23 / 12 / 2024

Karadeniz-Akdeniz Otoyol projesi

Karadeniz-Akdeniz Otoyol projesi

Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, 2’nci Abdülhamid zamanında projelendirilen 143 yıllık rüya, Karadeniz-Akdeniz Otoyol Projesi’nde sona gelindi. 

Ulaştırma Bakanı açıkladı! İstanbul-Ankara arasına yeni otoyol projesi...

İstanbul ve Ankara arasına yeni otoyol geleceği duyuruldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun yaptığı açıklama kapsamında otoyolun nerelerden geçeceği de bellirlendi. İşte haberin detayları...

Cengiz İnşaat ve MAPA Romanya'da 1 milyar Euro'luk otoyol projesi üstlendi!

Romanya, son senelerin en önemli altyapı projelerinden birini hayata geçiriyor. Karpat Dağları’nı delecek olan otoyol projesinin kazananı Cengiz İnşaat ve MAPA oldu. 

Aydın-Denizli otoyol projesi güzergahında yapılan değişiklik TBMM'de!

Aydın-Denizli otoyol projesi güzergahında yapılan değişikliği meclis gündemine taşındı. CHP'li Yıldız, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Aydın-Denizli Otoyol Projesi'nin güzergahı meclis gündeminde!

Aydın-Denizli Otoyol Projesi'nin güzergahı meclis gündemine taşındı. CHP'li Bülbül, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Karadeniz-Akdeniz otoyolu projesi inşaatı meclis gündeminde!

Karadeniz-Akdeniz otoyolu projesi inşaatı meclis gündemine taşındı. MHP'li Aycan, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Limak'ın Ufa’da tünel-otoyol projesi 2023'te hizmete girecek!

Limak Holding kurucu Başkanı Nihat Özdemir ve Limak Holding Başkan Vekili Serdar Bacaksız, Ufa’daki (Başkortostan-Rusya) “tünel-köprü-viyadük-otoyol” projesiyle ilgili son durumu anlattı.

145 yıllık Karadeniz-Akdeniz Otoyolu'nun yüzde 84'ü tamam!

Osman Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, 2’nci Abdülhamid'in rüya projesi 145 yıllık Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi’nin yüzde 84’ü tamamlandı.

Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi yıl sonunda tamamlanacak!

145 yıllık Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi'nin yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. 5 ili direkt, 50 ili dolaylı ilgilendiren 818 kilometrelik otoyol projesiyle Karadeniz ile Akdeniz kara yolu bağlantısı, 6 saate inecek...

ENKA’dan Sırbistan'a 745 milyon euroluk otoyol projesi!

ENKA, Sırbistan'da 745 milyon euroluk proje hayata geçiriyor. ENKA-Bechtel konsorsiyumunca inşa edilecek otoyol sözleşmesi Sırbistan Cumhurbaşkanı’nın katıldığı törenle imza atıldı.

Enka, Morava Koridor Otoyol Projesi için imzaları attı!

Enka İnşaat'ın Overseas Bechtel, Inc. ile eşit paylara sahip olduğu Bechtel ENKA UK Limited bugün Sırbistan'da, Sırbistan Devleti adına İnşaat, Ulaşım ve Altyapı Bakanlığı ile Morava Koridor Otoyol Projesi'nin tasarım ve inşaatına ilişkin anlaşma imzaladı...

Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yüzde 95'i tamam!

Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen ve II. Abdülhamid zamanında da projesi çizilen Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yapım çalışmalarının yüzde 95'i tamamlandı...

Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi tamamlanıyor!

Karadeniz- Akdeniz Otoyolu Projesi, 2020 yılında tamamlanacak.Karadeniz’den Akdeniz’e ulaşımı 6 saate indiren 818 kilometrelik yoldan 50 il faydalanabilecek…

Karadeniz - Akdeniz arası 6 saate düşecek!

2’nci Abdülhamid döneminde de projesi Fransız mühendislere çizdirilen ’144 yıllık rüya’ Karadeniz- Akdeniz Otoyolu, Karadeniz'den Akdeniz'e ulaşımı 6 saate düşürecek. 2020’de tamamlanmasıyla 818 kilometrelik yoldan 50 il yararlanacak.

Karadeniz-Akdeniz Otoyol projesi Haberi

Karadeniz-Akdeniz Otoyol projesi

2019 yılında tamamlanacak ve 5 ili direkt, 50 ili dolaylı ilgilendiren 818 kilometrelik otoyol projesi ile Karadeniz ile Akdeniz bağlantısı 6 saate düşürülecek. 

Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre ilk kez Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde 'Dereyolu' olarak gündeme getirilen Karadeniz- Akdeniz yolunun projesi, 2'inci Abdülhamid tarafından Fransız mühendislere çizdirildi. Projenin ilk temeli ise 1929 yılında dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt tarafından atıldı. Güzergah tartışmaları yüzünden 1933 yılında çalışmaları durdurulmuştu. 

Proje, 1970'li yıllarda tekrar gündeme geldi. Fakat bir Sovyet işgalinde tankların Karadeniz'den İç Anadolu'ya kolayca ulaşmasını sağlayabileceği gerekçesiyle, bir kez daha çalışmalar durduruldu. Son olarak proje, 2004 yılında Ordu'nun Mesudiye İlçesi Topçam'da yapımına başlanılan Topçam Barajı ve Ulaşım Yolları adıyla tekrar gündeme getirildi ve Topçam Barajı ulaşım yollarının yapılmasıyla...