sinan öncel kimdir Haberi
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yılın ilk yarısında sektördeki gelişmelere ilişkin Anadolu Ajansı'ndan Elif Ferhan Yeşilyurt'a muhabirine yaptığı açıklamada, 2019’un ilk yarısının çeşitli nedenlerle tüketicilerin harcama eğilimlerinin azaldığı bir dönem olduğunu ifade etti.
Tüketicinin harcamalarını kıstığının sahadaki gözlemlerinden ve TÜİK verilerinden net bir şekilde görüldüğünü söyleyn Öncel, "Örneğin TÜİK verileri mayıs ayında takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacminin bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,7 daraldığını gösteriyor. Aynı dönemde cirolarda yüzde 15,6’lık bir artış var. Ancak bu artışın neredeyse tamamı maliyetlerin bir bölümünün fiyatlara yansımasından kaynaklanıyor. İlk 6 ayda perakende cirolarının reel anlamda ekside olduğunu söyleyebiliriz." şeklinde konuştu.
"Yabancı harcamalarında yüzde 100 artış var"
Öncel, yabancı harcamalarının perakende sektörü ve BMD üyesi markalar için büyük önem arz ettiğini söyledi....