşılaştık. AVM deyince Galeria aklı gelir ve bu projeyi Türkiye'ye getiren Mehmet Bayraktar o tarihte daha 24 yaşındaydı.
Bayraktar ailesinin AVM ilgisi aslında 1972'ye dayanıyormuş. O günlerde Sabancı Ailesi ile Bayraktarlar işbirliği yapmış ve lastik fabrikası kurmaya karar vermişler. O dönemde ABD'de lastik sanayinin merkezi Ohio idi. Sakıp Sabancı ve Hüseyin Bayraktar lisans anlaşmaları için oraya gidince kar yağışı altında kendilerini AVM'ye atarlar. Bunu gören Hüseyin Bey, 'Bundan bir tane Türkiye'ye yapalım' der. Ancak bunu gerçekleştirmek ancak 1989'da nasip olur.
Sonraki yıllarda sessiz bir dönem geçer ve 2000'li yıllarda süreç hızlanır. Bu hızlı süreç bazı karışıklıklar oluştursa da sektöre ilgi hem içerde hem dışarda devam ediyor.
Üç gündür Cannes'da AVM'lerin geleceği...