Mega projelerde neden Yap-İşlet-Devret modeli uygulanıyor Haberi
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu hizmete girdi. Hem de büyük açılış şöleniyle.
Temel atma töreni İstanbul’un fethinin yıl dönümüne denk getirilmişti. Açılışı da öyle oldu.
Açılış, tarihimize “Başkomutanlık Meydan Muharebesi” olarak geçen Büyük Taarruz’un 94. yıl dönümünde gerçekleştirildi. (Aynı zamanda Türklerin Anadolu’ya yerleşmesinin tarihi olan Malazgirt Zaferi’nin 945. yıl dönümünde. Öyle ya Osmanlısız olmazdı.
Büyük tarihi göndermelerle, büyüklüğüyle övünülen projeye ilişkin çok farklı yaklaşımlar var. Kimilerine göre proje büyük bir kalkınma hamlesi. Kimilerine göre ise ekonomik ve çevresel etkileri dikkate alındığında, felaket bir rant projesi.
Acaba hangisi?
Yanıtı, her iki tarafın tezlerine de yer vererek, derinleştirici sorular eşliğinde bulmaya çalışalım.
SORU 1: ÇEVREYE İLİŞKİN İTİRAZLAR NELER?
İstanbul’un kalan son ormanına bir hançer gibi saplanan otoyol, yaşam hakkı savunucularına göre tam bir...